Nu Online
Momenteel zijn er 666 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bruidskindjes

21-1-2010 14:03:39
Hoe oud zijn jullie bruidskindjes?
We hadden eigenlijk de tweeling gevraagd van mijn vriend zijn broer (die zou tegen de trouw zo’n 1,5 jaar zijn).
Maar de moeder zoekt precies telkens excuses :
Aanvankelijk gingen ze nog niet kunnen lopen. Nu beginnen ze al wat te lopen (nog 6 maand tot aan de trouw) dus dat excuus telt al niet meer.
Het volgende excuus was dat ze de mis teveel gingen verstoren met rondwandelen e.d. maar ik zei dat ik dat niet erg vond omdat het toch een trouwmis en dat eigenlijk alleen maar wat charme gaf aan het gebeuren … dus ook dit excuus telde niet meer
En nu gebruikt ze als excuus dat ze te weinig kunnen stilzetten en waarschijnlijk heel de mis gaan wenen als ze moeten op een stoel zitten …
Voor mij lijkt het duidelijk dat ze liever haar tweeling niet “uitleent” (of zie ik dat te zwart in?) en heb ik het toen maar ook weer zo gelaten … alhoewel ik wel vind dat de tweeling niet stil op een stoeltje moet zitten maar gerust kan met hun speelgoed spelen …
De grootmoeder vindt dit ongelofelijk spijtig en mijn vriend en ik eigenlijk ook echt wel …
Wat zouden jullie doen?

Bedankt

Annelies

annelies
17-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 947

katlijn
10-4-2010
 Meld misbruik21-1-2010 14:10:12

Annelies

onze bruidskindjes zullen 8jaar, 1,5jaar, 10 maand en 8maand zijn...
Dat zijn de kindjes van mijn, zus, schoonzus en getuige. Dus voor ons is het wel heel leuk dat ze erbij zijn. De twee jongste zullen nog niet kunnen lopen, maar zullen wel de kerk rondkruipen, wat van ons zeker mag! Kindjes moeten kind kunnen zijn, ik zit ook niet graag een uur stil op een stoel. Heb aan hun ouders al gezegd dat ze allemaal mogen rondkruipen of spelen met hun speelgoed. Dat maakt alles tenminste wat levendig en geeft charme! :-)
Ik begrijp wel dat niet alle ouders het daarmee eens zijn.

Misschien eens rustig praten met de mama, en uitleggen dat jullie hen er graag bij zouden hebben? Misschien is zij van het idee dat op een huwelijk iedereen braaf en stil moet zitten? Gewoon eens rustig mee praten en jullie standpunt duidelijk maken. Succes ermee!

lisa
17-7-2010
 Meld misbruik21-1-2010 14:10:14

Hey Annelies,

vervelend dat die mama steeds met andere excuses afkomt :S

Wij trouwen ook in juli en ons zoontje zal tegen dan ook 1,5 jaar zijn. Verder hebben we als bruidsmeisje nog het dochtertje van mijn getuige die dan bijna 2 jaar is.
Ik hoop dat ons zoontje tegen dan een beetje goed uit de voeten kan!

Als reserve hebben we de kindjes van m'n schoonzus (5 en 7 jaar), die ook mee naar voor kunnen komen moesten onze originele bruidskindje bang zijn ofzo.

Ivm wenen en stilzitten...kijk ja, kinderen, zijn kinderen. Ik ben er op voorbereid dat ze niet stil zullen zijn etc. We hebben dan ook personen aangewezen die zich met hun zullen bezig houden :)

Zou toch nog eens met die mama praten en ook uitleggen dat ze zich niet als engeltjes hoeven te gedragen

Veel sterkte!
groetjes,
Lisa

ilse
28-8-2010
 Meld misbruik21-1-2010 14:16:10

ey,

Wel ik had graag 3 kindjes gehad die voorliepen alle 3 rond 2-2,5 jaar. En ze gebruiken ook die excuses. Allé excuses volgens mij is dit gewoon om zeker te zijn of je dit echt wel wilt als er één van die dingen gebeurt dat je achteraf niet kwaad ofzo zal reageren. Maar volgens mij weet je dat wel als je kleine kindjes vraagt hé! Ik dacht dat 2-2,5 jaar al jong was :p

Evelyn
24-7-2010
 Meld misbruik21-1-2010 15:32:25

bij mijn trouw zijn de bruidskindjes ondertussen met zeven. (Ook omdat ik zelf al twee kindjes heb). Ze zitten rond de leeftijd van 4 tot 1 jaar. Toen mijn zus 2 jaar geleden is getrouwd was mijn zoontje samen met mijn nichtje bruidskindje. Ze waren 2 jaar en hebben dat ongelofelijk gedaan. Ja, er gaat meer aandacht naar de kindjes, en ik weet nog hoe mijn zoontje door de middegang naar bompa liep. Maar dat maakt het ook extra speciaal. Wat wel moeilijker ging, mijn zus wou dat ze met twee voor haar gingen. Maar toen ze die kerk vol mensen zagen lukte het niet. Dus zijn ze alletwee aan de hand van een nichtje naar voor gelopen. Hou daar misschien wel rekening mee.

kristien
25-6-2010
 Meld misbruik21-1-2010 15:33:32

ons bruidskindje is 3,5 tegen onze trouw, en dat vinden we toch vrij jong hoor...
hangt natuurlijk ook af van wat je van hen verwacht, ons bruidskindje is zelf vrij verlegen enz,maar wij denken dan 'als t lukt is t fijn, lukt het niet dan is dat zo, zolangzij zich maar amuseert...'

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik21-1-2010 16:41:39

Wel raar dat de moeder zo moeilijk doet terwijl jij er zelf geen probleem van maakt.
Ik persoonlijk zou liever niet hebben dat ze de hele tijd rondlopen maar als jij daar niks mee in zit, snap ik het probleem van de mama echt niet!

De onze zijn trouwens 3 en 5jaar tegen da we trouwen, en hun grootouders (langs de andere kant) zullen meekomen om hen wat bezig te houden en op deftig uur naar huis te brengen (zij wonen aan de kust en wij in Antwerpen).

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik21-1-2010 16:47:00

Ik zou toch ook niet voor zo'n jonge bruidskindjes kiezen hoor...
Mijn oudste is ooit bruidsmeisje geweest toen ze bijna 3 was en dat was echt kantje boordje. Ze heeft de ringen twee keer laten vallen, de bruidsjongen voor heel de kerk 'stomme piemel' genoemd en tijdens het geven van de hostie door heel de kerk geroepen 'mama waarom krijg ik zo gene chips?'... Het koppel kon er gelukkig wel mee lachen, maar ik geneerde me toch hoor.

Wanneer wij trouwen, zullen onze dochters bijna 8 en bijna 4 zijn. Daar heb ik al iets meer vertrouwen in :o)

Lieve
04/09/10

Evie
31-7-2010
 Meld misbruik21-1-2010 19:55:21

Hoi,
Wij hebben 3 bruidskindjes van 2.5.
Vorig jaar is mijn zoontje ook bruidjongen geweest. Hij kon nog niet lopen en werd voortgetrokken in een bolderkar. eweldig om te zien. Tijdens de mis hebben we de kindjes ook bezig gehouden maar ik weet dat ik op voorhand heel veel schrik had dat hij de mis zou verstoren en mensen zich zouden ergeren. We hadden dan ook afgesproken dat als het niet zou lukken en hij niet meer te troosten zou zijn iemand naar buiten zou gaan met hem.
Ik kan me voorstellen dat je schoonzus er wat schrik voor heeft, ik denk niet dat het te maken heeft met het gevoel van niet willen uitlenen.
Bespreek het met haar en maak haar duidelijk dat jullie hen er echt bij willen hebben en de 'charmes' van kleine dreumissen er bij willen nemen :-)

Joke
31-7-2010
 Meld misbruik22-1-2010 6:41:56

Hoi,
vraag haar eens op de man af of ze dit eigenlijk wel wil?
Wij hadden ook het dochtertje van een vriendin gevraagd, maar die zag het niet zitten omdat ze verder weg wonen en het dan een groot gerij zou worden. Hebben we gewoon iemand anders genomen.
Onze bruidsjongens zijn beiden 3 jaar en ons bruidsmeisje 7, wat goed is. Op die manier kan zij zich ook een beetje ontfermen over de twee jongsten.
Ik ben zelf bruidskindje geweest bij mijn twee nonkels en tantes toen ik 2.5 jaar was en heb dat naart schijnt zeer goed gedaan.
Ik denk dat het gewoon afhangt van hoe het kind zelf is.
Succes en groetjes
Joke

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik22-1-2010 8:05:23

Die van ons zijn dan 7,5 en 4,5. Héél braaf en gediciplineerd, hebben beiden al goede band met die kids, dus dat komt helemaal in orde. Maar inderdaad, met zulke jonge kinderen weet je het gewoon niet, ze proberen ook gewoon van alles. Bovendien beseffen ze zelf ni wat ze doen en waarom, dat vind ik jammer. Ik bedoel, mijn oudste peetkind zal nu goed beseffen dat ze die ring moet brengen en zal dat zonder morren doen. Zulke jonge kinderen hebben dat besef ni, dus die moet je 't gewoon zeggen en hopen dat ze het op dat moment willen doen. Als die dan ipv daarvan heel de kerk rond gaan lopen met jouw ring nog in de hand enzo... weet ni. Je zegt wel dat jij gediend bent van de charmes, maar hoe denkt pastoor daar over? Alles is nogal strak gepland in zo'n mis, bovendien eist die wel respect en orde, of 't zou 'n grote kindervriend moeten zijn.
Begrijp me ni verkeerd, ik zou ook geen probleem hebben met het onvoorspelbare gedrag van kinderen, maar is 't niet wat egoïstisch om geen rekening te houden met anderen? Misschien denkt je zus daar veel verder over na dan jou?

Brenda
22-5-2010
 Meld misbruik22-1-2010 9:40:42

Hallo,

Onze twee bruidskindjes zullen dan 20 maand zijn. Het zijn de twee zoontjes (tweeling) van mijn beste vriendin, zij is ook mijn getuige en wij zijn meter en peter van die schatjes. Normaal zullen ze wel kunnen stappen, zoniet, dan vinden we wel een oplossing. En ze hoeven van mij ook niet stil te zitten. Ik ga wel misschien afspreken met hun oma als ze echt onrustig worden (qua lawaai) dat ze er dan even buiten mee gaat wandelen. Hun ouders zijn supertrots en wij zouden die dag echt niet willen zonder hen erbij.

Groetjes,
Brenda.

heidi

Meld misbruik22-1-2010 11:31:57

wij hadden 4 bruidskindjes, onze 2 zoontjes van toen 2 en 3jaar en hun neefje en nicht van 3,5 en 2,5jaar.
We hadden een zakje voorzien met wat spulletjes in voor elk, een kleurboekje, kleurpotloden, het meisje een pop, de jongens een auto, puzzeltje, en ze hebben hun de hele tijd bezig gehouden, we hebben ze niet gehoord en ze deden alles schitterend

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik22-1-2010 12:16:05

Mja moeilijk he, wij gaan er eentje hebben van 3,5 en eentje van 2 en we houden toch echt wel ons hart vast. We zoeken nog naar een oplossing om ze alleen al maar vooraan in de kerk te krijgen. ;o) Het is allemaal schattig, maar echt niet simpel en 1.5 jaar is echt wel piepjong. Ik denk dat de mama misschien wat bang heeft dat ze voor tumult zouden zorgen en op die manier je mis zouden 'verstoren'. Aan jou om duidelijk te maken dat je het er echt graag wil bijnemen!

Groetjes

Stephanie

joke
1-8-2009
 Meld misbruik22-1-2010 13:05:38

hey!

wij hadden één bruidsmeisje van twee jaar. omdat zij ons niet zo goed kende + in de vreemde omgeving is dat niet zo vlot verlopen.

groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...