Nu Online
Momenteel zijn er 666 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dilemma: vader vermelden of niet

21-1-2010 12:42:23
Hallo,

Ik zit met een klein probleempje. Ik ben gisteren begonnen met de tekst van onze uitnodigingen. Mijn ouders zijn gescheiden. Mijn pa is hertrouwd en mijn ma is nog alleen. Nu is het al 2 jaar dat ik praktisch geen contact heb mee mijn pa. Heb hem gevraagd om samen met hem naar het altaar te gaan en hij wil dit nu niet doen. Hij heeft mij letterlijk gezegd da hij ni voor aap wil staan. Ben echt gekwetst door hem en wil hem eerlijk gezegd ni meer zien en zijn vrouw ook niet want zij is de grootste boosdoener is de hele situatie. Maar ik twijfel nu of ik hem zou vermelden op de uitnodiging of niet. Hij blijft wel mijn pa maar ik heb nu echt wel iets van foert. Voor de moment heb ik hem er nog niet bijgezet.

Groetjes Cynthia

30/04/10

Cynthia
30-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 829

Channa
30-10-2011
 Meld misbruik21-1-2010 12:58:17

Mijn situatie is gelijkaardig. Mijn vader wordt nergens vermeld. Spijtig genoeg gaan ze wel zijn naam vermelden op het stadhuis mja daar kunnen we niets aan veranderen.
Die man is niet welkom!

kimberly
21-5-2010
 Meld misbruik21-1-2010 12:59:59

Hey Cynthia,

dit lijkt me inderdaad een benarde situatie. Ik vind dat hij zijn kans verkeken heeft, als hij niet voor aap wil staan, wil jij dat wel doen door hem erbij te zetten?

x

Wendy
12-6-2010
 Meld misbruik21-1-2010 13:04:06

Cynthia,

Mijn ouders zijn ook gescheiden, en bij mij is mijn mam hertrouwd. Ik heb ook weinig contact met mijn pa, maar het is niet zo dat er ruzie of zo is. M'n zus en ik gaan altijd met nieuwjaar, vaderdag en zijn verjaardag, dat is het ongeveer..

Nu ik ga trouwen, ziet hij het niet zitten om naar ons trouwfeest te komen! Zelfs de receptie is te veel moeite voor hem! Maar dan wil hij wel komen voor onze trouw in het stadhuis (wij trouwen niet voor de kerk)!

Ik kon hier eerst echt niet mee overweg, maar nu vind ik het wel ok. Ik vind het zelfs niet erg dat hij niet komt nu, ik wil hem er niet meer bij.

In jouw geval, zou ik hem niet vermelden, maar dan moet je je er misschien wel op voorbereiden dat hij wel op zijn tenen getrapt zal zijn.. Maar als hij je niet eens naar het altaar wil brengen, waarom zou hij het dan wel belangrijk vinden om op de uitnodiging te staan?

Knuffel, vader-kwesties zijn nooit plezant..

Wendy

joke
1-8-2009
 Meld misbruik21-1-2010 13:07:05

hey!

op de uitnodiging vermeld je toch de personen die de gasten "uitnodigen". Aan jouw uitleg te horen is dat niet echt van toepassing op jouw vader...
Tegenwoordig zie je ook vaak kaarten waar de ouders niet op vermeld worden

Cynthia
30-4-2010
 Meld misbruik21-1-2010 13:10:31

Eerlijk gezegd wil ik hem niet vermelden. Wij hebben 2 zoontjes en zijn jongste kleinzoon heeft hij zelfs nog nooit gezien. Zelfs dat vind hij de moeite niet. Maar wij hadden vroeger zo een goeie band. Ik was een echt papa's kindje. En de dag van ons huwelijk zal ik wel aan hem denken denk ik maar ik ben toch verdomme zo kwaad langs den andere kant.

Lindsay
9-10-2010
 Meld misbruik21-1-2010 13:32:01

Hallokes,

Wij vermelden zowiezo onze ouders niet. Dat wordt naar mijn gevoel niet veel meer gedaan op de uitnodigingen.

Groetjes Lindsay
09/10/2010

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik21-1-2010 13:55:13

Als hij zelfs niet met jou naar het altaar wil stappen... dan vind ik niet dat hij het verdiend vermeld te worden. Hij is wel je vader maar jij bent ook zijn dochter en die kwets je nu eenmaal niet.

Leen
3-7-2010
 Meld misbruik21-1-2010 13:59:37

Hallo Cynthia,
Ik vermeld geen namen van ouders. Simpelweg omdat wij trouwen en niet zij en zij zouden dat ook niet willen dat we hen vermelden ( ze dragen ook bij in de kosten), maar volgens hen is het onze dag en daar hoeft niet speciaal de namen van de ouders bij te staan. Ik ben daar misschien héél anders in dan anderen, maar ik redeneer ook zo. Later als mijn kinderen zouden trouwen moet mijn naam er helemaal niet opstaan. (misschien ook een oplossing ;o)

kristien
25-6-2010
 Meld misbruik21-1-2010 15:37:20

wij vermelden gewoon geen ouders. Ze betalen het feest, ok. maar t is wel ons feest... Ik heb geen goede band met mijn ouders, mijn vriendin wel met die van haar, maar die maken er ook absoluut geen probleem van dat ze er niet mee opstaan. Toen mijn vriendin haar nicht trouwde vonden ze het zelfs een beetje not-done dat haar ouder er wel mee opstonden... Wat denkt je moeder erover?

Astrid
11-9-2010
 Meld misbruik21-1-2010 16:05:37

Ik ben blij dat wij beiden hieromtrent geen problemen hebben. Want ik wil kost wat kost helemaal traditioneel trouwen... dus wet, Kerk en dus ook namen van beide ouders en de grootouders vermelden. Veel sterkte in uw beslissing. Zal niet gemakkelijk zijn.

Astrid
11/09/10

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik21-1-2010 20:10:08

Hallokes,

Wij vermelden de ouders helemaal niet ook omdat ik er veel problemen mee heb en dat het dan alleen maar erger zou maken.
Mijn schoonouders betalen wel veel maar hadden hier alle begrip voor.

Gwen
14.05.20.

P.S. Ga af op jullie gevoel.

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik22-1-2010 9:27:22

Bij ons stonden de ouders er gewoon niet op, dat is nogal klassiek, niet? En dat lost direct u probleem op :)

Grts
Marieke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...