Nu Online
Momenteel zijn er 629 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

budgetvriendelijke trouw

26-1-2010 11:39:27
Dag bruidjes en bruidegommetjes allemaal!

Ik heb een vraagje. Mijn vriend en ik stappen in het huwelijksbootje maar hebben geen erg groot budget. Wij zijn heel blij dat mijn vriend zijn kostuum krijgt van zijn vader, want dat is toch een hele kost minder. Nu een trouwjurk, het eten, een dj, uitnodigingen,... kosten ook heel wat geld. WIj hebben wel al een paar ideeën maar nog niet genoeg. Wie van jullie had of heeft ook weinig budget en hoe hebben jullie het feest en zo zo low budget mogelijk gehouden?

groetjes
Nathalie

Nathalie
17-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1615

Laura
18-12-2010
 Meld misbruik26-1-2010 12:10:08

Bijvoorbeeld:
Een cocktailjurk ipv een echt trouwkleed. Is vaak even mooi én je kan er beter mee dansen!
Geen uitgebreid diner maar een soort frituur voor de deur: even fijn én de gasten hebben ook lekker gegeten
Uitnodigingen zelf ontwerpen op de pc ipv een exclusief ontwerp door een fotograaf gemaakt.
Als locatie bv een parochiezaal leuk aangekleed ipv een echte feestzaal.

Het zijn maar voorstellekes hé :)Maak er een mooi feest van!

Groetjes!

Rik

Meld misbruik26-1-2010 12:11:46

Misschien vind je iets interessants qua prijs via
www.discovideo.be
grtz

Nathalie
17-9-2011
 Meld misbruik26-1-2010 12:20:36

Hey Laura,
aan de cocktailjurk had ik nog niet gedacht! Is een leuk idee! Bedankt

katlijn
10-4-2010
 Meld misbruik26-1-2010 12:46:51

Nathalie

wij hebben gekozen om een BBQ te geven, dit is ook veel goedkoper dan traiteur of dergelijke... Ons feest is in een parochiecentrum, dat we zelf mooi aankleden. Fotograaf en videograaf zijn vrienden van ons, ook de dj is een goede vriend. Uitnodigingen hebben we zelf gemaakt.
Duurste bij ons zijn inderdaad de kleren, en onze trouwringen! Goedkopere trouwringen vind je ook, in staal dan meestal.

Je kan eens beginnen rondhoren bij vrienden en kennissen of zij jullie misschien kunnen helpen met fotograaf, dj, op-en afruimen, e.d Zo besparen wij heel veel uit!

succes ermee!

frida
6-2-2010
 Meld misbruik26-1-2010 13:01:57

Dag,

Ons feest kost ongeveer 1200 euro.
Maar dit wil wel zeggen dat wij alles zelf doen.
Wij hebben een parochiezaal ( drank mogen wij zelf meebrengen eten maken we zelf klaar.)
Vrienden van ons doen de bar en een andere vriend is onze fotograaf.
Dus echt niet wanhopen je kan een heel mooi feest krijgen voor een leuke prijs.
Gewoon wat zoeken en vragen, je wordt er echt niet gelukker mee als je een feest geeft van b.v 20.00 eur.

Groetjes frida

Nathalie
7-8-2010
 Meld misbruik26-1-2010 13:11:22

Hoi Nathalie,

Ik heb mijn trouwkleed gekocht uit de collectie van vorig jaar, dus het kost me maar € 500, en je kan dat echt nie zien.
onze uitnodigingen maak ik zelf, en de meeste proberen we ook rond te dragen, geen postzegels. Ons misboekje maak ik ook zelf, gewoon naar copycenter, en zelf samen binden met raffia lintje. Voor de maaltijd dan, wij kiezen voor een feest in een feestzaal, maar als je dat niet te chique maakt, dan kan je dat ongeveer betalen met de cadeaus die je krijgt van je gasten!
Succes!!
Nathalie
07/08/10

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik26-1-2010 14:18:31

@Frida,

respect voor jouw kracht om 't te redden met zo'n beperkt budget (en dat meen ik dus hé, geen sarcasme ofzo)!
MAAR... dat wil niet zeggen dat ik even gelukkig zou zijn met zo'n low budget feest dan hetgene we nu hebben (wat meer doorsnee-budget ofzo denk ik).

Ik geloof in dit moment als enige keer, dus wil ik 't zoals ik altijd gedroomd heb (en da kost helaas véél centen), 't is niet de essentie dat feest, maar maakt 't wel mee onvergetelijk. 't Mag dan ook meer zijn dan hoe we verjaardagen/nieuwjaar vieren. Ni iedereen heeft mogelijkheid/tijd om alles zelf te doen trouwens, voltijds bezig, ook met huisje kopen/opknappen na voltijdse baan, daartussen ook nog avondschool, etc... Dan moet je 't wel laten doen en kost 't geld.

kelly
24-6-2011
 Meld misbruik26-1-2010 15:18:47

Wij hebben gekozen voor een kleinere zaal,
het ligt zelf niet in onze buurt , maar dit geeft niet.
Daarnaast gaat een vriend van een vriend de foto reportage doen , en dit gewoon voor een maaltijd en drank .
We zijn nu nog op zoek naar iemand die een video kan maken , we hadden gedacht aan eventueel een student of zo in te schakkelen hiervoor.
Wat ook een oplossing zou zijn is gewoon een gewone student inschakelen hiervoor , iemand die het geld goed kan gebruiken .
Je heeft hem een maaltijd , en 100 euro of zo . Op voorwaarde dat hij een mooi filmpje maakt met je eigen film camera.
Dit heb ik bij vrienden al gezien , in dit geval hebben ze hun buurjongen gevraagd hiervoor.
Zo kunnen je gasten toch genieten van de dag , ik ben niet zo een voorstander om vrienden aan het werk te zetten.
Maar dat ben ik natuurlijk .

Voor DJ hebben we de keuze , ofwel huren we de instalatie van de zaal , en komt er een 2de vriend van een vriend draaien, hij heeft al enkele feestjes verzorgt , maar geeft alleen zijn eigen installatie niet. Of voor een meerprijs kunnen we de eigenaar van de zaal waar ons feest is vragen. Vroeger was hij DJ , maar is nu enkel nog actief in zijn eigen zaal.

Uitnodigingen gaan we zelf maken , wij gaan zelf een schatkaart maken en in flessen steken. ( we zijn al flessen aan het sparen ! ) hetzelfde met de menu , misboekjes ... Als bedanking gaat men vriend zelf schatkistjes maken. Hij heeft houtbewerking gevolgd vroeger , dus kan wel werken met hout.
Dan heb je eigenlijk al bij al alleen de kosten van de grondstoffen. Zelf al diende je nog zelf een nieuwe printer en dergelijke te komen , komt het nog goedkoper uit dan dat je zou alles laten doen bij een profsionele drukker.

Kostuums kan je huren , vanaf 55 euro kan je al een schoon kostuum huren. Enkel mijn kleed was wel een dure aankoop ( maar ik hoefde maar de helft te betalen want de andere helft betaalde men tante) . Voor bruidskindjes is het slim om eens te kijken in de gewone winkels in de periode van de communies...
goedkope mooie ( iets specialere ) kledij voor kindern.

De truck is vooral veel rond kijken ! Laat je ook niets wijsmaken , als je nu bijvoorbeeld een bloemist vind bij u in de buurt , en eentje 50 km verder die goedkoper is , hou dan rekening met verplaatsings kosten... Dito met dingen die je op internet koopt... Als je 2 euro zou uitsparen op bijvoorbeeld een tiara , maar hij moet van engeland kopen , zorg dan dat je geen 6 euro verzendings kosten hoeft te betalen , want dan ben je weeral niet goedkoper.

Groetjes
kelly
25/06/2011

Tamara
13-11-2010
 Meld misbruik27-1-2010 13:32:16

hallo,

bij ons zal de totale kostprijs op ongeveer 5000 € komen voor ongeveer 130 personen
Huur van de zaal (ontwijdde kerk): 650 €
kerkstoelen en tafels zijn inbegrepen in de huurprijs
trouwjurk: 400 € (tati mariage rijssel) was zelfs nog een van de duurste kleedjes
eten
eten: we doen gewoon kaasplank. De kaas komt van bij de betere kaaswinkel. Ze leveren ook gekookte pata negra, mortadella, wildpaté, salami, noten en fruit: 9,75 €/p.p.
drank van bij de brouwer
taarten van bij tarte de françoise in gent: ongeveer 250 €
uitnodigingen: maakt mijn moeder
DJ: een vriend die zelf amateur-dj is en alle apparatuur heeft
fotograaf: een vriendin die heel goed foto's kan nemen
voor een kostuum enzo hebben we nog niet gekeken. Maar we hebben afgesproken dat we niet boven de 6000 € willen gaan voor alles.

groetjes,
Tamara

Sophie

Meld misbruik27-1-2010 13:57:33

Hey,

hangt af van wat jullie budget is.

via internet kan je veel dingen goedkoper krijgen. Ik denk aan vistaprint.be voor de uitnodigingen, je krijgt er dan soms nog gratis de menukaarten erbij. Kleedje via goedkopere winkel e.d.

Wij hebben gekeken om een bbq te geven maar veel goedkoper kwam dat niet uit dan in een feestzaal eten.

Ringen van titanium of zilver ipv goud.

Voor vervoer hadden wij een fiat 500 van een liefhebben slecht 100 euro

Wij hadden als fotograaf, foto meirezonne, zij komt per uur, hebben enkel stadhuis en fotoshoot gedaan... komt goedkoper uit.

Je ziet verschillende trucs om het toch ietsje goedkoper te hebben.

xxx

Sophie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...