Nu Online
Momenteel zijn er 649 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Haas en Hazeltje

22-1-2010 14:42:43
Hoi iedereen

Op 24 juli 2010 is het onze grote dag. We zijn aan het nadenken over de misboekjes en de teksten. Graag hadden we in de viering een verhaaltje zoals dat van Haas en Hazeltje maar dit gebruikte onlangs nog iemand van onze vrienden. Heeft er iemand een ander idee van zulke verhaaltjes?
Groetjes Stéphanie

Stéphanie
24-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1673

sophie
14-8-2010
 Meld misbruik22-1-2010 15:25:29

misschien is dit een ideetje.
veel succes met het misboekje! (ben er ook mee bezig)

“Saartje,” roept Mama muis, “opstaan!” Nog helemaal slaperig komt Saartje muis na een lange winterslaap uit haar holletje gekropen. “Wat is er?”, vraagt ze. “Het is lente, “ zegt mama. “Wat is lente?” wil Saartje weten. “In de lente ontwaakt alles,” legt mama uit. “De muizen, de egels, de bijen, de beren, de bloemen, … en de liefde.” “De liefde? Liefde, wat is dat?” vraagt Saartje. “De liefde,” zegt mama dromerig, “is iets heel bijzonders. Door de liefde fladdert en kriebelt het in je buik. Door de liefde maakt je hart sprongetjes. En van puur geluk wil je tot hoog in de wolken springen.” “ Dat klinkt leuk” zegt Saartje. “ik ga op zoek naar de liefde.” Ze geeft mama een dikke zoen.

In opperbeste muizenstemming gaat Saartje op pad. Ze ziet de bomen, ze ruikt aan de bloemen. Maar van de liefde is er geen spoor. Waar ontwaakt de liefde? Is het in de bomen? Tussen de grassprietjes? Aan de oever van het meertje?

“Au!” roept Saartje, “kan je niet uitkijken?” “Waarom ik”, vraagt de mannetjesmuis terwijl hij over zijn hoofd wrijft. “Je keek zelf niet uit.” “Pff, wat heb je hier eigenlijk te zoeken?” vraagt Saartje terwijl ze de muis van kop tot teen bekijkt. “Ik ben op zoek naar de liefde, en jij?”
“Ik ook,” zegt Saartje verbaasd. “Hé, dan kunnen we net zo goed samen op zoek gaan naar de liefde.” “Oké,” zegt de mannetjesmuis, “Ik ben Robin.” “Dag Robin, ik ben Saartje.” En dan gaan ze samen op zoek.

“Ik denk niet dat de liefde in een boom zit”, zegt Robin, “ze zou er veel te gemakkelijk kunnen uitvallen.” “Brr,” Saartje heeft het koud onder de schaduw van de boom en Robin legt zijn trui over haar schouders.
Vervolgens speuren ze de hele weide af. “Ik denk”, zegt Saartje, “dat iedereen er overheen zou lopen als de liefde op de grond zou liggen.” “Maar waar moeten we dan zoeken?” zegt Robin.

“Au!” Saartje struikelt over een steen. “Heb je je pijn gedaan?” vraagt Robin. “ik denk het niet,” zegt Saartje. Als Robin zijn pootjes naar haar uitsteekt om haar overeind te helpen, kijkt ze recht in zijn warme bruine ogen.
“We rusten even uit.” Zij aan zij zitten Saartje en Robin in een bootje dat op het water van het meer schommelt. Er waait een warm briesje en achter het meer gaat de zon onder. Opeens voelt Saartje dat Robins pootjes de hare zoeken. Een poosje zijn ze alle twee muisstil. Dan voelt Saartje iets heel vreemds in haar buik. Het lijkt alsof er vlinders in rondfladderen. En haar hart! Het huppelt op en neer, alsof het sprongetjes maakt, steeds sneller.

Als Saartje eventjes opzij gluurt, kijkt ze recht in de ogen van Robin. “Ik denk…” fluistert Saartje. “Ik denk ook…” fluistert Robin.
Daarna geven ze elkaar een hand en dansen samen langs de oever van het meer. Ze huppelen en springen, tot bijna in de wolken, zo hoog.

Stéphanie
24-7-2010
 Meld misbruik22-1-2010 17:20:00

Hoi Sophie

Dit is echt een heel mooi verhaaltje... Weet je misschien dat er ook prentjes bij zijn? Indien jij nog iets zoekt ...

Groetjes Stéphanie

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-1-2010 19:06:56

Wij hadden ook het verhaal van Saartje. Het komt inderdaad uit een prentenboek, geschreven door Isabel Abedi en uitgegeven bij Abimo, dacht ik. Wij hebben de prenten ingescand en tijdens het verhaal laten tonen op groot scherm.
In het boekje stond enkel:

Eerste lezing door Nathalie

… “De liefde,” zegt mama muis dromerig, “is iets heel bijzonders. Door de liefde kriebelt het in je buik. Door de liefde maakt je hart sprongetjes. En van puur geluk wil je tot hoog in de wolken springen." …

Uit: ‘Saartje zoekt de liefde’ – Isabel Abedi

Groetjes,

Véro

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik24-1-2010 12:29:46

Vraagje: wij hebben ook het boek van Saartje, maar wanneer kan je dit laten voorlezen? Onder welk onderdeel van de viering valt dit?

Groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik24-1-2010 13:04:34

Wij hadden dit als eerste lezing.

Groetjes,

Véro

Hilde
23-7-2010
 Meld misbruik2-2-2010 15:12:28

hey, wij nemen het verhaaltje van Rikki en Anni van Guido Van genechten. Ik heb dit boekje van mijn toekomstige gekregen op mijn verjaardag paar jaar geleden. Het gaat over een konijntje Rikki die verliefd is op konijntje Anni en die allerlei truks uithaald om op te vallen voor haar zoals een bril aandoen, opa's broek aandoen,...uiteindelijk durft hij haar te vagen om samen te gaan wandelen en geeft hij haar een zoete wortel ketting. op het einde: Dan geven ze elkaar een pootje en gaan wandelen door het bos. Rikki hoort hoe blij de vogels zingen. Zelfs de bomen en het gras lijken mee te zoemen. En Anni's pootje is nog zachter dan hij had gedacht...
Mijn schoonbroer gaat dit voorlezen bij de eerste lezing.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info