Terug naar overzicht
Hey Jennifer,Bij ons het 15€ omdat we op een vrijdag trouwen (op zaterdag is het 50 of 65€ dacht ik bij ons)Voor de kerk dienen we enkel een bijdrage te betalen, de priester stelde 50€ voor. Ik weet dat het soms wel een pak meer kan zijn. x
ah wij trouwen ook op ne vrijdag. Merci alvast, nu heb ik een richtprijs.. en weet ik dat het alvast geen 500euro zal kosten :)
Wij trouwen op zaterdag en het is 100euro voor de wet en 244 euro voor de kerk + 50euro voor priester.Groetjes Lindsay09/10/2010(in Waregem)
oej da komt al dicht bij de 500 euro e :)
De gemeente is bij ons op bepaalde dagen gratis, je moet dan enkel je trouwboekje betalen (€15). Op andere dagen is het 124 euro administratiekosten geloof ik. Je kan best eens nakijken op de website van de gemeente waar je woont hoeveel het bij jullie kost. Voor de kerk varieert dat echt enorm. Zelf weet ik nog ni hoeveel het gaat kosten bij ons, maar ik denk dat je daarvoor ook best hoort bij de priester want dat loopt uiteen van 50 tot 250 euro...
Hey JenniferIk heb tijdje geleden dezelfde vragen gepost en dit bleek heel sterk te verschillen van gemeente tot gemeente!Bij ons is de kerk 200euro en de gemeente gratis.Groetjes
Wij trouwen op een vrijdag en dan is het gratis in onze gemeente. Op een zaterdag echter niet... dan kost het €125 of €150 (ik wil er vanaf zijn).Voor de kerk betalen wij zo'n €200.
heykesWij betalen 15 euro voor de wet en 263 € voor de kerkgroetjes
Wij betaalden ook €200 voor de kerk en €15 voor de wet.Groetjes,Véro
gemeente 15 EURO EN KERK 200 EURO BIJ ONS
Hallo,Gemeente : 50,00 €Kerk : 200,00 €Gwen14.05.2010.
Wij trouwen op een zaterdag en betalen voor de wet 9 euro (enkel voor het trouwboekje)en de kerk zal 210 euro kosten.grts
Die 200 voor kerk is vooral voor als je niet echt praktiserend bent in die kerk. Wij "huren" de kerk alleen maar hebben de priester niet nodig, hebben zelf predikant enz... dus benieuwd wat die dan gaat vragen.
De gemeente weet ik zelf nog niet maar de kerk om 10u30 is 246euro,kozen we 11u dan was het 326euro.Er zit dus verschil in uren qua tijdstarief bij ons(Meulebeke)