Nu Online
Momenteel zijn er 317 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feest buiten geven ergens in de Kempen?

28-1-2010 23:57:28
Hey iedereen,

Wij trouwen in augustus en zijn op zoek naar een locatie waar we buiten kunnen eten met ongeveer 100 personen maar waar we bij eventueel slecht weer ook naar binnen kunnen uitwijken. Ik heb eraan gedacht om zelf ergens een tent te zetten maar dat komt ook wel redelijk duur uit en ik heb geen zin in al het geregel. We denken aan een bbq of tapas of verschillende kraampjes...

Iemand een ideetje? Mag ook richting Limburg zijn.

Bedankt!

Carmen
6-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1287

Tina
11-9-2010
 Meld misbruik29-1-2010 10:13:59

In de Lilse Bergen misschien. Hier kan je feesten geven. Je hebt er een grote zaal en een kleine zaal (kleine zaal is taverne tussen grote vijver en speelvijver).

Patricia
13-8-2010
 Meld misbruik29-1-2010 23:39:00

Net hetzelfde hier. Ik wou ook een tent maar dat is echt niet evident om een locatie te vinden waarbij je ook de nodige sanitaire voorzieningen hebt. Ik wil in mijn trouwjurk echt niet op zo'n werftoiletje zitten ;-).
Als jij dat wel ziet zitten, kan je eens polsen bij de gemeente Olen. Er worden blijkbaar regelmatig feesten gegeven in een tent aan de molen. Zou heel mooi zijn. Wij gaan morgen eens kijken naar Priorij Corsendonck. St Martinus in Zoersel zou ook heel knap zijn. Dancing Loana in Geel heeft een tuin maar die is eerder geschikt voor recepties (zoals de meesten). Of als je veel geld hebt kan je het allemaal laten regelen heh. bv. Hendrickx feesten. Maar zo'n tent zetten en aankleden is enorm duur heh. Jammer genoeg...
Wanneer trouwen jullie? Wij trouwen op 13 augustus.

Carmen
6-8-2010
 Meld misbruik30-1-2010 1:01:09

Wij trouwen waarschijnlijk op 6 augustus...ligt bij jullie die datum dan al vast? Wij kunnen dat maar maximum 6 maanden op voorhand regelen stond op de website van de gemeente?

Wij zijn zelf aan het bouwen en dat is op een groot stuk grond (bijna 25 are) dus we zouden daar eventueel wel gras kunnen zaaien en een tent zetten dus een locatie zou geen probleem zijn. Een wc, tja...eventueel tegen dan al een wc installeren en dan kunnen ze op de bouwwerf gaan eh :-). Ik zag van die designtenten op internet, google maar is op 'starshade'. Maar ik vraag me af of de organisatie van zoiets niet té tijdrovend is én even duur volgens mij als een ander feest....ik heb vooral schrik dat we zoiets organiseren en het dan begint te gieten... Ok, zo'n tent kan je wel afsluiten maar dan moet je overal wel houten vloer enzo voorzien want anders...slijjjjjk!

Die tent in Olen, staat die daar permanent? Heb je daar eventueel meer info over?

Trouwen jullie voor gemeente en kerk?

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik30-1-2010 8:30:56

wij zijn getrouwd in de savoury in turnhout.

we hebben er ook tentjes buiten gezet.

Gelukkig konden we binnen, want het regende : (

We hadden een champagnebar, chocoladefontein, kindertent,... en je kan in de savoury volledig je eigen wensen weergeven qua menu

wij hadden een walking dinner en hebben die volledig zelf samen gesteld met suggesties van hen

was een super feest!

trouwens mijn stiefvader verhuurts starshades en tentjes/ tenten... ze komen dat volledig klaar zetten en regelen het helemaal voor jou hoor. Daar moet je niet bang voor zijn.

Maar als je wel alles moet voorzien (wc, tap, vloer,..) dan gaat het duur worden vrees ik

Wij hebben gekozen voor alle service en faciliteiten van het restaurant en dat in combinatie met tentjes. Was perfect!

Patricia
13-8-2010
 Meld misbruik30-1-2010 20:27:35

Ja, onze datum staat al vast. Wij hebben nog niet officieel kunnen tekenen want dat kan idd pas 6 maanden op voorhand, maar wij konden datum en uur al wel reserveren.

Nee, die tent in Olen staat daar niet permanent. Je kan je bevragen op het gemeentehuis.

Wij trouwen enkel voor de wet.

Trouwens vandaag naar Cordendonk geweest. Is echt prachtig als het die dag mooi weer is. Tegen de avond aan of als het regent, kan je gebruik maken van één van de zalen. Je moet daar wel een buffet of menu serveren want anders gaan ze je voor het gebruik van de zalen aanrekenen enzo. Je moet daar rekenen op minstens 60 EUR per persoon.

Eigenlijk wilde ik iets doen dat tussen een broodje en een gans menu in lag qua prijs. Maar dat is precies onvindbaar. Ofwel neem je broodjes/frituur ofwel ga je direct naar een buffet. Met de nodige financiële implicaties. Ik weet het dus eigenlijk niet meer.

De organisatie, daar heb ik eigenlijk niet zo'n schrik van (ik ben daar professioneel ook mee bezig). Maar als je alles zelf regelt, moet je mensen/leveranciers hebben waar je op kan rekenen. Ik moet toegeven dat ik hier geen enkele traiteur ken...

Dre

Meld misbruik16-2-2010 18:02:21

Als het ook in Vlaams-Brabant mag, dan kennen we wel de perfecte plek waar je buiten het feest kan houden, en eventueel uitwijken naar binnen mocht het slecht weer zijn. Heel leuke site, met een trendy lounge-stijl omgebouwde maalderij. www.zone21.be . Veel succes!

daniella
27-8-2010
 Meld misbruik28-2-2010 9:56:09

hey,

we trouwen op 27 augustus2010 en aangezien we een zeer grote tuin hebben was de bedoeling om ons feest in onze tuin te houden, na enkele prijsoffertes en dergelijke hebben we dan toch maar besloten om ons feest in een feestzaal te geven, nl de maekelhoeve in laakdal, we kunnen receptie buiten hebben maar aangezien we bediend worden aan tafel zal de rest van de menu binnen geserveerd worden, daar we met een beperkte groep vieren hebben we het restaurantgedeelte met uitzicht op hun tuin en speeltuin zodat we onze kids goed int oog kunnen houden

een tent met alles erop en eraan was financieel niet mogelijk, moeten ook een vergunning hebben zoals je moet hebben als je een fuif geeft,.... brandweer moet komen kijken en goedkeuring geven,..

Carmen
6-8-2010
 Meld misbruik9-3-2010 16:24:42

@ Sarah, wat zijn de prijzen van de tenten die je stiefpapa verhuurt? Heeft hij toevallig een website?

Alvast bedankt!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info