TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Stephanie
10-7-2010
|
18-1-2010 14:11:04
Dag Kim
Ai ai dat is helemaal niet fijn om mee te maken. Ik denk aan jou te horen dat haar reactie vooral uit jaloerzie is. Ik hoop echt voor jullie dat jullie relatie er niet gaat onder lijden. Hoe neemt jou toekomstige dit op? Erg vervelend voor jullie. Ikzelf zou ook niet goed weten hoe met deze situatie om te gaan. Ik zou ook lichtjes zot worden daarvan.
Gaat zij ook mee naar je vrijgezellenfeest?
Maar ik wens jullie alvast een prachtige trouw toe!
Liefs Stephanie 10/07/2010
|
|
Kim
9-4-2010
|
18-1-2010 14:17:12
zij gaat inderdaad mee dus ik weet dat ik de hele avond gefrustreerd ga zijn mijn toekomstige reageert eigenlijk heel goed en zegt zelf van ja die is jaloers omdat wij hebben wat zij niet kan hebben...ze is naar schijnt al haar hele leven zo, hij omschrijft haar zelf als een bitch... we zijn ondertussen drie jaar samen en het gaat van kwaad naar erger. Ik stel geen ultimatums maar ik heb wel tegen mijn vriend gezegd , en hij gaat daar ook mee akkoord, da als het zo blijft dat ze niet meer welkom is in ons huis... voor hem is het al zo ver gekomen dat als we zwanger zijn, hij niet eens de moeite meer wilt nemen om het haar persoonlijk te gaan vertellen...hij zegt zelf : waarom, om buiten gekeken te worden? ik zal ze wel smsen dan...
wij hebben ons op vakantie verloofd en daar kregen we van haar een sms van : super ben zo blij voor jullie... toen we thuis kwamen kregen we hele andere verhalen te horen zoals: ja die twee blijven geen jaar getrouwd, jammer voor de kinderen die daar ooit komen, onze relatie is een grap, mijne vriend is blind etc etc...
|
|
Kim
9-4-2010
|
18-1-2010 14:17:17
zij gaat inderdaad mee dus ik weet dat ik de hele avond gefrustreerd ga zijn mijn toekomstige reageert eigenlijk heel goed en zegt zelf van ja die is jaloers omdat wij hebben wat zij niet kan hebben...ze is naar schijnt al haar hele leven zo, hij omschrijft haar zelf als een bitch... we zijn ondertussen drie jaar samen en het gaat van kwaad naar erger. Ik stel geen ultimatums maar ik heb wel tegen mijn vriend gezegd , en hij gaat daar ook mee akkoord, da als het zo blijft dat ze niet meer welkom is in ons huis... voor hem is het al zo ver gekomen dat als we zwanger zijn, hij niet eens de moeite meer wilt nemen om het haar persoonlijk te gaan vertellen...hij zegt zelf : waarom, om buiten gekeken te worden? ik zal ze wel smsen dan...
wij hebben ons op vakantie verloofd en daar kregen we van haar een sms van : super ben zo blij voor jullie... toen we thuis kwamen kregen we hele andere verhalen te horen zoals: ja die twee blijven geen jaar getrouwd, jammer voor de kinderen die daar ooit komen, onze relatie is een grap, mijne vriend is blind etc etc...
|
|
stephanie
4-9-2010
|
18-1-2010 14:17:38
Hey Kim,
Dat is helemaal niet prettig! Lijkt mij ook jaloezie te zijn... Ik kan (spijtig genoeg) uit ervaring spreken. Belangrijk is idd dat je relatie er niet mag onder lijden. Als een massief blok moet je hier samen tegenover staan. Stoppen zal ze niet gauw doen, aangezien jullie trouw er nog niet is en jullie mss wel voor hen kinderen hebben wordt die jaloezie constant gevoed. Hopelijk zwakt het wel af, als ze ziet dat het geen effect heeft op jullie. Kan je met haar praten? Ik kan niet met men schoonzus praten, dus bij mij is dat geen optie... Ja wss gaat ze wel mee met je vrijgezellen? Heb je niet enkele goede vriendinnen die op de hoogte zijn en die zulk gedrag mee kunnen aanpakken? Het is niet de bedoeling dat zij daar de sfeer wat komt verpesten he! Samen sta je altijd sterker he en t lijkt me dat je het momenteel wel kan gebruiken. Wij trekken het ons hier alvast niet meer aan, als ze jaloers willen zijn op ons is het teken dat er bij de anderen iets gemist wordt dat wij wel hebben. En waarom je schamen voor je geluk he! :o)
|
|
Kim
9-4-2010
|
18-1-2010 14:20:30
@ stephanie
nee ik kan totaal niet met haar praten zaterdag zaten we met onze hoop op cafe ( vriendenhoop is volledig de zelfde) en op vijf uur tijd heeft ze geen woord tegen ons gezegd alleen verschrikkelijk lelijk gekeken
en helaas gaat ze mee ja....daarbovenop nodigde ze volk uit op mijn vrijgezellen die ik er oorspronkelijk niet bij wilde
ze loopt over me heen en ze weet het goed genoeg...de enige keer da ze tegen me praat is als hun moeder in de buurt is want die mag het niet weten....
en een gezamelijke vriendenhoop is niet altijd handig want dan sta je altijd alleen, ook zij
|
|
Stephanie
10-7-2010
|
18-1-2010 14:25:12
Dag Kim
Zo jaloers gedrag... Door haar gedrag raakt ze zo haar broer kwijt. Als zij dat zo wil. Probeer je er zo weinig mogelijk van aan te trekken op je vrijgezellenavond. Want dit is wel jou avond he. Zoals mijn naamgenoot hieronder zegt, stel er iemand van op de hoogte die mee is op jou avond, als het jou teveel wordt kan je het aan iemand kwijt he.
Nog veel succes Stephanie 10/07/2010
|
|
stephanie
4-9-2010
|
18-1-2010 14:26:28
Mja dat niet praten ken ik ergens van... ;o) Zielig toch! Net of je valt haar persoonlijk aan door gelukkig te zijn. Ikzelf (maar dat ben ik) zou in volle groep zeggen 'Is er iets je bent zo stil? En je kijkt zo vies.' Dan krijgt ze mss wel een aantal vreemde blikken. ;o)
Ik vind niet dat je dat moet nemen! Jij bepaalt nog steeds je gastenlijst en niet zij. Ik vind ook dat dat gezegd mag worden. Als zij trouwt (als ze dat ooit van plan zijn of mss is het al zo ver?) is het aan haar. Niet met je laten spelen hoor, het is zo dat het van kwaad naar erger gaat...
Die gezamelijke vriendenkring is idd niet handig. Wel tof dat ze geen kant kiezen. Is er dan niemand die vindt dat ze te ver gaat?
Gelukkig kan je hier je ei kwijt he... En bij je verloofde, het belangrijkste van allemaal!
|
|
Kim
9-4-2010
|
18-1-2010 14:28:08
ja mijn hoogzwangere beste vriendin gaat mee.... daar was ze dan ook weer boos om
mijn beste vriendin en getuige en de vrouw van de getuige van mijn man zijn alledrie hoog zwanger dus wilde ik mijn vrijgezellen avond zeer vroeg ( 20 feb al) want hen wilde ik er zeker bij
was ze boos en vond ze da schandalig want ik had over die avond niets te beslissen...
frustrerend
bedankt allemaal voor de reacties... ben weer een klein beetje opgemonterd
|
|
stephanie
4-9-2010
|
18-1-2010 14:34:04
Lijkt me een dominant mens te zijn! Regelt zij je vrijgezellen? Ik krijg een constante update over de datum, genodigden enz. Je hebt als bruid wel degelijk iets te zeggen he! Het is JOUW vrijgezellen he! Het is geen feestje van haar waar jij aanwezig op mag zijn. Lijkt mij dat iemand haar dat een keer moet vertellen, want blijkbaar dringt het niet door in t hoofdje he. Is dat zeer vroeg? Vind ik niet hoor... Hier werd hij normaal gepland twee weken voor onze trouw en niemand die iets zei over 'te vroeg'. Daar toe je toch gewoon mee wat je wilt. Niet laten doen hoor!!!
|
|
Kim
9-4-2010
|
18-1-2010 14:36:37
@ stephanie,
haar vriend wilt niet trouwen laatst op het kerstfeest bij zijn ouders ging het over onze dag en toen verkondigde hij nog: daar doen ik ni aan mij ze, das men geld ni waard
zij probeert hem al jaren te overtuigen van het tegendeel
ik heb de indruk dat de meesten schrik van haar hebben of mss ni echt doorhebben hoe kwetsend het voor mij is
mijn vriend is het absoluut ook niet eens met haar partnerkeuze maar heeft haar altijd gesteund en haar er niets van laten merken, is hun bouw mee gaan zetten enzo... hij heeft het gevoel nu gewoon gebruikt te zjin... heb echt met hem te doen... voor hem vind ik het echt niet leuk... anders zou ik er ook zo niet mee zitten...
|
|
Kim
9-4-2010
|
18-1-2010 14:38:35
mijn vrijgezellenavond is anderhalve maand voor de trouw ( die van mijn vriend dan ook natuurlijk)
ik denk da niemand er iets van zegt omdat ze zo iets hebben van och da mens kan er ni aan doen die heeft het moeilijk na 3 j mislukte ivf bla bla
ik wens hen al het geluk toe en hoop da ze snel kindjes hebben maar het is niet mijn schuld dat wij gezond zijn... en dan nog voor zelfde geld lukt het bij ons ook niet... kheb mijn eigen lichaam ni gemaakt he
|
|
stephanie
4-9-2010
|
18-1-2010 14:47:59
Ik denk niet dat het persoonlijk is (klinkt gek he). Eender welke vrouw die op deze moment met haar broer zou trouwen zou dit over zich krijgen. Ze is gewoon extreem jaloers, want ze wilt trouwen maar hij niet, ze proberen om kinderen te krijgen en moeten (spijtig genoeg, echt wel...) blijkbaar al een hele tijd wachten terwijl de kans er bij jullie inzit dat het sneller zal gaan. Ze zal dus het gevoel hebben ter plaatse te blijven trappelen. Is idd wel erg voor je vriend... Het is erg voor haar dat ze niet krijgt wat ze wilt en ongelukkig is met haar situatie maar om dan een gelukkig koppel aan te vallen, is triest... Hier hebben ze ook bang om iets te zeggen. Iedereen zwijgt om de lieve vrede te bewaren, maar in mijn ogen is er geen vrede als één kamp kan doen wat hij wilt en t ander gewoon ja-knikt. Moeilijk, maar ik probeer altijd een mix te vinden tussen me niet te laten doen, maar toch te tonen dat het me niet deert. En dat is echt niet simpel, daar gaat wat tijd over...
|
|
Kim
9-4-2010
|
18-1-2010 14:51:08
inderdaad
ik denk ook dat ze het niet persoonlijk bedoeld hoor... als dat zo wel was had ik al lang mijn mond open getrokken... over het algemeen laat ik mij ook zo niet doen... ik probeer de kerk beetje int midden te houden wat niet altijd evident is en soms voel ik mij echt een bom die bijna ontploft... maar dan zing ik even mega hard mee met een liedje in de auto ofzo en dan voel ik me meestal wat lichter :d of ik zaag eens een uur tegen mijn moeder :)
|
|
Joke
19-6-2010
|
18-1-2010 16:43:14
Heej Kim
Dit is pure jaloezie als je het mij vraagt. Negeer haar gedrag gewoon en doe alsof je het je niet aantrekt. Zo zal het nog het snelst van al over gaan, als ze ziet dat het geen effect heeft.
En moest het ooit zover komen dat jullie er echt niet meer tegen kunnen. Laat dan je verloofde/man eens met zijn zus praten. Ga haar zelf niet verwijten, want jij bent en blijft "maar" schoonfamilie. Als bloedverwanten onder elkaar ruzie willen zoeken dan is dat maar zo, maar zorg er aub voor dat jou later niet verweten kan worden dat broer en zus elkaar niet meer zien.
|
|
Kim
9-4-2010
|
18-1-2010 16:50:20
@ joke
ik laat haar gewoon doen ze al trek ik het me verschrikkelijk aan, zeker net nog, ben ik op toilet op werk even gaan wenen want kreeg te horen dat mijn eigen moeder niet meegaat op mijn vrijgezellen avond omdat mijn schoonzus mee gaat , en ze bang is da ze anders niet ga kunnen inhouden.
ik voel me echt meer en meer in het nauw gedreven.... en das geen leuk gevoel
|
|
Lieve
26-6-2010
|
18-1-2010 17:02:45
Kan je niet tegen je schoonzus zeggen dat ze alleen maar welkom is als ze zich een beetje normaal gedraagt? Wat is dat voor een mens! Het is toch jouw vrijgezellenavond, dus jij mag kiezen wie er al dan niet mee gaat (lijkt mij toch...) (ik heb mijn zus een lijstje gegeven van vrouwen die ik wel mee wil, en zelfs degenen die ik liever niet mee wil hebben ;-)) Als je moet kiezen tussen je moeder en je schoonzus, dan weet je het toch wel, zeker? Dat ze gefrustreerd is, lijkt me duidelijk, maar als ze al 11 jaar een relatie heeft, samenwoont en aan kindjes wil beginnen, dan lijkt het me wel dat ze een bepaalde leeftijd zou moeten hebben en dus zou moeten weten hoe ze zich hoort te gedragen. Als je verloofde achter je staat, zou ik haar een ultimatum stellen: ofwel doe je normaal, ofwel kom jij maar niet naar m'n vrijgezellen en zelfs de trouwdag...
Allez, ik kan dat wel makkelijk zeggen, weet niet of ik het zelf zou kunnen. Sterkte, en hopelijk lukt het je om er toch wat leuks van te maken!
Groetjes!
|
|
s
1-6-2007
|
18-1-2010 19:35:20
Ze lijkt me jaloers. Laten doen. Blijven vriendelijk zijn en er proberen zo normaal mogelijk mee om te gaan. Voor de rest: negeren, negeren, negeren,... Helaas, bestaan er van die krengen die zich niet deftig kunnen gedragen. Jezelf daarboven zetten en niet meedoen met zo'n laag gedoe.
|
|
s
1-6-2007
|
18-1-2010 19:35:31
Ze lijkt me jaloers. Laten doen. Blijven vriendelijk zijn en er proberen zo normaal mogelijk mee om te gaan. Voor de rest: negeren, negeren, negeren,... Helaas, bestaan er van die krengen die zich niet deftig kunnen gedragen. Jezelf daarboven zetten en niet meedoen met zo'n laag gedoe.
|
|
Deborah
17-7-2010
|
18-1-2010 22:07:57
WOW ! Ik moet eerlijk zeggen, dit had een bericht van mij kunnen zijn, dat je hier gepost hebt... Ik kwam vroeger overeen met mijn toekomstige schoonzus, toen ik nog niet samen was met haar broer... Eens we samen waren sprak ze niet meer, integendeel, ze zou me zelfs aanvallen, en heeft dat al verschillende keren geprobeerd, al een geluk dat de grote broer veel macht had om haar tegen te houden!!! Echt zo 'creapy' !!! Als iemand haar vraagt waarom ze zo kwaad is, loopt ze weg en kan ze geen antwoord geven, niemand weet waarom... Ze is dan ook niet uitgenodigd voor ons huwelijk, noch voor het vrijgezellenfeest, gewoon omdat de kans groot is dat ze alles verpest of met dingen begint te smijten! Ik begrijp je dus HELEMAAL, en eindelijk besef ik dat ik dus niet de enige ben die dit meemaakt... Amai... Ik zou zeggen, het jou niet aantrekken en als ze zo doet zal ze waarschijnlijk zelfs niet opdagen op jouw vrijgezellenfeest denk ik... Veel succes en zolang jij en jouw toekomstige gelukkig zijn, is het goed zou ik zeggen ;-) Een mooie bruiloft toegewenst! Groetjes Deborah
|
|
Kim
9-4-2010
|
18-1-2010 22:11:19
@ deborah: de kans is klein dat ze niet komt op dagen voor vrijgezellenavond vrees ik
ik zou ni liever hebben...
hebben vandaag beslist da we de situatie gaan aanpakken en met de ouders van mijn verloofde praten. het we ni direct aanpakken maar gewoon int midden van een ander gesprek van : zeg.... wa scheelt er eigenlijk met M en dan daarover verder gaan ofzo weet nog ni goe maar allezins kan het zo niet verder vind ik en mijn vriend vindt ook van niet
ze krijgt nog een kans en anders is ze haar broer kwijt zei hij
|
|
kelly
24-6-2011
|
18-1-2010 23:04:53
Hey ,
amai dit klinkt zooo bekend... Mijn toekomstige schoonzus heeft mij indertijd voorgesteld aan haar broer. Al lachend weg zei ze dat hij wel mijn ding zou zijn en visa versa , uiteindelijk hebben we toen afgesproken en na een tijdje zijn we ook samen iets begonnen. In het begin ging alles goed , hij woonde nog thuis , net als zij met haar kindje (na een mislukte relatie). toen ze merkte dat het serieuzer werd tussen haar broer en mij is alles beginnen bergafwaarts te gaan. Ik vond het jammer , want in het begin als ik dan eens bij hen bleef slapen in de week , en mijn vriend ging gaan werken kon ik lekker uitslapen en als ik dan opstond kon ik lekker gezellig met haar praten voor ik naar huis ging , of soms bleef ik een hele dag plakken tot mijn vriend gedaan had met werken. Maar naarmate de tijd verstreek , was het precies of ze jaloers werd of zo . Ze begon dingen achter mijn rug om te zeggen, ze sprak steeds minder en minder met mij en liet ze duidelijk blijken dat ik niet meer welkom was . Mijn vriend voelde dit ook en begon dit beu te worden natuurlijk. Ik en mijn vriend wonen nu samen , ze is nog steeds niet op bezoek geweest . Op de verjaardag van zijn broer heeft ze niet eens hem een berichtje gestuurd of zo. Toen ze dan hoorde dat we gingen trouwen deed ze 'getoont' dat ze blij was , maar eigenlijk kon ik op haar gezicht aflezen dat ze het niet leuk vond. Het heeft lange tijd aan mij geknaagd. Ze was vroeger een van mijn beste vriendinnen. En de relatie met haar broer heeft blijkbaar roet in onze vriendschapsrelatie gegooid. Ik ben er mij van bewust dat ze niet gaat als een zonnetje rond lopen op onze trouwdag. ze heeft ook al gezegd dat ze haar niet aan de dresscode gaat houden en zo... Wat kunnen we eraan doen ? Ik zou liefst vanal haar niet uitnodigen , mijn vriend denkt er ook zo over. Maar ze blijft zijn zus hé . Als zij niet welkom is , dan wilt zijn moeder misschien ook niet komen. En dat willen we natuurlijk helemaal niet !
In ieder geval , ik besef dat mijn post niets kan veranderen aan jouw situatie. Maar ik voelde me er gewoon zo in terug , en wou zelf ook eens men hartje luchten. Sorry hiervoor.
hou je taai !
groetjes Kiki 25/06/2011
|
|
Rik
|
19-1-2010 3:21:58
Niet teveel energie insteken. Je niet druk over maken. Het lijkt meer haar probleem dan het jouwe.
grtz www.discovideo.be
|
|
Deborah
17-7-2010
|
19-1-2010 21:46:25
Ik hoop dat het gesprek met de schoonouders zal helpen... Mijn toekomstige schoonmoeder heeft reeds geprobeerd om met haar te praten maar ze antwoordt niet en loopt weg en de vader trekt het hem niet aan... Succes ! xxx
|
|
Joke
19-6-2010
|
20-1-2010 10:13:46
Misschien kun je ook stiekem nog een extra feestje doen met je vriendinnen, beschouw dat dan als je echte vrijgezellenavond? Gewoon eens goed uitgaan!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|