Nu Online
Momenteel zijn er 628 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Welk lettertype?

23-1-2010 8:01:12
Hey bruidjes! Welk lettertype gebruiken jullie op je kaart? Ik zoek iets kallegrafie-achtig, maar niet te groot!

Is het ook mogelijk om twee verschillende lettertypes gebruiken? Bv. op de aankondiging meer cursief en de kleine uitnodigingen voor de receptie/avondfeest recht gedrukt.

Evi
17-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 838

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik24-1-2010 15:10:46

Hey Evi,
dit kan je beter aan de drukker vragen. Sommige kaartjes komen met bepaalde lettertypes, andere kan je volledig vrij kiezen. Als je zelf je kaartje maakt, vind je heel wat op dafont.com en freefonts en zo van die sites. Wij hebben 'Toms Handwriting' en 'Aquiline' gebruikt.
Veel plezier,
Véro

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik5-2-2010 16:11:19

Hallo Evi,

Het mooiste is als je overal hetzelfde lettertype laat terugkomen. Zo hoort alles bij elkaar. Als je voor een sierlijk lettertype kiest kijk dan goed na of het ook duidelijk leesbaar is. Neem een tekst en zet deze volledig in het lettertype van jullie keuze. Als je alles goed kan lezen is het oké. Binnen hetzelfde lettertype kan je natuurlijk cursief en recht afwisselend gebruiken. Maak wat proefprints van alles in verschillende lettertypes en leg ze allemaal naast elkaar. Dan heb je een mooi overzicht en is het makkelijker om te kiezen.

Laat je de uitnodigingen,... drukken kan je altijd de drukker om raad vragen. Maak je ze volledig zelf maak genoeg proefafdrukken en kijk alles goed na!

Heel veel succes
Annelies

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...