Nu Online
Momenteel zijn er 635 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Middaglunch - hoeveelheid drank en eten voorzien?

30-1-2010 13:21:59
Op ons huwelijk gaan wij 's middags met de hele suite bij ons thuis lunchen. Sandwiches en pistolets met beleg.

We zijn ongeveer met een 25-tal personen.
Hoeveel flessen cava moet ik voorzien? 10 flessen?

Hoeveel sandwiches en pistolets per persoon? 3?

Beleg, hoeveel moet ik daarvoor voorzien voor zo'n bende?
Ik had gedacht aan kaas, hesp, salami, vleessalade, kippenwit, eiersalada,...

Mandy
10/04/2010

Mandy
10-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 4577

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik30-1-2010 13:58:49

Dat hangt een beetje van het 'soort' volk af. Heb je allemaal tantes die op dieet staan of heb je veel 'boeren'zonen bij wijze van spreken hé. 10 flessen cava is volgens mij wel voldoende. Bij een broodjes lunch is er toch vooral koffie, thee en fruitsap. (dit miste ik nog) Voor de pistolets zou ik er wel 4 (of 3,5) durven voorzien. De overschot kan je altijd nog invriezen. (efkes wat natmaken en de oven in en je hebt 's zondags een ontbijt) De verschillende soorten beleg zou ik wel beperken. Wat hier veel gegeten wordt is : kaas, hesp, préparé en kip curry. Andere beleggen die ook kunnen: eiersalade, vleessalade, paardenvlees, salami en boerenhesp.

groetjes, Carolina

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik30-1-2010 14:01:18

10 flessen vind ik wel héél veel! Ik zou er ev. enkele nemen als aperitief (dus elk één glaasje). Bij een pistolet e.d. wil ik toch graag iets anders. Wij hadden bij onze picknick koffie, thee en fruitsap. Wij hadden 2 pistolets, 1 sandwich en 1 koffiekoek p.p. Je kan de pistolets en sandwiches bestellen bij de bakker en meteen ook laten beleggen, dan heb je direct allerlei beleg (zonder dat je zelf een hoop over hebt).

Groetjes,

Véro

Ester
26-6-2010
 Meld misbruik30-1-2010 16:57:32

Uit één fles schenk je 6 glazen dus heb je ong. 5 flessen nodig voor 1 glas/p. Met 10 flessen heb je zeker genoeg en zelfs als er flessen over zijn, Cava wordt niet slecht, he. Bij broodjes is het toch meestal koffie of frisdrank die gedronken wordt.
Voor de broodjes : ik zou 3/man rekenen, dus 75 maar zou ze niet van tevoren beleggen want wat doe je met overblijvende broodjes ? De dag daarna zijn die niet meer lekker. Als ze niet belegd zijn, kan je ze idd nog invriezen.
En voor de hoeveelheden beleg : dat zou ik vragen aan de beenhouwer bij wie ik het beleg koop ; zeg dat je genoeg moet hebben voor telkens 15 pistolets.
Hoewel ik er dol op ben, zou ik toch geen slaatjes met mayonnaise geven (vleessla,...) ; om vetplekken op de kleding te vermijden !

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik31-1-2010 12:02:43

hey,

ik vind 3 broodjes per persoon heel weinig...
Ik zo er toch 4 a 5 voorzien.

Maak het jezelf niet te moeilijk... Haal gewoon verschillende broodjes (sandwiches, pistolets, kleine rondjes, met zaadjes/zonder zaadjes, wit/grof)
Doe die in verschillende broodmanden.
Voor beleg idem: kaas, rauwe hesp, gekookte hesp, kippenwit, salami,... en eventueel wat slaatjes (prepari en krab bv)
Op mooie schalen leggen en hup, klaar is kees
Zeker niet op voorhand smeren.

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik31-1-2010 12:04:16

ahja,

ik zou voor cava enkel aperitief nemen. Tijdens de maaltijd frisdrank, water en koffie.
Op zo een dag wordt er echt op verschillende tijdstippen gedronken en dan kan het snel gaan. Zo nie willen dat ge daar gans tipsy zit en nie ten volle kan genieten van je dag.
groetjes ellen

Jammer dat het bij ons al voorbij is :-(

Mandy
10-4-2010
 Meld misbruik31-1-2010 13:31:54

Merci voor de reacties al!

Zowiezo gaan we alles op schalen leggen. Zodat iedereen op zijn broodjes kan doen wat ze willen.

In mijn 25 personen zitten er al 3 kinderen dus als ik 4 broodjes per man reken heb ik er wel genoeg dan denk ik? Dat zijn er 100. En misschien nog een beetje extra en de overschot kan altijd in de diepvries eh!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...