Terug naar overzicht
Hey Nele, je kan misschien (tijdelijk) overstappen op de nuvaring. Dit is een ring die inbrengt en gedurende 3 weken laat zitten. Moet je dus niet elke dag aan denken...Je kan deze ook gewoon doornemen dus na je drie weken een nieuwe plaatsen. Ikzelf gebruik die nu 4,5 jaar... het enige nadeel dat ik ondervind is dat je libido (en dus je goesting) nogal aan de lage kant zijn...soms heb ik ook last van pijn tijdens het vrijen. Als tijdelijke oplossing om zeker eventuele ongelukjes zeker te vermijden kan je er misschien eens over nadenken of navragen bij je huisarts.GroetjesTinne
hey, ikzelf heb ook al een 4 jaar een spiraaltje en heb sindsdien nooit nog mijn regels gehad.Ik zou mij er geen zorgen in maken. Enkel de eerste maand waren er af en toe wat rode vlekjes in mijn slipje, maar sindsdien nooit meer last van gehad.
hey Ellen,Ik denk dat ik dan een ander spiraaltje heb dan u. Ik heb een koperspiraaltje en krijg nog altijd mijn regels door. Dus daardoor dat het wel lastig kan zijn met mijn kleed ;o)GroetjesNele
Er bestaan ook spiraaltjes die hormonen afgeven (of zo). van die soort krijg je dan normaalgezien je regels niet meer.Misschien kan je je huidig spiraaltje vervangen door zo'n soort?Groetjes,Wendy
volgens mij kan je dan best een hormoonpreparaat bijnemen om je regels uit te stellen, bijvoorbeeld een lichte pil, of een nuvaring zoals hier geopperd werd.Een nieuwe spiraal steken als het nog geen 5j geleden is denk ik nogal zot geld en een fameuze ingreep :)
Ik heb zelf ook een spiraaltje, ik krijg mijn regels altijd onverwachts, en ik kan bitter weinig doen om dit tegen te gaan.Als ik dot moest voorhebben op de trouwdag heb ik dikke pech, echt verhelpen gaat toch niet :s Vraag het eens na aan je gyneacoloog.Mvg Liesbeth 7/05/2010
ik heb ook een hormonenspiraal en ik krijg nog steeds lichte bloedingen. Daar zit ook helemaal geen patroon in, ik krijg mijn regels altijd onverwacht. Ik weet het alleen als ik de buikpijn voel komen. En als het op mijn trouwdag zover is, tja, dan is er geen weg terug. Ik zorg gewoon dat ik iets mee heb, just in case. Bij mij is het alleszinds niet zo dat het er ineens begint uit te stromen, dus ik maak mij weinig zorgen.Groetjes,Caroline
Heykan je ni alleen die maand de pil doornemen?ik heb een hormonenspiraal en ben dus zelden ongesteld maar soms komt da ineens dus heb aan de gyn een oplossing gevraagdGa de pil gewoon 1 maand doornemen ! Op die manier ben ik zeker dat ik op de trouw me daar geen zorgen moet overmaken !Debs