Nu Online
Momenteel zijn er 643 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

organisatie

21-1-2010 10:50:59
dag bruidjes, zijn er ook veel onder jullie die de meeste organisatie voor hun rekening krijgen? mijn vriend bekijkt dit allemaal vanop een afstand en geeft op tijd zijn goedkeuring, maar dit maakt het er niet gemakkelijker op.. kaartjes, kies maar, allemaal goed :) nu helpt mijn mij wel met die soort keuzes, maar zijn er nog van jullie meisjes waarbij de vriend alles goed vind, zolang het maar binnen buget blijft???xxx

Jennifer
30-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 663

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik21-1-2010 11:03:19

Een tijdje geleden stelde, Nathalie denk ik, dezelfde vraag en er werd heel wat op gereageerd en bij zo goed als alle bruidjes was het de vrouw die alles organiseerde. Bij ons is het ook zo hoor. En misschien het beste want mijn toekomstige echtgenoot zou niet weten waar te beginnen en de trouw zou ook niet al te geweldig zijn. ;o) Ook hij vraagt me soms wat het kost en misschien best ook, daar kent hij me wel in. Ik zoek het op, stel hem mijn favorieten voor en hij geeft zijn mening. Alleen de bruidswagen wilde hij echt wel graag kiezen, dus dat is zo gebeurd. :o) Ik zou zeggen, trek het je niet te hard aan. Vrouwen zijn nu eenmaal goed in organiseren en waarom het afgeven: het is immers veel te leuk! Ken wel één koppel waar de man alles organiseerde, maar net omdat het zijn sterkste punt is en bij zijn vrouw helemaal niet. Zodus geniet ervan, zolang jullie samen kiezen uiteindelijk, hebben jullie het toch met zen tweetjes georganiseerd!

Groetjes

Keshia
26-5-2018
 Meld misbruik21-1-2010 11:06:15

Hallo Jennifer.

Hier hetzelfde hoor. Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en is dus bijna altijd een hele week weg van huis. In het weekend toon ik hem dan vanalles en hij zegt ook altijd kies maar. Ik ben zelf met mijn zus naar de huwelijksbeurs in Brugge geweest omdat hij niet mee wou. Ben wel boos geweest dan en sindsdien is hij wel wat meer begaan met de organisatie. Nu zondag gaan we samen naar de huwelijksbeurs in Gent om eens te kijken voor uitnodigingen. Maar het zal ook wel weer zijn van kies maar hoor. :)

Groetjes Keshia
17/07/2010

Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik21-1-2010 11:21:59

Jennifer,

ik denk dat dit in 95% van de gevallen altijd zo is.
Ik bekijk alles, maak een selectie, laat hem dit zien en dan kiezen we samen.
Dus ook hier doe ik het meeste werk.

Nathalie
17/07/2010

heidi

Meld misbruik21-1-2010 11:22:59

ik had ook alles voor ons huwelijk gedaan en geregeld, het enige dat hij gedaan heeft was de huwelijksreis, en hij vond alles goed, hij zij ook steeds dat hij mijn droom wou waarmaken en dat ik het mocht doen op mijn manier, die dag hebben we samen beleeft als een sprookje en praten ern nog veel over.

Katrien
2-10-2010
 Meld misbruik21-1-2010 13:49:55

Om te trouwen moet je met twee zijn, dus ik vind een minimum van inzet mag wel...

kristien
25-6-2010
 Meld misbruik21-1-2010 15:51:23

wij doen alles samen, maar dan ook alles. daar kruipt veel tijd en gediscussieer in, maar uiteindelijk hebben we dan ook wel iets dat we allebei super vinden...

Leen
3-7-2010
 Meld misbruik21-1-2010 16:15:29

Hey,
Ja, ik..Wij regelen ook alles zelf en ik vind het helemaal super. Mijn vriend laat ook het meeste aan mij over, maar dat is ook geweldig, want het is véél gemakkelijker zo om te beslissen. Bij belangrijkere dingen zoals catering, gaan we wel samen naar de cateraar. De zaal hebben we natuurlijk ook samen bekeken, maar ik heb gezocht en regel de meeste afspraken. Gewoon omdat ik het leuk vind om te doen en ik ben blij dat ik die vrijheid krijgt. Hij vertrouwt me toch en kent mijn stijl én smaak en die leunen perfect tegen elkaar aan. Tot nu toe loopt alles dus héél vlotjes en als ik hem nodig heb, vraag ik het gewoon en dan geeft hij zijn mening :o). Veel vrouwen willen dat hun man effectief overal bij is, maar die mannen interesseren zich niet zo voor die voorbereidingen en daar is niks mis mee. De dag zelf of de dag ervoor zullen ze OP van de stress zijn, maar die maandenlange zorgen is niks voor hen, toch?! Dat moeten we een beetje accepteren vind ik :) dus als je van ideêen wil wisselen, kan je het altijd aanmij ook vragen ;o) Groetjes, Leen

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik21-1-2010 18:43:58

Herkenbaar... word er soms wel wat zot van. 'Kies jij maar' of 'moet er nu weer wat geregeld worden?', enz, zijn standaarduitdrukkingen bij hem. Enfin, dan kies ik ook zelf he. Allez, hij gaat wel braaf mee naar de afspraken die ik regel hoor, maar goed, uiteindelijk komt inderdaad het meeste geregel op mijn bordje. Ach ja, 't zal inderdaad typisch mannelijk zijn he :-) Hij moet bij ons de huwelijksreis plannen, want daar ben ik dan weer minder goed in :-)

angela
2-10-2010
 Meld misbruik21-1-2010 19:53:56

ja hoor. Ik ben ook zo goe als alles zelf aan t regelen. ben volop bezig met het misboekje. zaal is al geregeld. gemeentehuis en kerk heb ik ook in orde gebracht. soms is t nie plezant om alles alleen te moeten doen.

rebekka
20-3-2010
 Meld misbruik21-1-2010 23:37:06

Bij ons is dat ook zo. De meeste vrouwen hebben nu eenmaal meer oog voor detail en planning dan mannen. Ik denk bv aan dingen waar mijn vriend niet direct aan zou denken. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar de meeste mannen zijn zo.
Ik ken bv geen enkele man, die vroeger, als jongen droomde van een prachtige trouwdag. En bij ons als vrouwen is dat anders.
Het belangrijkste is dat je elkaar aanvult, en rekening houdt met elkaar en dat je natuurlijk alle twee achter de beslissingen staat.
Ik moet zeggen, hoe dichter we bij onze trouwdag komen, hoe meer initiatief mijn vriend neemt.

Veel succes nog

Rik

Meld misbruik22-1-2010 3:08:14

Ik denk zelfs dat het bij dit euvel niet zal blijven. De rest van jullie gezamenlijk leven, zul jij de meeste zaakjes en problemen regelen als echtgenote. Hij zal min of meer vanaf de zijlijn toekijken. De "nieuwe man" is eerder een illusie. Kijk hoe het eraan toegaat bij andere koppels in daily life.

grtz www.discovideo.be

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik22-1-2010 10:50:23

Yep, bij ons was het niet anders. Mijn man hield zich bezich met de bouw en ik met de trouw. Maar als er belangrijke knopen doorgehakt moesten worden, vroeg ik het natuurlijk aan hem. Voor hem was ook meestal alles goed zolang ik niet overdreef met de centen.

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik23-1-2010 1:33:43

Uiteraard idem hier, maar 't kan wel hoog oplopen soms. Dan heb je zoveel inspiratie gezocht, zoveel offertes/aanbiedingen vergelijken om bewuster te kunnen kiezen, al 't materiaal verzameld in de hoop dat die dan mee kan kiezen, en als die dat dan nog niet kan of niks van alles hem echt overtuigend aanspreekt, dan ontploft er wel 'n klein bommetje. Er zijn wel dingen die'k hem laat doen, de zakelijke telefoontjes enzo, daar is hem veel beter in, ook in 't onderhandelen.

We "klagen" dan wel, maar ik denk dat héél veel vrouwtjes er juist nog meer moeite mee zouden hebben moesten de mannen zelf meer initiatief nemen, want dan is de kans dat je compromissen moet sluiten, groter, en dus ook de kans dat er iets is dat je toch liever anders zag. Als je daarentegen alles zelf doet, leg jij hem 'n selectie voor van wat jij sowieso leuk vind, en daar kiest die dan iets uit.
Dus ja... vooral focussen op de voordelen zou'k zeggen, en als 't weer ff te veel wordt... ach jah... 't duurt nooit lang. Want de stappen volgen elkaar vrij snel op. :)

An
26-3-2010
 Meld misbruik23-1-2010 23:48:34

Hoi,
bij ons is het ook allemaal mijn werk om onze trouw voor te bereiden... Op zich vind ik dat niet zo erg, ik heb dan ook veel meer tijd dan mijn verloofde om alles te plannen. Maar waar ik absoluut niet tegen kan, is dat hij denkt dat we nog tijd genoeg hebben. Met nog 62 dagen op de teller hebben we nog wel het één en ander te regelen zoals ringen gaan kiezen, huwelijkscontract, kostuum voor hem... Een man ligt er blijkbaar allemaal niet wakker van.

An 26/3/2010

Nele
6-11-2010
 Meld misbruik15-2-2010 12:29:29

hallo,
ik zoek heel veel op en verzamel alle info, daarna bespreken we het samen en nemen we en beslissing...

hij regelt ook heel de huwelijksreis!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...