Terug naar overzicht
Wij hebben gewoon de namen geschreven. Misschien niet volgens de etikette maar zo stoot je al zeker niemand voor het hoofd. groetjes, Carolina
Voor mensen die al een hele tijd samen wonen maar niet getrouwd zijn, schrijf ik toch Dhr. en Mevr.Toen wij al samen woonden en kinderen hadden maar nog niet gehuwd waren, vond ik dat zo raar als er een brief kwam met Dhr ..... en mej ......Het hangt er een beetje vanaf hoe lang je al samen bent vind ik!Succes!!Nathalie07/08/10
Hey Elke,Wij hebben ook gewoon de namen geschreven. We kennen al deze mensen goed, dus hoefde het voor ons niet zo formeel (is toch allemaal familie en vrienden) en dan zit je ook niet met dit probleem,wij schrijven het bv zo: Marc en Lea Janssens-Van Gorp. En als het een hele familie is die mag komen schrijven we er gewoon Fam. voor. Nog veel succes ermee! groetjes ellen
Hallokes,Wij hebben ook gewoon de namen opgeschreven.Gwen14.05.2010.
Wij schrijven bij elk koppel dat al een tijdje samen woont gewoon de heer en mevrouw. En bij koppels van gelijk geslacht de dames en de heren, zo hebben wij zelf ook een brief van de bank gekregen, wisten we dat ook meteen :)
"Officieel" is het voor niet-gehuwde koppels "De heer X en mevrouw Y", maar ik denk dat wij voor de ongehuwde koppels die al lang samen zijn/kindjes hebben toch ook "De heer en mevrouw X-Y" gaan pakken.
Ik heb het aan een docente Nederlands gevraagd en eigenlijk zijn er niet echt regeltjes voor. Schrijf wat je het beste vindt. Als je je gasten op een formele manier aan wil schrijven, zet je voor een niet-getrouwd koppel bijv. De heer Jans en mevrouw Janssen. Voor jonge niet-getrouwde mensen (vrienden bijv.) zet je bijv. Koen Jans en Elke Janssen. En bij een getrouwd koppel De heer en mevrouw Jans-Janssen.