Nu Online
Momenteel zijn er 598 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

aanpreking op uitnodiging

20-1-2010 20:39:03
Hallo,
ik ben volop bezig met de uitnodigingen af te werken. Maar nu wijst mijn verloofde me op iets: de aanspreektitel.
Voor een getrouwd koppel schrijf ik Dhr en Mevr. naam - naam. Maar wat schrijf je voor een niet getrouwd koppel? Dhr. naam - en Mevr. naam of eerder Dhr. naam - en mejuffrouw (afkorting?) naam?
Help! Het moet hier vooruit.

Elke
22-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1582

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik20-1-2010 22:50:46

Wij hebben gewoon de namen geschreven. Misschien niet volgens de etikette maar zo stoot je al zeker niemand voor het hoofd.

groetjes, Carolina

Nathalie
7-8-2010
 Meld misbruik20-1-2010 22:57:08

Voor mensen die al een hele tijd samen wonen maar niet getrouwd zijn, schrijf ik toch Dhr. en Mevr.
Toen wij al samen woonden en kinderen hadden maar nog niet gehuwd waren, vond ik dat zo raar als er een brief kwam met Dhr ..... en mej ......
Het hangt er een beetje vanaf hoe lang je al samen bent vind ik!
Succes!!

Nathalie
07/08/10

Ellen
26-6-2010
 Meld misbruik21-1-2010 8:53:50

Hey Elke,
Wij hebben ook gewoon de namen geschreven. We kennen al deze mensen goed, dus hoefde het voor ons niet zo formeel (is toch allemaal familie en vrienden) en dan zit je ook niet met dit probleem,wij schrijven het bv zo: Marc en Lea Janssens-Van Gorp. En als het een hele familie is die mag komen schrijven we er gewoon Fam. voor. Nog veel succes ermee!
groetjes ellen

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik21-1-2010 9:19:14

Hallokes,

Wij hebben ook gewoon de namen opgeschreven.

Gwen
14.05.2010.

kristien
25-6-2010
 Meld misbruik21-1-2010 9:24:00

Wij schrijven bij elk koppel dat al een tijdje samen woont gewoon de heer en mevrouw. En bij koppels van gelijk geslacht de dames en de heren, zo hebben wij zelf ook een brief van de bank gekregen, wisten we dat ook meteen :)

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik21-1-2010 10:57:01

"Officieel" is het voor niet-gehuwde koppels "De heer X en mevrouw Y", maar ik denk dat wij voor de ongehuwde koppels die al lang samen zijn/kindjes hebben toch ook "De heer en mevrouw X-Y" gaan pakken.

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik22-1-2010 10:53:12

Ik heb het aan een docente Nederlands gevraagd en eigenlijk zijn er niet echt regeltjes voor. Schrijf wat je het beste vindt. Als je je gasten op een formele manier aan wil schrijven, zet je voor een niet-getrouwd koppel bijv. De heer Jans en mevrouw Janssen. Voor jonge niet-getrouwde mensen (vrienden bijv.) zet je bijv. Koen Jans en Elke Janssen. En bij een getrouwd koppel De heer en mevrouw Jans-Janssen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info