Nu Online
Momenteel zijn er 342 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misboekje

21-1-2010 20:03:27
heykes iedereen,

op 19 februari is onze grote dag!!!
Het komt dus steeds dichterbij.
Toch moet ik nog steeds enkele zaken in orde brengen, zoals de misboekjes.
Ik heb vandaag eindelijk heel mijn mis zelf afgemaakt, op papier enzo, maar nu zou ik het willen uittypen, zoals het in het boekje zou moeten komen.
Weet iemand hoe ik dit moet doen? is daar een speciaal programma voor of kan dit ook gewoon in word?
Zou dit zo snel mogelijk willen af hebben, zodat dit naar de drukker kan...
Alvast bedankt,

Groetjes Shana.

shana
19-2-2010
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1043

Iris
7-8-2010
 Meld misbruik21-1-2010 20:20:49

hey,

dit kan je perfect in word maken, bij paginainstelling en katern nemen dan kan je starten.

Tine
13-2-2010
 Meld misbruik22-1-2010 10:28:30

Ik trouw op 13 februari en ben net klaar met het boekje.
Ik vond dat idee van "katern" maar niks, omdat niet alles stond waar ik het wou.
Ik heb toen een boekje gemaakt door gewoon papier te vouwen. (Het aantal bladzijden dat ik wilde -> Bij mij waren dat 4 a4's, voor 16 bladzijden boekje).
Ik heb die genummerd en de blaadjes terug open gelegd.
Dan heb ik in word een blad plat gelegd en telkens volgens de nummers de teksten op de juiste plaatst gezet.
Als ik het printte en dichtvouwde klopte alles perfect.
Ik geef toe ... het is een enorm prutswerkje, maar het resultaat is echt precies zoals je het wil.
Nog een tip: werk in tabellen die je achteraf onzichtbaar maakt. Dan staat al je tekst op precies dezelfde afstand van de randen.
Veel groetjes en veel succes!
Het wordt nu wel heel spannend voor ons hé ;)

S
4-9-2009
 Meld misbruik22-1-2010 14:04:28

Het beste is om je boekje gewoon in word te maken in A4-formaat (lettergrootte 14à16). Alles afprinten en naar een kopie-center gaan. De kopieermachiene maakt daar automatisch een boekje in A5-formaat van.

kimberly
21-5-2010
 Meld misbruik25-1-2010 14:17:00

Hey Shana,

Je kan ook gewoon bij Word -> pagina-instelling: 2 pagina's per vel. Dan krijg je het hele document op maat van een A5 boekje. Je typt je hele tekst uit zoals je gewoon in a4 zou doen, uitlijnen, marges enzo blijven allemaal hetzelfde. Het is enkel 1 x zoeken bij het printen maar zeer makkelijk: je maakt dat je pagina's een veelvoud zijn van 4 en dan kijk je hoe je printer print en denk je even logisch na, echt niet moeilijk!

Succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...