TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Jennifer
30-7-2010
|
24-1-2010 17:33:19
en is de receptie geen goedkopere oplossing. Als het echt zo is dat je maar met 1 collega een beter contact hebt zou ik ze toch niet allemaal uitnodigen. Ik heb ook jaren op een ander werk gewerkt en nodig enkel de 2 collega's (met vriend dan wel) uit voor mijn avondfeest, al de rest is vrij om naar de misviering te komen kijken, en daarna een glas te klinken op ons geluk...
|
|
Sarah
28-8-2010
|
24-1-2010 17:58:55
Ik zou ze misschien inderdaad op de receptie vragen, dit wordt echt wel vaak gedaan, hoor. En je kan hen ook gerust vragen zonder hun partner. Ik ga de partners van mijn collega's ook niet uitnodigen, wordt allemaal een beetje duur anders hè.
Groetjes,
Sarah
|
|
Wendy
7-8-2010
|
24-1-2010 19:12:38
Hoi, ik sta ook in het onderwijs maar ben ondertussen wel vast benoemd. Er werken 130 mensen op mijn school, een hele hoop dus. Er zijn enkele collega's waar ik heel goed mee overeenkom. We gaan al eens samen iets eten, op stap,... Zij worden uitgenodigd voor het avondfeest, ik weet dat de ambiance er dan snel zal inzitten :-) Enkele andere collega's en de leden van de directie worden uitgenodigd voor de receptie in de namiddag. Ik denk wel dat we iedereen met partner gaan uitnodigen, maar dan ook weer omdat ik de meerderheid daarvan al ken van uitstapjes en personeelsfeesten e.d. De partners van mijn verloofde zijn collega's gaan we niet uitnodigen. Hij is verantwoordelijke van een winkel waar 25 mensen werken. Hij moet hen sowiezo allemaal uitnodigen, maar mét partners zou dat dan wel een grote groep vormen :-) Mijn raad: nodig gewoon uit wie jij wilt. Maar vergeet de directie niet, je weet nooit dat ze toch nog iemand nodig hebben in de toekomst ;-)
Groetjes Wendy 07/08/10
|
|
Lieve
26-6-2010
|
24-1-2010 19:37:51
Hoi, ik heb hetzelfde 'probleem'. Ook leerkracht, en volgend jaar ook weg. Ik hang gewoon een kaartje in de leraarskamer, en wie wil kan naar de kerk/receptie komen. Ik ga ze voor het avondfeest niet uitnodigen, en zelfs niet allemaal een kaartje geven (amai, heb meer dan 100 collega's :s) anders gaat het nogal wat kosten...
Succes!
|
|
Rik
|
24-1-2010 22:37:01
Mijn inziens, niet doen. 10 jaar verder vraag je je af:"wat deden die eigenlijk op mijn trouwfeest". grtz www.discovideo.be
|
|
Ann
10-7-2010
|
24-1-2010 22:44:13
Alvast bedankt voor jullie tips...µ Maar wij geven geen receptie, omdat we dan niet met genoeg gasten zijn. Ik sta op een school met 7 collega's van kleuter, en 30 collega's van lager onderwijs. Zelf sta ik ook in het kleuteronderwijs. Zou ik dan enkel degene van kleuter vragen zonder partner? Is dat een mogelijkheid?
Groetjes Ann
|
|
Wendy
7-8-2010
|
25-1-2010 7:10:30
Dat kan je zeker doen! Ik denk zelfs dat dit exact is wat ik ook zou doen... Uiteindelijk zijn die kleuterjuffen jouw directe collega's he, da's normaal dat je alleen hen zou uitnodigen. Maar ik zou dit ook enkel doen als je dit WILT, niet gewoon omdat je je verplicht voelt. Als je er geen specialere band mee hebt dan alleen maar 'collega' vind ik niet dat ze een plaats moeten krijgen in de mooiste dag van je leven. Zoals hieronder al gezegd werd: als je dan binnen 10 jaar naar je foto's kijkt, zal je denken: "wie waren dat nu weer?"... succes!
|
|
Carolina
1-8-2009
|
25-1-2010 15:24:31
Als je er vraagt ou ik ze wel met partner vragen.
Je kan ook gewoon op't werk trakteren met iets. pralines, taart,suikerbonen,... Of als jullie bv. vrijdags broodjes bestellen (zoals op veel plaatsen) die voor jou rekening nemen.
groetjes, Carolina
|
|
Annemiet
7-8-2010
|
25-1-2010 17:42:15
Ben ook leerkracht en zou zo ook niet vragen, ze gaan dat ook niet echt verwachten, hoor. Vraag gewoon de mensen die je er écht bij wil.(het kost idd al genoeg geld!)
|
|
Joke
31-7-2010
|
26-1-2010 6:47:27
Dag Ann, ik sta ook in het onderwijs, maar dan op een privéschool. We zijn een heel hecht team met een twintig-tal leerkrachten, verspreid over kleuter, lager en secundair. Ik sta zelf in het secundair. Bij ons kunnen we ook allemaal mekaars partners omdat we nogal eens samen op stap gaan. Dus doe die 20 maal twee en je komt al gauw op 40 man. Ik heb het opgelost door enkel mijn vijf collega's uit het secundair en mijn directie met partner uit te nodigen op het avondfeest en de andere collega's komen op het dessert binnen bij het dansfeest. Ze maken hier absoluut geen probleem van en begrijpen wel dat het anders te veel volk wordt. Ik zou enkel jouw collega's van de kleuterschool uitnodigen ofwel niemand indien je niet zo'n goede band hebt. Ik denk trouwens dat het in het gewoon Vlaams onderwijs niet de gewoonte is om collega's te vragen op het avondfeest, maar eerder op de receptie. Vemits jij geen receptie hebt, kan je eventueel ook een avondje traktatie doen vooraf voor de collega's op school. Groetjes en succes! Joke 31 juli 2010
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
27-1-2010 7:56:35
Zelf werk ik op 'n hogeschool met vier 6 departementen, dus volk genoeg! Mensen uit andere blokken, nodig ik al ni uit omdat ik ze amper zie. In onzen blok zitten de centrale diensten en 2 andere departementen (waaronder de grootste). 't Is budgettair/ethisch onmogelijk om velen daarvan uit te nodigen, ik nodig dus enkel die uit waarmee ik op den bureau zit en m'n baas. Voor de rest organiseer ik achteraf 'n drink waarop allen welkom zijn. (Ook receptie valt nogal duur uit en 't is gewoon dat ik dat allemaal nogal relativeer, 't zijn collega's... als ik verander van job, heb ik met allen, behalve bureau zelf, waarschijnlijk nooit meer contact.)
|
|
Naomi
|
27-1-2010 9:46:09
Hoi,
Je kan ze ook alleen uitnodigen voor de fuif. Wij zijn nog niet zolang verhuisd van Vlaamsbrabant naar Limburg en onze huidige vrienden ( die we juist leren kennen) nodigen we pas rond 22:00 u uit voor de fuif. Ze kunnen aanschuiven bij het dessert en dan doorfeesten. Voor die gasten moeten we ongeveer 30 euro per persoon neertellen. Dat is dus alle nagerechten + drank bij gerekend!. Dit was voor ons anders niet haalbaar, want we nodigen al 180 mensen uit voor het avondfeest. Zit er zeker niet mee in dat je ze allemaal moet uitnodigen. Kijk gewoon met wie je het meeste opschiet en die je denkt van dat gaat een goede kennis worden en blijven.
Succes!
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|