Nu Online
Momenteel zijn er 635 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Babytje op trouw

26-1-2010 13:06:42
Hallo,

Even jullie mening vragen.
Onze uitnodigingen zijn nu uitgedeeld.
We hebben geen kinderen onder de 15 jaar uitgenodigd. Nu heb ik iemand die 2 maand voordien juist zal bevallen en borstvoeding geeft. Zij delen mij mede dat ze het kindje dus meebrengen, maar niet te lang blijven (na het eten ongeveer weg).
Hoe los ik dat op ?
Stoort dit de andere mensen (mogelijkheid dat het kindje natuurlijk weent), moet ik hier iets van zeggen ? Er zijn gelukkig geen andere mensen dat babytjes hebben, dus dat geeft al geen probleem. Ik vind dit zo moeilijk, want ik wil ook niet onbegripvol overkomen... Wat zouden jullie doen ? En hoe los ik dat op als het kindje meekomt ?

Bedankt voor jullie raad !

TINA

Tina
1-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1130

katlijn
10-4-2010
 Meld misbruik26-1-2010 13:22:17

Tina

het hangt er natuurlijk vanaf hoe jij jouw feest ziet... Ik ben van mening dat alle kinderen welkom zijn bij ons! ook babytjes die borstvoeding krijgen.
Ik denk niet dat dit jouw genodigden echt zou storen, ze zullen wel alle respect opbrengen voor de jonge moeder denk ik! Jij kent jouw gasten natuurlijk het beste.
Zelf zou ik er geen probleem mee hebben dat zij haar babytje meeneemt... Als het kindje meekomt zullen de ouders wel zorgen dat andere genodigden hier geen 'last' van hebben. Ik denk niet dat je je daarover zorgen hoeft te maken!

veel succes

Nathalie
7-8-2010
 Meld misbruik26-1-2010 13:31:09

Hoi,
Ik zou daar ook niets van zeggen. Ik heb dat ook nog gezien iemand die zijn baby mee had op een trouwfeest. Ik zou liever een baby van 2 maanden hebben dan een peuter van 2 jaar, die zijn heel wat drukker hoor. En baby zal je feest niet verstoren!
Succes,
Nathalie
07/08/10

Elena
19-6-2010
 Meld misbruik26-1-2010 13:57:59

Tina,

Ik snap niet goed waarom dat je dat lastig zou vinden. Ik zou hier helemaal niets over zeggen en ze gewoon laten komen. De gasten gaan dit geen probleem vinden denk ik.

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik26-1-2010 14:14:05

Inderdaad, kans da je last heb van zulke jonge babietjes, is al kleiner dan dat er 'n puber van 16 hele tijd tussendoor giechel of "fluistert". Die pasgeborenen slapen vooral, eten en huilen enkel als er daar is mis mee is of als ze vieze pamper hebben. Er zijn uitzonderingen, maar die zijn nog wel fel in minderheid.

En hey, wat dan nog??? Maar goed, heb al gemerkt dat nogal veel mensen anti-kids zijn op hun groot moment. Maar da's toch normaalste zaak van wereld dat 'n kind al 'n keer onberekender is?

Liesbet
12-11-2010
 Meld misbruik26-1-2010 14:15:52

Ik sluit me aan bij de anderen, de ouders zullen inderdaad zelf enorm bekommerd zijn om het kindje en zullen zich wel even afzonderen mocht het echt storend zijn. Ik denk dat andere gasten en familie eerder vertederd zullen zijn dan geambeteerd. Als ik als gast zou gevraagd worden om mijn baby van 2m thuis te laten zou ik me persoonlijk zeer onwelkom voelen en achterblijven met een onaangenaam gevoel. Dus niets van zeggen en ze een dikke proficiat wensen met hun prachtige baby ;) succes en een prachtige avond gewenst

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik26-1-2010 16:00:59

Hey,

Persoonlijk vind ik het nogal onbeleefd van die gasten die zomaar mede delen dat ze hun baby gaan meenemen...
Eerlijk gezeged vind ik dat ze toch eerst een mogen informeren bij jullie.
NIets maar dan ook niets tegen baby's he !!!
Een geluk dat er geen andere gasten met baby's zijn, want hoe je het ook draait of keert : daar komen dan vodden van.

Hoogstwaarschijnlijk zal die mama geen borstvoeding aan tafel geven, dus zal ze je wel vragen of er ergens een apart zaaltje is, dus in jouw plaats zou ik me daarover informeren bij de zaal.

Ik weet dat ik hiertegen wat schenen schop, maar ik vind het ongepast dat mensen hun kinderen opdringen aan anderen.
Op een receptie kinderen meebrengen heb ik geen enkel probleem mee, pasgeborenen of peuters/kleuters, maakt niet uit.
Maar op een avondfeest vind ik dit niet gepast.
En neen, zelf heb ik nog geen kinderen (die gaan er wel komen), maar ik ben er 100% zeker van dat ik onze kleine niet zomaar zal meenenem naar een trouwfeest.

Groetjes

Synthia
29-8-2009
 Meld misbruik26-1-2010 16:16:19

Op ons feest waren heel wat baby's en peuters! Ik had niet liever!
Persoonlijk vind ik het dan weer onbeleefd om tegen een koppel met een pasgeboren baby te zeggen dat de baby niet welkom is. Dan zou ik persoonlijk ook niet naar jullie feest komen!

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik26-1-2010 16:34:19

Pasgeboren babietjes doen de eerste maanden inderdaad niet veel meer dan slapen,eten,slapen,eten en tussendoor wat lachjes en stille geluidjes produceren. Veel last zal niemand daar dus van hebben. Ik vind persoonlijk ook dat je een mama die borstvoeding geeft niet kan verbieden haar baby mee te brengen. Mijn dochtertje bvb wilde geen afgekolfde melk drinken uit een flesje dus die moest wel overal mee naartoe

Nele

Meld misbruik26-1-2010 16:46:27

Wij hadden ook geen kindjes uitgenodigd, maar er waren wel 2 babytjes die nog borstvoeding kregen. Persoonlijk vond ik dat superleuk. Wij hadden geen andere kindjes uitgenodigd, omdat dat de prijs van ons feest serieus de hoogte in zou drijven. Maar voor de babytjes moet je geen eten betalen hé... En in de zaal waren ze zelfs zo lief om gratis een kleine extra ruimte ter beschikking te stellen waar de baby's eventueel afgezonderd konden slapen als het te druk of te lawaaierig was in de feestzaal. Je kan dat misschien eens navragen bij je zaal. Dan moeten de ouders wel voor een babyfoon zorgen natuurlijk.

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik26-1-2010 17:01:41

Hey,
wij zijn ook in deze situatie: hebben een baby die borstvoeding krijgt en we moeten naar een trouw. Er stond op de uitnodiging dat kids niet welkom waren omdat het niet zo een grote zaal is en ze liever veel vrienden hebben dan een aantal vrienden met kinderen. Wij hebben gevraagd of de baby toch mee mocht komen, vond dit eerst wat vervelend maar anders kunnen wij gewoon zelf niet gaan... Afgekolfde melk wil ie immers ook niet zomaar. Tot 6 maand hebben de babies meestal geen last van veel geroezemoes, slapen doen ze toch. Wij gaan natuulijk wel zorgen dat tijdens de ceremonie ed de kleine stil is of we gaan er mee buiten hé, we willen zeker de speciale momenten niet verstoren! We willen gewoon ook graag meevieren :)

Qua apart zaaltje, ik heb hier niet echt nood aan. We hebben gevraagd om ons gewoon niet aan de eretafel ofzo te zetten, maar aan de kant van de zaal. We brengen dan koets mee waarin ie kan slapen en voor de borstvoeding zal ik mij dan wel wat in de hoek zetten - geen probleem! MIsschien kan je even checken met je vriendin of dat voor haar het nodig is om in afzondering borstvoeding te geven. Op onze trouw was er ook een babietje van 1 maand oud & die kreeg ook gewoon eten waar iedereen bij was en niemand heeft daarover geklaagd hoor. Borstvoeding is toch het meest natuurlijke ter wereld :)

Sofie, ik weet niet of dat deze mensen echt de baby willen opdringen, als ze idd Tina voor een voldongen feit stellen heb je wel een punt. Maar wij hebben ook echt gezegd dat het hun keuze was hoor, dat we anders eens gewoon met hun gingen eten. Gelukkig kunnen we er toch bij zijn op hun mooie dag!

Alleszins nog veel succes met de voorbereidingen Tina!

Groetjes

Cathy

Inge
23-5-2009
 Meld misbruik26-1-2010 23:05:16

Hoi,

Op onze trouw was er ook een baby van net geen 3 weken oud, het dochtertje van een getuige. Zij was er van een uur of 11 in de voormiddag, na de middag was er wel een paar uur dat ze terug naar huis konden, maar op het avondfeest was ze er weer bij, tot een uur na de openingsdans, schat ik. We hebben haar alleen heel eventjes horen murmelen in de kerk, maar voor de rest hebben we haar niet gehoord. Zo'n baby levert ook mooie foto's op he.

Groetjes,
Inge

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik27-1-2010 8:13:42

wij hebben zelf 2 kinderen, een van 8 en een van 5, deze gaan uiteraard mee naar het avondfeest enkel gedurende het eten.
nu blijkt dat er een bevriend koppel is die zich ook opgedrongen heeft en zelf beslist heeft dat hun 3 kinderen mee komen, één ervan gaat mss tegen die tijd ook nog borstvoeding krijgen maar die andere 2 moet er wel eten en een plaats voor voorzien zijn. wat ik dus ook absoluut niet wil, tenslotte is het mijn feest en ik beslis en betaal.
en het jammere aan de zaak is dat het middelste kindje nogal de neiging heeft om bij iedereen langs te gaan en willen gepakt te worden door iedereen maar ik kan me voorstellen dat als je aan een avondfeest zit en je eigen kinderen zijn bij de babysit dat je dan geen zin hebt om je te bekommeren over een ander zijn kinderen. ook hebben die ouders beiden de gewoonte om die maar gewoon te laten doen, rond lopen met eten in zijn handen die hij dan waarschijnlijk overal gaat laten vallen en aan iedereen zijn kleren gaat wrijven. ik wordt daar gewoon onozel van en kijk er serieus tegen op maar ik ben dan ook zo'n braaf wicht dat ik dus niet durf zeggen dat die niet mee mogen komen.

lesley
12/06/2010

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik27-1-2010 16:30:42

Ja wat moet ge daar mee doen.
Ik deel eigenlijk de mening van Sofie.
Maar langs de andere kant hadden wij een koppel op ons feest met een baby van 2 maand bij de babysit (de grootouders). Toen we de mensen ontvingen kregen we al te horen dat zij in de auto had zitten bleiten omdat ze hare kleine eens alleen moest laten. (Had dit nog nooit gedaan, gaat ook niet werken hé) !?!? Na een uur of twee op ons feest geweest te zijn heeft hij haar naar huis gebracht, 'ze kon het niet meer aan' ?!?!? (geen borstvoeding) Alstenblieft sech!!! Wordt eens volwassen! Ik vond het ook vooral erg voor haar man, die daar echt mee inzat, hij is nog wel terug naar het feest gekomen. Dan is het misschien beter van wel baby's op je feest uit te nodigen???? Wij hebben nooit die vraag gekregen dus verwachtte wij ook zo geen drama's.

groetjes, Carolina

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik27-1-2010 22:55:11

wij hadden alle kindjes op ons feest (weliswaar met kinderanimatie en ze zaten afzonderlijk) en niemand heeft er last van gehad...

@carolina: zelf nog geen mama waarschijnlijk?? oke, ik ben zelf geen mama die 24uur per dag bij haar kind moet of wil zijn. Maar ik kan wel begrijpen dat je een pasgeboren kindje niet graag alleen wil laten. Dat heeft bij mij toch ook wel een aantal weken geduurd.

Ellen
26-6-2010
 Meld misbruik27-1-2010 23:22:45

Hey Tina,
Ik zou er absoluut niks op tegen hebben dat gasten op mijn feest hun baby meenemen om borstvoeding te geven. Ik vind dit heel normaal. Ik ben zelf ook moeder van een dochtertje van 2 en deed haar de eerste weken ook niet graag weg, ook al gaf ik geen borstvoeding. Het moedergevoel is echt iets speciaals en de eerste weken vooral!! En het zal de andere gasten zeker niet storen, ook al huilt het al eens op het feest! Dat hoort bij een baby hé, ik weet zelf hoe mijn dochter vroeger was. En trouwens als het echt te hard blijft huilen, is het aan de ouders om zich even af te zonderen met hun baby van het volk hé, zo slim zullen ze wel zijn!
groetjes en nog veel succes met de voorbereidingen!
ellen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...