Nu Online
Momenteel zijn er 667 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Aantal drank voor 230 personen

21-1-2010 14:05:20
Hallo,
Ik vraag me af hoeveel het zou kosten om drank te voorzien voor 230 personen. Dan heb ik het over: aperitief (vb: 2 glaasje cava), witte en rode wijn, frisdrank en bier > alles à volonté (buiten de cava). Grts

Leen
3-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1459

Kim
9-4-2010
 Meld misbruik21-1-2010 14:46:55

de zaal waar wij ons feest geven heeft hier een concept voor en dit van 7u savonds tot 4u smorgens
aan 20,50 euro per persoon of zonder wijn 18,50 per persoon

veel zalen maken hier gebruik van dus even bij je zaal navragen en dan kan je exact weten wat het je gaat kosten

Leen
3-7-2010
 Meld misbruik21-1-2010 15:08:01

Bedankt Kim,
het voordeel aan onze zaal is dat we alles zelf mogen bepalen (catering, aankleding en dranken). Onze dranken kunnen we dus aan inkoopprijzen aankopen en bij de catering doen we beroep op bevriende koks. Ik vind het alsnog moeilijk om mijn budget op te stellen ivm. de dranken :o)) Grts

Tina
6-2-2010
 Meld misbruik21-1-2010 15:21:32

Hey Leen,

Wij moeten ook alles zelf voorzien, ik vond dat dus ook heel moeilijk om te schatten hoeveel we moesten aankopen of hoeveel we moesten uitrekenen.
Uiteindelijk hebben wij voor 120 personen gerekend op: 72 flessen rode wijn, 102 flessen witte wijn, 90 flessen cava (voor een 1ste receptie van +- 40 personen, tweede korte receptie voor het avondfeest voor 120 personen en een derde korte receptie voor 50 man die bij het dessert erbij komen.)
En dan rekenen we nog eens ca 10€ de man voor alle andere dranken.
Ik hoop dat dat genoeg zal zijn... 6 februari trouwen we, dus ik zal het dan wel zien of we juist gerekend hebben!

Groetjes

Kim
9-4-2010
 Meld misbruik21-1-2010 15:28:34

ja bij onze zaal is de keuze vrij, wij zijn niet verplicht om dat concept te pakken maar als we dan gingen tellen was dat toch wel het voordeligste, wij hebben ook 125 mensen die komen maal 18,5 hebben geopteerd wijn per fles te betalen omdat die maar 8 euro kosten en er in onze vriendenhoop weinig wijn gedronken word

maar dat is ieder voor zich allemaal ook afhankelijk van waar je drank haalt en dergelijke idd

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik21-1-2010 15:47:58

Dag Leen,

wij moeten ook zelf de drank voorzien( via een drankencentrale doen wij dit) wij zijn overal eens de prijs gaan vragen om te weten welke goedkoper is (hier kan wel wat verschil in zitten) en wat je er bij krijgt voor niets (frigo's, glazen, plateaus...)

Je kan ongeveer rekenen voor genodigden op een avondfeest voor 5€ (geen rekening houden dan met wijn en cava - gaan dit zelf halen en zal op ongeveer 4 € de man komen) en voor fuif (na dessert) ongeveer 3 €

we hebben dan wel nog wat marge genomen in ons budget door wat geld bij te smijten

Het voordeel met een brouwer is dat je de overschot gewoon kunt terugbrengen, dan betaal je niet voor hetgene niet gebruikt is

we doen dit niet bij wijn en cava aangezien dit zonder problemen zal opgeraken, als het niet op de trouw is, dan in de periode erna :-)

groeten
eva
10/07/10

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...