Nu Online
Momenteel zijn er 65 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vervanging kerkelijke huwelijk

26-1-2010 20:57:51
Hallo allemaal,
Wij gaan volgend jaar trouwen. We zijn beide niet echt gelovig. Daarom zien we het niet zitten om voor de kerk te trouwen.
Wij hebben al een aantal keren naar een trouw geweest waar het koppel enkel en alleen voor de wet trouwde . Dit wil ik ook niet echt.
Daarom ben ik op zoek om het kerkelijk huwelijk te vervangen.
Heeft er iemand iedeeën? Of reeds ervaringen.
Trouwen in het buitenland is geen optie.
Misschien nog een belangrijk iets: wij hebben reeds 2 kindjes (5 jaar en 3 jaar).

groetjes Sandra

groetjes

sandra
11-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1731

Jessica
26-11-2009
 Meld misbruik26-1-2010 21:06:15

Hey,

Misschien een leuke buitenviering met rent-a-priest, en de kindjes er vooral in betrekken.

Veel succes

Groetjes Jessie
vandaag precies 2 maanden gehuwd

Annelies
5-4-2010
 Meld misbruik26-1-2010 23:46:39

je kan ook eens horen bij de unie voor vrijzinnige vereningen: daar begeleidt een moreel consulent je bij het ineensteken van een plechtigheid, volgens je eigen wensen.

Saskia
14-5-2010
 Meld misbruik27-1-2010 8:25:38

Wij trouwen op 14 mei 2010, en hebben de Goede Herder gecontacteerd. We hebben broeder Gino al gezien die voorganger zal zijn, en het klikte meteen. Hij heeft enorm goede ideeen en luistert echt hoe je je viering wil indelen. We hebben er een heel goed gevoel bij.

kitty
11-9-2010
 Meld misbruik27-1-2010 9:52:03

Rent a priest blijft dan toch katholiek dacht ik? Bij mijn zus was het met een moreel consulent. Ze hadden een ceremonie met tekstn, liedjes en af en toe enkele wijze woorden van die madam.
Mooi ter vervanging van ee mis als je naar zoiets op zoek bent.

X Kitty

Lindsay
28-8-2010
 Meld misbruik27-1-2010 10:31:58

Wij doen een inzegening met rent a priest en verzoeken om het niet over god te hebben. Dit is een mogelijkheid bij hen. De inzegening gaat dan over de liefde en de belangrijke dingen in het leven :-)

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik27-1-2010 10:42:30

hey sandra,

wij zijn vorig jaar op 4 juli getrouwd in de tuin van onze feestzaal.
We hebben onze viering zelf in elkaar gestoken met haar ondersteuning. Wij hadden zelf redelijk veel inspiratie qua teksten en zij heeft dan geholpen met de opbouw en de bindteksten enzo.

We hebben onze geloften zelf geschreven, onze buurjongen heeft een tekst gelezen, mijn mama heeft een tekst over ons geschreven en een goede vriendin van de familie heeft die voorgelezen, voorts hebben vriendinnen van mijn man en ik een grappig gedichtje over ons beiden naar voor gebracht, live muziek van een zangeres en een vriend van ons. interactie met alle genodigden door het maken van een lichtkring met kaarsjes.

Wij zouden het zo opnieuw doen, jammer dat het voorbij is.
Het noemt uvv, je werkt via een moreel consulente. Dus de kerk en god worden totaal niet vernoemt. Je werkt wel rond bepaalde waarden die je zelf belangrijk vindt. bij ons was dat vnl. eerlijkheid, respect, vriendschap, warmte, gastvrijheid en trouw.
Je gaat in persoonlijk gesprek met haar omtrent jullie verlangens, gebreken, wat je zo leuk vindt aan elkaar,hoe je elkaar hebt leren kennen ....

Jullie kindjes gaan zeker in de viering betrokken worden, en het ganse gezinnetje zal schitteren.

groetjes ellen

patricia
26-7-2008
 Meld misbruik27-1-2010 11:59:25

Wij deden onze viering met "de goede herder" met voorganger Johan. Ook bij ons klikte het van de eerste moment. Ook dat gevoel van dit is wat we willen. Ze luisteren heel goed naar wat je wil. Het is natuurlijk altijd wel katholiek geinspireerd maar dat komt , als jullie dat willen, niet echt tot die omschrijving. Ook bij ons waren er geen teksten zoals je in de gewone kerk hoort!
Allemaal heel los, heel fijn en ook al eens humoristisch. Een echte aanrader, wij zouden het direct overdoen!!!
veel succes,
Patricia

vanessa
3-12-2010
 Meld misbruik27-1-2010 12:44:17

hallo,

xij trouwen op 3dec en trouwen met de vrijzinnige vereniging, ze helpen ons met alles voor mooie vriering. We hadden gekeken voor rent a priest maar daar we niet zo gelovig zijn gaan we naar de vrijzinnge (is ook kostloos maar wij geve n schenking)

groetjes

Sylvia
19-6-2010
 Meld misbruik27-1-2010 19:15:06

Hoi Sandra,

Wij zijn ook niet gelovig maar wij gaan een rento prist inhuren.Die al heeft laten weten dat we er geen stijve boel van gaan maken maar iets leuks en zeker niet te katoliek.15 februari hebben we voor het eerst een afspraak met hem en dan weten we iets meer.Word vervolgd.

grtz Sylvia

Carmen
6-8-2010
 Meld misbruik28-1-2010 23:30:56

Wij zitten in dezelfde situatie en hebben er nu voor gekozen om hier in België voor de wet te trouwen. 2 dagen later vertrekken we naar Kenia voor 3 weken en hebben daar een bruidsceremonie op het strand met zangkoor en dansers erbij!!! En ja hoor, mijn trouwkleed gaat mee :).

joyce
17-7-2020
 Meld misbruik11-3-2010 15:29:47

wij gaan het dus via rent a prist doen maar enkel over onze waarden en belangrijke elementen in ons leven en onze relatie god en jezus komt er niet aan te pas.
doen het ook in de tuin van onze feestzaal duim nu al voor mooi weer maar normaal zou dat moeten (10juli) maarja tis belgie en hier weet je nooit.
er komt een zangeres
www.alina.be en die raad ik echt iedereen aan wat een stem je krijgt e koud van.

joyce
17-7-2020
 Meld misbruik11-3-2010 15:29:52

wij gaan het dus via rent a prist doen maar enkel over onze waarden en belangrijke elementen in ons leven en onze relatie god en jezus komt er niet aan te pas.
doen het ook in de tuin van onze feestzaal duim nu al voor mooi weer maar normaal zou dat moeten (10juli) maarja tis belgie en hier weet je nooit.
er komt een zangeres
www.alina.be en die raad ik echt iedereen aan wat een stem je krijgt e koud van.

joyce
17-7-2020
 Meld misbruik11-3-2010 15:29:55

er komt een zangeres

joyce
17-7-2020
 Meld misbruik11-3-2010 15:29:57

er komt een zangeres

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info