Terug naar overzicht
Wanneer ga je naar daar? Als je echt een strand-zonvakantie wil, kan je daar beter niet naar toe gaan in de zomervakantie wegens het regenseizoen. De buien zijn dan wel maar eerder kort, maar de zon laat zich niet te veel zien. Nog veel succes ermee!
wij zaten na een rondreis van een week op koh samui als strandvakantie (je moet eerst zien welke periode je gaat voor het regenseizoen), wij zijn midden mei 2009 vertrokken voor 14 dagen, toen wij op koh samui zaten geen regen gehad, we kwamen mensen tegen op de luchthaven van de rondreis en zij hebben op phuket gezeten en hebben alle dagen regen gehad, goed informeren dus. We hadden een prachtig hotel met mooie kamer, bij aankomst zeer mooi versierd en een lekkere taart gekregen en alle dagen verse bloemen op onze kamer, ook zicht op zee...centara grand beach, we waren ook direct in het centrum waar we geen last van hadden van het lawaai (wetende dat het daar nachtleven is),was een supper vakantie...
Hey Shari,Moest je naar Phuket gaan: ga zeker NIET naar Patong Beach, dit is het grootste stadje van Phuket maar vréselijk ongezellig (tenzij je van plan bent om elke avond de discotheken in te duiken), het strand stelt er echt niets voor en het is er absoluut niet romantisch!!Wij zijn wel vanuit Phuket naar de Phi phi eilanden gegaan en dat was erg mooi. Maar dit was maar een daguitstap en weet dus niets over de hotels daar. De omgeving is er in ieder geval prachtig.Groetjes,Sarah
banyan three lijkt me wel een mooi hotel!!!Patong vind ik wel eens leuk voor een avondje.Maar je moet er tegen kunnen (vb hoertjes die u man naroepen of hun blote borsten laten zien...)
hey, @Sarah, misschien bedoel je het niet zo... maar Patong is wel eens leuk voor 1 avond. Vreemde opmerking in mijn ogen. Voor die meisjes is het wel dagelijkse realiteit he. @shariAls je naar het Zuiden gaat en je wil snorkelen. Kies dan echt een plek waar het Top is. Wij hebben een tijdje in Ao Nang verbleven, naast Krabi en uiteindelijk hadden we misschien beter wat meer geld uitgegeven om op Ko Phi Phi te verblijven. het snorkelen is daar echt top. In vergelijking met Egypte, Gili Air (Indonesie) en Ko Phi Phi is dit voor ons de beste spot. als je ook nog wat van het land wil zien. Bangkok biedt echt heel veel en is een leuke belevenis. Verder zijn er heel mooie tempels in centraal ThailandWanneer je in het Zuiden de natuur wil opzoeken kan ik je 2 zaken aanraden.Phang Nga: vrij toeristisch en voor ons beetje teleurstellend omdat we van het ongerepte Khao Sok NP kwamen. maar wel nog eens een fijn uitstapje. Khao Sok is echter onze topper tijdens deze reis. Het is een deels ondergelopen jungle (verschillende soorten apen, neushoornvogels, buffels...)je kan er tochten op maat maken (wij hebben 3 dagen met een soort ruimere kano rondgedobberd om dieren te spotten. heel mooie inhammen en natuur. Je kan er ook wandelingen maken waar je ondertussen dieren spot. het is allemaal heel kleinschalig. Wij waren met een groep van 10. Slapen deden we op een bamboehutje temidden van het meer dat ronddobbert op de deining van het water. De vis die klaargemaakt werd kwam een 30 minuten van tevoren uit het meer. 's morgens gewekt worden met zicht op de jungle in de mist, zonsopgang boven het meer en het kruisen van tientallen gibbons...Voor ons is dit tot nu toe een van de mooiste plekken op aarde. je kan er ook zwemmen, wandelingen maken, kano varen,...Onze gids was Mr. Bee. Slapen deden we in het Khao Sok Rainforest resort. Een zeer vriendelijke familie. lekker eten, temidden van de jungle naast een rivier. Je kan er ook tuben ( in een binnenband rivier afvaren)'t Lijkt hier wel propaganda dat ik aan het voeren ben, maar we reizen heel veel en dit is voor ons beiden een van de mooiste plekken ooit. Misschien een leuke afwisseling met een strandvakantie :-)veel succes Als je meer info wil kan je mij altijd bereiken via fluffybeest@hotmail.com
Hey,wij gaan ook op huwelijksreis naar Thailand. Eerst 4 daagjes naar Bangkok en dan nog 10 dagen Koh Samui. Wij verblijven in het hotel Bandara resort & spa.