Nu Online
Momenteel zijn er 693 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schoonzus in spe.... Pfff

1-2-2010 10:34:53
Het moet me even van het hart, bedankt dat jullie even mijn toeverlaat kunnen zijn...
Gisteren waren we op bezoek bij mijn schoonouders in spe en op het einde was het onderwerp mijn schoonzus in spe...
Ik heb hier al eerder eens mijn gal uitgespuwd over het feit dat ik en mijn schoonzus totaal niet overeenkomen... Ze is serieus kwaad geworden op mij en mijn verloofde sinds we samen waren, zonder reden. Als er iemand haar vraagt wat de reden is loopt ze weg zonder iets te zeggen. Mij proberen aanvallen (zowel mentaal als fysiek) is ook al gebeurd en gelukkig stonden mijn schoonbroer in spe en mijn verloofde haar telkens in de weg...
Nu, ik kan verstaan voor mijn schoonvader dat het echt niet leuk is wanneer 2 van je kinderen niet overeenkomen en elkaar niet willen zien op hun huwelijksdag... Mijn toekomstige is vastberaden dat hij haar niet wil op onze dag, hij is 200% zeker dat ze die dag zal verpesten, door er alleen maar te zijn... Ik had het graag anders gezien, dat meen ik, maar zoals het nu gaat is het volgens mij beter dat ze er niet is...
Pff, ik mag daar niet aan denken want maak er mij zenuwachtig in en heb echt geen zin in zo'n moeilijkheden... :-(
Ik ben héél blij dat dit forum bestaat, hier kan ik dit eens kwijt zonder aangevallen te worden...
Bedankt allemaal !

Groetjes Deborah

Deborah
17-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 747

Stephanie
10-7-2010
 Meld misbruik1-2-2010 10:57:13

Hoi Deborah

Jou vorig berichtje kan ik mij nog herrinneren. De situatie wordt er blijkbaar niet beter op.
Vergeet niet het is JULLIE dag he. Het is wel erg spijtig dat zoiets moet voorvallen. Ik hoop dat jullie het een beetje van zich af kunnen zetten. Die vervelende situatie mag niet overheersen he. Wat zeggen haar ouders over haar reactie?

Liefs
Stephanie
10/07/2010

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik1-2-2010 11:33:31

hoi deborah,

ik kan me zo voorstellen hoe je je voelt, ik maak nl hetzelfde mee maar dan zowel met mijn toekomstige schoonouders als schoonzus.
sinds de beslissing gevallen is door mijn vriend dat ze niet naar het huwelijk mogen komen is er een serieuse last van mijn schouders gevallen en moet ik zeggen dat ik de dag helemaal zie zitten zoals hij moet zijn.
en nu moet ik me absoluut geen zorgen maken over de verlegenheid die ik me op de hals zou gehaald hebben indien ze wel zouden gekomen zijn.
ik vind het jammer voor jullie maar ik denk dat het inderdaad beter is dat je schoonzus niet komt zodat je toch volop van je dag kan genieten en je moet maar denken " zij mist meer door zo te doen dan jij".

lesley
12/06/2010

Deborah
17-7-2010
 Meld misbruik1-2-2010 12:14:15

Het probleem is dat mijn schoonvader haar verplicht om te komen, want als ze niet komt, komt hij niet naar die van haar, volgend jaar... Dus hoogstwaarschijnlijk zal er er wel zijn, tegen haar zin, tegen iedereens zin en daar zie ik op tegen...
Bedankt voor jullie reacties!!!

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik1-2-2010 13:04:00

Hey Deborah,

ik maar er geen wedstrijdje van wie 't meeste afziet met haar schoonzus, 't is sowieso al erg genoeg dat we er zulke last van hebben.

Die van mij haalt me ook steeds 't bloed vanonder de nagels, probleem is dat ze m'n naïef en nogal wanhopig bang broertje zodanig manipuleert dat die het niet eens doorheeft, dus daarvan moeten we ook niets verwachten!

Ze verdraagt niet dat iemand voor haar zwanger is, voor haar trouwt, meer aandacht krijgt, whatever...

Tijdje geleden ging aandacht naar m'n zwangere zusje, begon zij over dat ze ook kindjes wouden en is ze verbaasd dat er ni véél enthousiaste reacties op komen. Duh... geef ze liever geen kind, ik heb te veel te doen al voor ze nog op aarde komen!!

Mijn aanstaande en ik zijn net verloofd, 'n maand later zij ook.
Kopen wij een huisje, willen zij nu ook huisje kopen.

Nuja, allemaal niks op tegen als m'n broertje echt gelukkig zou zijn hé, maar ik kan me da ni voorstellen. Hij was altijd zo wanhopig, heeft haar leren kennen via internet en zich er meteen aangeklampt. Zij weet dat dit de ideale situatie is om altijd haar zinnetje door te drijven. Krijgt ze die aanvankelijk niet, hoeft ze maar te huilen en wat dreigen en ze krijgt 't. Tot haar verbazing (IMAGINE!!!) merkt ze dat dit bij zijn familie niet werkt en dat zulke aanstellerij alleen maar averechts effect heeft. Nu verspreid ze allerlei onwaarheden over haar schoonfamlie, enkel en puur omdat ze het niet kan hebben dat niet zij maar (LOGISCH) mijn zus die net bevallen is van eerste kindje in kernfamilie in spot lights staat, dat er (ook) aan mij gevraagd wordt hoe voorbereidingen staan, etc... Nu had ze al half zeven maanden op voorhand uitnodigingen klaar en verdeeld, kwestie om daarmee de loef af te steken. Nu... kan u zeggen, der werd alleen maar hartelijk mee gelachen hoe haar vreemde jaloezie zich altijd uit in de gekste manifestaties!

Stiekem hoop ik dat m'n broer op 'n dag z'n ogen opendoet, liefst nog voor den trouw! Hij zou zoveel gelukkiger kunnen zijn, maar dat beseft hij dus niet hé..

(Man, dit lucht op!!! :D)

Wendy
7-8-2010
 Meld misbruik1-2-2010 19:47:48

Als ik dit hier allemaal lees ben ik blij dat mijn schoonzusje nog maar 4jaar oud is :-)
Ik denk dat het niet gemakkelijk is om mee om te gaan! En ik vind ook niet dat je schoonvader haar kan verplichten om toch te komen. Simpel toch: je wilt niet dat ze komt, dan nodig je ze toch gewoon niet uit!! De keuze ligt niet bij haar of bij je schoonouders, maar bij jullie 2!
Ik zou toch nog maar eens goed nadenken hoor. Wil je het risico lopen dat ze dé dag van je leven verpest???

Succes nog! En sterkte ;-)
groetjes
wendy

Deborah
17-7-2010
 Meld misbruik1-2-2010 20:40:44

Bedankt Wendy maar mijn schoonvader is vrij koppig hieromtrent en gaat er echt op staan dat ze erbij is... Waardoor ik een beetje ten einde raad ben...
Mijn verloofde had het hem gisteren echt héél duidelijk gemaakt waar het bij ons op staat en zijn reactie (na een ijzige stilte) was : "en toch zult ge uw mening moeten herzien!"
Wat als gevolg geeft dat ik hier mijn hart eens kom uitstorten, en zoals vele vrouwen hiervoor zeggen kan dat zo opluchten, maar het lost niet veel op... :-(
Bedankt allemaal voor de succeswensen en ik laat jullie zeker nog weten hoe het gaat... Binnekort zal het definitief beslist moeten worden aangezien we de tafels en stoelen definitief moeten bestellen...
Groetjes
Deborah

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik2-2-2010 16:21:25

Hey Deborah

Wij hebben een soortgelijke situatie gehad.
Voor wij trouwden was de verstandhouding met mijn schoonzus ook allebehalve goed. Zij was bij een slechte vent terechtgekomen en die zette haar op tegen de familie.
Ze kwam niet meer thuis, krapuul uithangen... allé alles voor haar liefde. Op een moment heeft hij haar buitengekieperd en moest ze wel weer komen aankloppen. Maar die relatie was zodanig verzuurd dat wij op die moment echt geen zin hadden om haar uit te nodigen.
Ook mijn schoonouders waren daarvoor lastig op ons en zij chanteerden ons ook. Mijn man zei tegen zijn moeder 'ik weet nog niet wat ik met zus ga doen' en de moeder had geantwoord 'ik ga nergens waar mijn dochter niet welkom is' en mijn man heeft geantwoord 'jammer dat je mijn trouw zal missen'. Chantage MAG gewoon NIET werken. Soit alles is daardoor op zijn pootjes gevallen. Zijn zus is bij ons geweest en heeft gesmeekt dat ze mocht komen. Zij heeft haar duizendmaal verontschuldigd en beloofd dat ze zich goed zou gedragen. Dat heeft ze dan ook gedaan. Sinds onze trouw gaat alles in de familie ook weer veel beter. Ze heeft zich echt herpakt.
Misschien moet jouw schoonfamilie ook eens zo een trigger krijgen?
Het is allemaal één miserie hé ik weet het, maar ik zou je schoonzus hierover aanspreken. Alleen met je man en haar man. Geen ouders bij. De mensen zijn toch niet achterlijk hé. Als zij jou zo haat en ze wil geen moeite doen, dan vind ik het maar logisch dat zij niet welkom is op je trouwfeest.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...