TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Gwen
14-5-2010
|
22-1-2010 14:03:20
Hallo,
Wij zetten gewoon de namen op de uitnodigingen bv. Tante x en Nonkel x. We hebben het gewoon zo gezegt en een goede en begripvolle reactie op gehad,mits wij veel kleine kindjes hebben in de familie).
Gwen 14.05.2010.
|
|
Sofie
19-9-2009
|
22-1-2010 14:41:26
enveloppen schrijven een Dhr en mevr ipv aan familie. als je ze ziet een duidelijke hint laten vallen ... kinderen hebben er ook niets aan om daar te zijn
|
|
Laura
11-7-2009
|
22-1-2010 16:20:06
Wij hebben ook enkel meneer en mevrouw op de enveloppen gezet. 1 iemand had bevestigd dat haar kindje ook kwam. Heb haar vriendelijk toegelicht dat geen kinderen toegelaten waren en ze heeft haar dochtertje dan ook niet meegenomen.
Laura
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
22-1-2010 18:13:21
Dat zou bij mij op véél te véél onbegrip stuiten, en terecht! Maar kan ook zijn omdat ik zéér hechte familie heb. Zou dan ook erg shockerend overkomen, arrogant, en alsof je van die kids niets moet weten. Niets is minder waar!!! Ik heb er dan ook voor gezorgd dat er 'n aparte kamer is voor de kids die enerzijds als speelkamer kan dienen, waar er heel veel speelgoed gestockeerd staat voor hun, playstation/dvd-speler, en 's nachts wordt 't 'n ruimte voor hun bedjes.
NEEN, ik veroordeel jullie niet, ieder gaat daar mee om hoe die dat zelf wil hé! Maar ik vind 't dus beetje rare argumenten omdat 't niet onvoorkoombaar is dat ook kids fijne tijd hebben op 'n trouwfeest. Bovendien zijn er bij bijna elke zaal aangepaste tarieven voor kids. Voor ons is 't gratis t/m zes jaar. Daarna is 't halve prijs tot 12 jaar. Daarna vind ik 't helemaal niet gek meer om volle pot te betalen, omdat ze vanaf dan heus ni veel minder eten als volwassenen. Als je dat in begin had bedongen bij traiteur/feestzaal, had dat vast gelukt.
Fijn dat ze 't zo goed opnemen, hopelijk blijft dat zo. Stel dat iemand bovengehaalde argumenten aanhaalt, wat zeg je dan? Dan moet je wel bekennen dat je die er gewoon niet bij wil (ipv "excuses" die je inroept om 't te verantwoorden)? Of zie'k dat verkeerd?
Nogmaals, iedereen heeft 't recht om te doen wat die wil, doe vooral op je eigen trouw wat je zelf wil en niet 'n ander. Alleen komt 't raar over (op mij althans, 'n individu), en sluit niet uit dat ook anderen vinden dat de aangehaalde struikelblokken niet echt 'n hindernis zijn, daar ze -mits inventief zijn/bereidheid- gemakkelijk 'n mouw aangepast wordt. Of sta ik alleen in die mening?
|
|
Karmen
29-5-2010
|
22-1-2010 18:58:42
Ik wil ook geen kinderen op mijn feest, hoor. & dit heeft helemaal niets te maken met niet graag kinderen hebben, & ik vind het gewoon voor een avondfeest niet gepast. Op zich begint het feest al vrij laat, & om ze dan al onmiddellijk te slapen te leggen? Dan blijven ze toch evengoed thuis?
|
|
Véronique
31-7-2009
|
22-1-2010 19:12:01
Ook bij ons waren er geen kinderen. Wij schreven ook op de envelop mr & mevr. ipv fam. We kregen maar één opmerking, van de tante van mijn man, maar die heeft er zich dan toch bij neergelegd.
Groetjes,
Véro
|
|
Carolina
1-8-2009
|
22-1-2010 19:26:39
@ Kathleen, de keuze van geen kinderen op het avondfeest vind ik veel kindvriendelijker dan wel kinderen toelaten. (dit voor kinderen onder een jaar of 12) Je hebt dan wel een aparte kamer voorzien maar heb je dan ook iemand die daar heel de avond toezicht doet? (die mist dan heel het feest) Ook heb je een groot over en weer geloop. Je hebt wel bedjes staan maar denk je echt dat je die daar gemakkelijk in gaat krijgen? De kinderen willen op het feest er ook bij horen en gaan toch komen zeuren. Dit heeft niks te maken met graag zien of niet maar over je verantwoordelijk gedragen t.o.v. de kinderen.
@ Griet, wij hebben ook gewoon de namen geschreven en voor diegene die wel kinderen (grote al) mochten meebrengen hebben we familie geschreven (of ook de namen van de kinderen).
groetjes, Carolina
|
|
Hannelore
7-8-2010
|
22-1-2010 20:55:28
Ik denk dat "De heer en mevrouw..." idd het beste is. Mss ook duidelijk vragen dat de gasten laten weten met hoeveel ze komen? Als ze dan bv 3 antwoorden dan weet je al dat er een kind bij is en kan je het hen nog uitleggen dat kinderen eigenlijk niet genodigd zijn.
Normaal gezien hebben wij jouw probleem trouwens niet. De kinderen in onze vriendenkring zijn maximum 2jaar, en ik ga ervan uit da ze zo'n kleine kindjes ni gaan meebrengen naar een dansfeest! En de bruidskindjes die gaan tegen 18u naar hun huis met hun grootouders dus ook daar geen problemen.
Ik persoonlijk zou er nog ni aan denken m'n kinderen mee te nemen naar 'n trouwfeest, tenzij het trouw van m'n broers/beste vriendinnen zou zijn. En dan nog zou ik voor vanaf 18-20u een babysit zoeken. Ik snap dus echt ni da zoveel mensen hun klein mannen willen meepakken!
|
|
Jessica
26-11-2009
|
22-1-2010 21:07:33
Hey,
Misschien kan je inderdaad beter de uitnodigingen versturen op naam ipv familie ....
@Carolina,
Het is inderdaad ieder zijn eigen keus kinderen of geen kinderen, maar kinderen op een feest wil niet zeggen dat je geen verantwoordelijkheidzin hebt ten opzichte van je kinderen.
Groetjes Jessie
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
23-1-2010 1:20:55
@Carolina, niet mee eens. Ervaring heeft mij nl. al getoond dat 't wel kan! Die kindjes kunnen daar gerust slapen, verhaaltje eerst, babysit (die ze zelf kennen trouwens), 'n luchtkasteel, speelkamer, ... 't is gewoon wat je er van maakt. Trouwens, feest begint wel al met aan tafel te gaan voor volwassenen om 18u, en bij feest/vakantie mogen ze sws al langer opblijven. Babietjes hebben er helemaal geen last van, die slapen echt overal!
Maar goed, was ni m'n bedoeling om jullie ongelijk te geven, zoals eerder gezegd: ieder doet daarmee wat hij wil. PERSOONLIJK vind ik dat je dat niet als hindernis mag zien, ik ben zelfs erg blij dat m'n peetkindjes 't kunnen meemaken. Bovendien is 't zo dat m'n aanstaande uit NL komt, ik uit Halle. Feest is in 't Antwerpse, tussenin voor beide families. Kindjes ff vlug naar huis brengen is dus geen optie, meesten nemen hotel. Grootouders zijn geen optie, want dat zijn dan m'n tantes, die zijn evengoed graag op feest. 'n Babysit laten overnachten is ook ni echt aan de orde, die kindjes zijn dan net iets te lang van ouders weg (toch als die babysit helemaal nieuw is voor hen of dat nog nooit gedaan heeft). Dus .. wat is dan wijs om te doen? Dan zouden er veel neven/nichten ni kunnen komen omdat ze anders thuis zouden moeten blijven voor kids, dat vind ik geen beter/leuker alternatief. Terwijl zo zijn de kids blij, ouders en vooral... IK! :)
|
|
ellen
4-7-2009
|
23-1-2010 11:24:21
hey,
wij hebben over Mr. x en Mevr. Y geschreven. Voor de avondviering was dit geen probleem. Voor mensen bijvoorbeeld die hun kind(eren) wilden meebregen naar de viering, wij hadden viering in openlucht, heb ik gezegd... Het is jullie verantwoordelijkheid, breng ze gerust mee, maar mijn man en ik verwachten wel dat als ze moeilijk beginnen te doen (wenen, rondlopen, ...) dat je ze opzij neemt. er waren 6 kindjes tussen de 5 maand en 2 jaar en dan nog 2 van 4 en 6. Iedereen heeft zich voorbeeldig gedragen. Behalve bjorn zijn nicht en haar man zijn vroeger vertrokken omdat dat kindje voortdurend weende en zo is er voor hen ook niets aan he.
Er waren wel 2 kinderen, mijn vroegere buurjongens, 8 en 11 die wij specifiek uitgenodigd hebben met elk hun eigen uitnodiging en heb dit ook zo aan de andere mensen met kinderen duidelijk gemaakt. Veel hangt af van de personen met kinderen zelf. Ben al naar een paar huwelijken geweest, in de Kerk, waar kinderen het op een huilen zetten of waar ze rondlopen in de kerk of het gangpad, en de ouders dit niet corrigeren of zich eventjes verwijderen. Daar kan ik niet bij, vind dat totaal onrespectloos voor de trouwers. En dat was ook mijn grootste nachtmerrie. Bij ons is alles vlekkeloos verlopen.
groetjes
|
|
Wendy
28-8-2010
|
23-1-2010 14:10:11
Hallo,
gewoon adresseren aan Meneer en Mevrouw. Als men vraagt of kinderen ook welkom zijn, zeggen dat daar geen couverts voor voorzien zijn. Geen haar op mijn hoofd trouwens dat er zou aan denken om mijn kleine kabouters mee te nemen naar een avondfeest. Uit respect voor de trouwers die hen niet hebben uitgenodigd maar vooral uit respect voor mijn kinderen. Op zo'n feest wordt gedanst en vooral veel gedronken en ze horen daar gewoonweg niet thuis. Het zijn kinderen, geen poppen die je zomaar overal meeneemt waar je zin in hebt. Als ik dan na zo'n feest thuiskom, ben ik altijd zeer blij dat ze een rustige en leuke avond hebben gehad met hun babysit en dat ze rustig liggen te slapen in hun eigen bedje. Ik mag er niet aan denken dat ik ze bij het naar huis gaan nog ergens uit een hoek of kamer van de feestzaal mag gaan plukken om ze dan nog in de auto te mogen vervoeren, en om ze er dan nog eens uit te halen wanneer we eindelijk thuis zijn? En voor wat allemaal? Omdat ik wil dat ze er bij zijn? Iedereen zijn kroost, maar de mijne blijft lekker thuis, waar ze horen.
Groeten.
|
|
griet
11-6-2011
|
23-1-2010 21:53:20
halo, aan kathleen...over excuses verzinnen weet eigenlijk niet tot wie je dit richte ...? mij gaat het niet om excuses te verzinnen maar om hoe je dit vertelt of schrijft op de uitnodeging dat kinder niet welkom zijn... ik heb zelf een kindje ,en ook mijn eigen kindje zal niet bij de maaltijd en dansfeest aanwezig zijn... maar algemeen vind ik gewoon zo een feest voor kleine kindjes niet aan te raden ... saai een paar uur tafelen ... dan luide muziek van het dansfeest ... vind ik ook niet kunnen ...dus er zei iemand iets van een baby ...is toch wel luide muziek he.. en het eten ik merk het genoeg om gelijk welk feest die bij onze family is dat die kinderen zo goed of niet hun eten aan raken ... op de trouws dat ik al geweest ben ,waren er ofwel geen kinderen ... -heb al eens een kleine meid geweten die al van op de receptie ambetant liep te doen,de moeder werd er zelf zot van ..waar uit eindelijk dan maar de het het trouwkoppel zelf naar dat kindje keek, met als gevolg op de bruidegom zijn kostuum een chocolade vlek van dat kindje haar mond ...de mama ging dan nog dat kind tot negen uur op het feest houden, maar geeft dan toch op aanraden van iemandt het kindje vroeger laten ophalen door de babysit ... -ook een kindje die van armoede op 2stoelen ligt te slapen ...terwijl de rest fuift ... ik ben ook al op een trouw uitgenodigd geweest maar uit respect voor het koppel neem ik mijn kind niet mee,mag het niet dromen dat juist mijn kind de boel op stelten zou zetten ... ik vind het ook een vorm van geen respect naar het trouwkoppel,of naar je eigen kind toe om ze tot put in de nacht mee te nemen ...
een extra zaal is meschien een alternatief ... maar er moet daar dan toch ook een volwassen opzichter zijn... in een onbewaakte zaal te slapen leggen zou ik ook niet durven of willen ...
een kind van 8,9,10 jaar is ook wel alweer een groot verschil met kleine kindjes he ....
|
|
griet
11-6-2011
|
23-1-2010 21:55:08
ach wat ik dan wel niet doe ,is op huwelijks reis gaan ... ik wil mijn kindje geen week achterlaten ... maar een half dagje ,nachtje mijn kindje bij de onthaalmoeder vind ik voor mezelf en mijn kindje beter ..;
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
24-1-2010 13:12:46
Ter info: ik zei NIET dat je excuses zoekt, bij mij kwam dat in 1ste instantie EEN BEETJE zo over(maar ben ik al van teruggekomen, kan me wel vinden in jullie argumenten, maar voor mij horen ze der wel bij, maar ik neem dan ook de nodige voorzieningen -vind ik-, waardoor 't ook verantwoord kan gebeuren). Merk ook op dat 't tussen aanhalingstekens stond, omdat ik niet meteen goed kon verwoorden wat ik dan wel echt bedoelde en omdat ik mij bewust ben van de kracht en connotatie van het woord.
Al reeds aangehaald, ik zit hier niet om te zeggen dat jullie allemaal fout zijn en ik de goede, verre van! Ik wil alleen maar delen dat, mits de nodige voorzieningen, kinderen op zo'n feest niet per definitie 'n probleem hoeft te zijn. Maar zal ook wel gewoontes zijn, in mijn hechte familie komen kids altijd mee, maar er wordt ook altijd super-veel rekening mee gehouden.
|
|
griet
11-6-2011
|
26-1-2010 20:57:43
hihi geen erg hoor kathleen... ik heb indedaad ook al van trouws gehoort dat dat zeer perfekt gaat met kinderen er de volledige dag bij .... maar bij mij family zitten er een beetje van alle soorten en maten ...en de ene wel en de andere niet gaat ook niet he ... maar een forum dient om meningen te delen he ..dus geen erg hoor :)
|
|
anouk
8-6-2013
|
7-12-2012 10:59:17
Hey, ik ben naar een trouwfeest geweest waar geen kinderen aanwezig waren en ze hadden op de uitnodiging geschreven 'vergeet uw kind geen nachtzoentje te geven' vond ik wel een goed idee en zo is het meteen duidelijk. Mss een idéé voor jullie ...
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|