Nu Online
Momenteel zijn er 563 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe verloopt de avond?

27-1-2010 21:11:59
Hallo,

Misschien een stomme vraag, maar ik stel ze toch ;-)

Wij trouwen deze zomer en we hebben niet het "traditionele" avondfeest (met eten dus). De bedoeling is dat we 's avonds eerst met de beperkte familie eten en dat er van 20u-21u een receptie is met aansluitend avondfeest (=dansfeest). Rond een uur of 11 wilden we dan wel bruidstaart doen en dessertbuffet.

Nu was mijn concrete vraag: hoe doe je dat?
Hoe laat zouden we de maaltijd in beperkte kring starten?
We ontvangen de mensen tijdens de receptie, en dan daarna? Kom je dan gewoon binnen in de zaal, en doe je dan je openingsdans? Of is er eerst muziek en roept de dj dan op voor de openingsdans?

Zouden jullie willen vertellen hoe jullie het doen?

Bedankt!

Melissa
13-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 910

els
3-9-2010
 Meld misbruik27-1-2010 21:36:21

hey,

wij starten rond 5u, om om 20.30 een openingsreceptie te hebben?
die ong een uur-anderhalfu gaat duren.

dan zouden er enkele sketches zijn vanvrienden met tussenin het aansnijden van de taart (dessertbuffet), na de laatste sketches doen we onze openingsdans en start het dansfeest

zo ongeveer zit het ineen :)

Caroline
4-9-2010
 Meld misbruik27-1-2010 22:10:45

hey,

ook wij stappen van het traditionele af.
Wij gaan enkel met ouders, grootouders en getuigen eten. Voor ons dansfeest hebben we een andere zaal. De receptie start om 20u met kleine versnaperingen en drankjes, de DJ zal dan ook een beetje zachte muziek draaien en wij ontvangen de mensen. Om half 10 wordt dan de openingsdans gedaan en daarna kan er gedanst worden. Er zullen dan ook kleine gerechtjes rond gedragen worden (soort walking dinner). Tegen 23u zouden we dan het dessertbuffet openen met de bruidstaart.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt :-)
Groetjes,
Caroline

evy
1-3-2009
 Meld misbruik28-1-2010 9:01:41

Persoonlijk zou ik eerst het dessert doen en dan pas de openingsdans. Als de mensen al aan het dansen zijn, dan moeten ze stoppen voor het dessert en komt nadien de boel maar traag terug op gang. Ik heb zelfs ooit een feest meegemaakt waar het helemaal niet meer op gang kwam. Heel erg voor het koppel!

wendy
27-11-2010
 Meld misbruik28-1-2010 11:11:50

hallo!

wij zouden het familie/vrienden diner starten met een receptie rond 17u, rond 18u aan tafel gaan, de gasten voor het avondfeest tussen 19 en 20u laten komen, hun een drankje aanbieden en begroeten. iedereen tegen 21u uitnodigen voor het dessertenbuffet en dan tegen 22u de openingsdans enz..

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik28-1-2010 14:52:22

Hallo,

Wij hebben ongeveer hetzelfde concept en ik weet het ook nog niet!
Het is zowiezo eerst van 21u tot +-22u kleine receptie, en dan begint het avondfeest. Liefst zou ik om 22u openingsdans hebben, en dan tegen 23u dessertbuffet openen. Maar zoals Evy zegt, heb schrik da de mensen dan nimeer gaan dansen.
Maar zo ineens na receptie dessertenbuffet vind'k precies ook ni logisch:s
Is er iemand die dit mss al eens meegemaakt heeft, eerst kleine receptie, dan opening dessertenbuffet en dan pas openingsdans??

inge
15-4-2011
 Meld misbruik21-2-2010 14:41:04

Ik was vorig jaar op een feest waar ik uitgenodigd was in de 'tweede shift'. Het koppel heeft eerst gegeten met de ouders, dan kwamen wij toe, kregen een glaasje champagne of fruitsap, dan mochten we aan tafel gaan en was het dessertenbuffet. We kregen tijdens die receptie geen hapjes, en dus was er ook geen probleem. Bij het dessertenbuffet was er ook een kaasstand- voor mensen die nog trek hadden in iets hartigs. Na het dessertenbuffet was de openingsdans, maar het buffet bleef tot 1, en toen kwam er een soort dikke soep met broodjes. Het was heel gezellig, en ik wil het concept een beetje kopiëren, al lijkt dat walking dinner-idee van hieronder ook echt wel leuk! Maar het kan dus, als je niet met hapjes gaat gooien natuurlijk...

liesbeth
21-8-2010
 Meld misbruik28-2-2010 12:43:01

Hallo,

helemaal geen stomme vraag! Wij zitten daar ook al een tijdje over na te denken...
We hebben ondertussen al een mooie zaal gevonden, maar het 'concept' ligt nog niet vast.
Het idee van eerst met je familie + getuigen iets te eten vind ik heel goed, gek dat ik daar zelf nog niet opgekomen ben! :-)

@ Inge; wisten jullie dat er enkel een dessertenbuffet was? Want we zijn een beetje bang dat de sommige mensen er vanuit gaat dat er een volledige maaltijd aan het feest vasthangt... of werd dat subtiel duidelijk gemaakt via de uitnodiging?

We denken eraan bij de receptie ook wat hapjes aan te bieden, daarna dessertenbuffet en laat op de avond soep/hotdog/of iets dergelijks...

groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...