Terug naar overzicht
Daisywij doen dit niet, maar bij de huwelijken waar ik was deden ze het zo: eerst bruid en bruidegom, ouders bruid, ouders bruidegom. Bij hen stonden er geen broers of zussen bij... Op een ander huwelijk deden ze dit wel met broers en zussen, maar dat is natuurlijk jullie eigen keuze!Groeten!
Bij ons was het ook bruid en bruidegom, ouders bruid, ouders bruidegom. De broers en zussen niet, getuigen ook niet, want die mensen 'dienen' om de eerste gasten op te vangen. Zo staan zij ook niet alleen.Groetjes,Véro
de volgorde is technisch gezien:bruid - bruidegom - moeder bruid - vader bruid - moeder bruidegom - vader bruidegomIk zou dit zeker niet te lang maken door er de getuigen en grootouders (die soms ook niet zo goed meer te been zijn) daar ook bij te zettenZo kunnen de mensen (en ook jij) sneller genieten van de receptie :-)
ok, maar zus en grootouders zijn wel gewoon aanwezig op de receptie normaal?
tuurlijk zijn die gewoon aanwezig, die kunnen helpen met het opvangen van de mensen als ze jullie gegroet hebben, zodat ze niet alleen staan, eventjes met hen een babbeltje slaan, voorstellen aan mensen die er al zijn en die ze niet kennen vb
Wij gaan dit niet zo doen... Wij gaan onze gasten gewoon met z'n 2tjes ontvangen. Al had ik wel graag mijn ouders naast mij gehad, we vertikken het echter om mijn vriend z'n moeder daarbij te zetten. Ze zou veel te theatraal doen en echt proberen de show te stelen. We hebben dat gezien toen zijn grootouders (haar ouders dus) een feest gaven voor hun gouden jubileum. We waren echt beschaamd in haar plaats!! Op den duur stond zij vooraan in de rij en was het zij dat cadeautjes in ontvangst nam. Je hoorde haar doorheen heel de zaal, echt overacting!Daar komt nog eens bij dat zijn ouders gescheiden zijn en beiden hertrouwd. We zouden daar dus met 8 personen staan. De meeste van onze gasten kennen zij ook helemaal niet (vrienden, collega's) en omgekeerd. Ik weet dat ik het altijd vervelend vind om een rij mensen te moeten feliciteren die ik van haar noch pluim ken.Groetjes
Ons huwelijksfeest vond plaats in Feestzaal Scala en zij gaven ons de vrije keuze. Wij hebben ervoor geopteerd om als bruidspaar de gasten te ontvangen. Onze ouders wilden we niet lastigvallen met al dat formeel gedoe. Per slot van rekening komen de gasten voor het bruidspaar. Groetjes