Nu Online
Momenteel zijn er 679 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

receptie: volgorde?

1-2-2010 12:42:07
wij geven in de namiddag een receptie. Hoe is dan gewoonlijk de opstelling (in rij) van bruid en bruidegom, ouders, getuigen e.d.? Is het gebruikelijk dat grootouders en broers/zussen er ook bij staan?

bedankt

daisy

Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1253

katlijn
10-4-2010
 Meld misbruik1-2-2010 13:09:51

Daisy

wij doen dit niet, maar bij de huwelijken waar ik was deden ze het zo: eerst bruid en bruidegom, ouders bruid, ouders bruidegom. Bij hen stonden er geen broers of zussen bij...
Op een ander huwelijk deden ze dit wel met broers en zussen, maar dat is natuurlijk jullie eigen keuze!

Groeten!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik1-2-2010 13:14:48

Bij ons was het ook bruid en bruidegom, ouders bruid, ouders bruidegom. De broers en zussen niet, getuigen ook niet, want die mensen 'dienen' om de eerste gasten op te vangen. Zo staan zij ook niet alleen.

Groetjes,

Véro

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik1-2-2010 13:15:55

de volgorde is technisch gezien:
bruid - bruidegom - moeder bruid - vader bruid - moeder bruidegom - vader bruidegom

Ik zou dit zeker niet te lang maken door er de getuigen en grootouders (die soms ook niet zo goed meer te been zijn) daar ook bij te zetten

Zo kunnen de mensen (en ook jij) sneller genieten van de receptie :-)

daisy

Meld misbruik1-2-2010 13:34:19

ok, maar zus en grootouders zijn wel gewoon aanwezig op de receptie normaal?

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik1-2-2010 14:15:07

tuurlijk zijn die gewoon aanwezig, die kunnen helpen met het opvangen van de mensen als ze jullie gegroet hebben, zodat ze niet alleen staan, eventjes met hen een babbeltje slaan, voorstellen aan mensen die er al zijn en die ze niet kennen vb

Wendy
7-8-2010
 Meld misbruik2-2-2010 8:32:37

Wij gaan dit niet zo doen... Wij gaan onze gasten gewoon met z'n 2tjes ontvangen. Al had ik wel graag mijn ouders naast mij gehad, we vertikken het echter om mijn vriend z'n moeder daarbij te zetten. Ze zou veel te theatraal doen en echt proberen de show te stelen. We hebben dat gezien toen zijn grootouders (haar ouders dus) een feest gaven voor hun gouden jubileum. We waren echt beschaamd in haar plaats!! Op den duur stond zij vooraan in de rij en was het zij dat cadeautjes in ontvangst nam. Je hoorde haar doorheen heel de zaal, echt overacting!
Daar komt nog eens bij dat zijn ouders gescheiden zijn en beiden hertrouwd. We zouden daar dus met 8 personen staan. De meeste van onze gasten kennen zij ook helemaal niet (vrienden, collega's) en omgekeerd. Ik weet dat ik het altijd vervelend vind om een rij mensen te moeten feliciteren die ik van haar noch pluim ken.
Groetjes

Timmy
27-3-2010
 Meld misbruik7-4-2010 22:23:47

Ons huwelijksfeest vond plaats in Feestzaal Scala en zij gaven ons de vrije keuze. Wij hebben ervoor geopteerd om als bruidspaar de gasten te ontvangen. Onze ouders wilden we niet lastigvallen met al dat formeel gedoe. Per slot van rekening komen de gasten voor het bruidspaar.

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...