Nu Online
Momenteel zijn er 663 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis budget

19-1-2010 10:28:02
Hey iedereen,

Gaan er sommige van jullie ook op een minder exotische/dure huwelijksreis? Wij zijn namelijk ook naast de trouw ons huisje aan het bouwen. Daarom is ons budget voor een huwelijkreis toch wel beperkt... Kent er iemand mooie, romantische plekjes/hotels in het buitenland waar je voor redelijke prijs een weekje met twee kan vertoeven?

Groetjes,
Evi

Evi
15-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 1034

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik19-1-2010 10:31:23

Ik ben zelf zot van Zuid Kreta. Mooie natuur, lieve mensen, voldoende cultuur, en toh nog beduidend goedkoper dan het noorden dat meer toeristisch is.
Als je meer info wil over bepaald hotel/dorpje daar laat je 't maar weten. Ik ken er wel enkel kleinere hotelletjes met enkel ontbijt, in grote (familie)hotels ben'k daar nog ni geweest.

Evi
15-5-2010
 Meld misbruik19-1-2010 10:36:39

hey Hannelore,

je mag me zeker eens wat info over deze kleiner hotelletjes doorsturen. Is het ook een streek waar je leuke dingen kan bezoeken/te doen zijn? Je mag anders je info sturen naar lovely1802@hotmail.com

alvast bedankt!
Evi

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik19-1-2010 10:44:17

hey Evi,

mijn man en ik zijn ook beiden zot van zuid kreta.
ik ben er nu al 7 keer geweest en ook eens 2x voor langere periode van telkens 1.5 maand

Welke periode wil je gaan?
Ik kan je gerust info geven over dingen die je kan bezoeken en uitstappen die je kan maken

als je wil stuur me gerust een mail en dan stuur ik je de info met wat uitleg terug

Gelieve ook te vermelden of je eerder voor natuur, cultuur of beide bent.
fluffybeest@hotmail.com
groetjes ellen

Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik19-1-2010 11:16:37

wij gaan voor een 800 euro voor 10 dagen naar kreta, incl 10 het gebruik van een wagen daar, dit is niet geboekt met reisagentschap en is daarom allicht niet zo deur. mijn ouders zijn daar reeds 2 keer naartoe geweest en vonden dit echt een aanrader, niet echt een toeristische plaats. maar dat hangt ervanaf wat je wil. je moet natuurlijk je verbruik nog rekenen. ontbijt is wel in de prijs xxxx

Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik19-1-2010 11:20:47

http://www.crete-holidays.net/acc_littleinn_nl.html dit is de website, neem gerust eens een kijkje xx

Sofie
9-8-2011
 Meld misbruik19-1-2010 11:21:13

Wij gaan een weekje naar Marrakech, we hebben doelbewust voor een verblijf in een riad gekozen wat meer de traditionele marokaanse sfeer zou moeten oproepen. Verblijf, ontbijt en vluchten kosten ons voor 2 personen 1300 euro, in totaal hopen we onder de 2000 euro te blijven met excursies enzo bijgeteld. Heb ook alles zelf geregeld en dus niet via reisagentschap.
Succes ermee!

Sofie
24-04-2010

Ann
10-7-2010
 Meld misbruik19-1-2010 11:27:10

Dag Evi,

Wij willen ook niet al te veel aan onze huwelijksreis geven, omdat we idd ook nog willen sparen voor ons huisje... Onze reis ligt vast, en wij gaan naar Fuerteventura. Dit voor 1300 € per persoon. 10 dagen all in. Dit via het 'bestsellers' boek van jetair.
Ik zag hier ook veel staan over Kreta! Vind ik zelf ook een aanrader! Wij zijn daar vorig jaar op vakantie geweest, en wauw! Daar is het fantastisch! Wij zaten in het noordoosten van Kreta toen. Je kan er zowel een zonvakantie van maken daar, maar je kan er ook veel gaan bezichtigen, of scooter huren of dergelijke, ...

Alvast veel succes ermee!

groetjes
Ann

katlijn
10-4-2010
 Meld misbruik19-1-2010 12:35:19

Evi

bij ons net hetzelfde! Wij hebben enkele B&B geboekt in zuid-oost Frankrijk (via het boek 'logeren bij Belgen in Frankrijk') In streken die we graag bezoeken. We proberen toch onder de 1700euro te blijven voor onze reis! En op deze manier zal dit ons wel lukken.
Wij waren zowiezo niet echt te vinden voor een all-in of een strand vakantie. Dus voor ons is dit een ideale budgetvriendlijke reis!

veel plezier nog met de planning!

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik19-1-2010 12:44:12

Gewoon grasduinen in de klassieke reisbrochures. Spanje, Griekenland (of eilanden), Turkije,...die prijzen zeer goed doenbaar. Momenteel geniet je nog van vroegboekkortingen waardoor je nog enkele 100en euros voordeel kan doen.

Vanessa
24-10-2021
 Meld misbruik19-1-2010 12:49:30

Als je niet binnen het hoogseizoen gaat, kan je al heel wat korting krijgen. Wij zijn op huwelijksreis geweest naar Tenerife en hebben hiervoor ongeveer 1400€ voor ons tweetjes half pension voor 7 dagen betaald. Omdat we nog redelijk lastminute waren, kregen we € 300 korting op de gewone prijs. En we zijn de week voor de herfstvakantie geweest, want anders ging het ons een heel stuk meer kosten. Wat je ter plaatse uitgeeft, bepaal je natuurlijk zelf.
veel succes

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik19-1-2010 13:08:27

Wij gaan een kleine maand naar Kroatië, is een redelijk goedkoop land. We gaan eerst een weekje in een hotel of B&B, en daarna verder rondtrekken met de tent. Moeten alleen nog een B&B boeken, maar dat we nemen aan dat dat niet te duur zal zijn.

Katrien
2-10-2010
 Meld misbruik19-1-2010 13:50:40

Ik zou liever een mooie huwelijksreis maken, daar draag je je souvenir met jou mee, ipv het in een nest bakstenen en de chiqueste vloer te steken... Misschien kan je het als cadeautip vermelden op de uitnodiging... Anders in Corsica zit je al op een warm eiland, met Ryanair helemaal niet duur. Of naar Pisa, Italië met Ryanair en van daaruit naar Sardinië... Ook niet zo duur...

Lien
7-5-2010
 Meld misbruik19-1-2010 16:02:05

amai Katrien, dat vind ik toch wat kortzichtig hoor. Een huwelijksreis is een week of iets meer in een leven, en je huis heb je voor de rest van je leven. En een reis hoeft helemaal niet stinkend duur te zijn om als souvernir mee te dragen.

Ook wij zijn bezig met ons huisje en gaan 11 dagen naar Kroatie (regio Dubrovnik), verblijf in luxekamer + ontbijt en vluchten 1700 euro voor ons 2. Eten doen we in lokale restaurantjes, en aangezien Kroatie nog niet zo duur is zal dat best meevallen.

groetjes, Lien

Uschi
13-8-2010
 Meld misbruik19-1-2010 17:32:13

Ik zou eerder 3 dagen naar de ardennen gaan. België is zo een mooi land, daarvoor moet je niet naar 't buitenland gaan. ook goedkoper dan wat ik hier allemaal lees :) Succes!

Joke
31-7-2010
 Meld misbruik19-1-2010 17:41:39

Dag Evi,
wij gaan ook helemaal niet ver weg, maar je moet na al die drukte toch wel even weg van alles, volgens mijn schoonzus die vorig jaar trouwde.
We gaan dus twee weekjes naar Frankrijk met de auto, Provence en de buurt van Carcasonne. Alles samen misschien voor 1200 euro
groetjes
Joke

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik19-1-2010 18:01:52

Het kleine huwelijksreisbudget dat ik in dit topic lees, vind ik niet altijd even klein... Er spreekt hier iemand over €1500 p.p. Hum! Echt 'klein' kan je dat toch niet meer noemen... Dat is een maandloon per persoon... Zoveel geven wij niet uit, hoor!
Wij zijn een midweek naar Oostende geweest om op een hoevehotel te logeren. We hebben ons daar super gehad en dat voor een écht klein budget: we waren voor ons beide +/- 500 euro kwijt. Niet dat we het ons niet kunnen permitteren, verre van: we waren helemaal 'uit de kosten' voor ons trouwfeest (jawel, zelfs onze kledij, vervoer,... hebben we kunnen betalen met de geldbedragen die we kregen), we kunnen maandelijks nog sparen ook al hebben we een huis dat we afbetalen,... Maar moet de herinnering minder kostbaar zijn als de prijs niet boven de €1000 ligt? Nee, toch?
Dit is een kwestie van prioriteiten stellen, denk ik dan. En bij ons was een huwelijksreis zeker geen prioriteit, eerder 'er even vantussen zijn'.

Groetjes,

Véro

cindy
19-6-2010
 Meld misbruik19-1-2010 18:40:06

Hey,

Wij gaan 10 dagen naar kroatie met de auto en betalen hiervoor 850 euro voor ons tweetjes!

Maureen
11-9-2010
 Meld misbruik19-1-2010 20:25:28

Hallo
Wij trouwen op 11 september en zijn nog helemaal niet bezig met ons huwelijksreis.
Wij zullen waarschijnlijk een last minute boeken want uit ervaring weten we dat dan die prijzen enorm kunnen verschillen. Ook vertrekken we altijd buiten het seizoen dan liggen de prijzen ook lager dan anders.
En mag ik je een tip geven: Wij zijn 2 jaar geleden 12 dagen naar de dominicaanse geweest in september en hebben voor die reis 1800 euro betaald voor ons 2. Reden, omdat dan orkaanseizoen is liggen de prijzen een pak lager dus 800 euro korting gekregen voor ons 2 en dat orkaanseizoen, pff niets van te merken, we hebben gewoon stralende zon gehad.
gr

Maureen 11/09

Stefanie
27-8-2010
 Meld misbruik19-1-2010 21:13:11

Ik lees dat er hier een paar naar Kroatië trekken en dat het daar zo goedkoop is. Wij zijn twee jaar geleden naar Kroatië gegaan (rondreis van tien dagen met auto) en zoveel goedkoper dan hier is dat niet hoor. Misschien een klein beetje, maar geen grote verschillen. Waar je absoluut niet moet mee inzitten in Kroatie is logies. Je vindt er duizenden 'Sobe', gastenkamers, meestal bij mensen thuis, hoe meer nachten, hoe voordeliger, is best wel leuk! Ook wel een pràchtig land qua natuur en Dubrovnik ook heel mooie, gezellige stad!

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik19-1-2010 22:20:10

Dag Evi,

Wij gingen naar Andalusie voor 10 dagen in april, prachtig, al mooi weer en ik denk 900 per persoon.

Grts

Marieke

Liesbeth
24-4-2010
 Meld misbruik23-1-2010 19:16:25

Hey Evi,

Wij gaan naar Cyprus op huwelijksreis voor 8 dagen, eind april - begin mei in een 3*-hotel
We hebben eind november al geboekt om vroegboekkorting te krijgen en er was speciale actie 5 nachtn + 2 nachten gratis.
Dus als je de hotels uitzoekt, kan je zeker iets betaalbaars vinden.

Succes!

Liesbeth

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums