Nu Online
Momenteel zijn er 651 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ondertrouw

2-2-2010 9:03:46
Gisteren zijn mijn verloofde en ik dan eindelijk in ondertrouw gegaan...
allez, eindelijk, we dachten er vroeg bij te zijn, 5 maanden vantevoren, maar we konden al geen uur meer kiezen! Er waren al 5 mensen voor ons geweest, dus we werden gewoon achteraan gezet :-)!
Onze datum is dus blijkbaar wel populair :-)
Wel leuk, weer zo'n echte stap verder! Van mij mag het beginnen korten nu, heb er al zo'n zin in! Nog 144 dagen :-)

Lieve
26/06/2010

Lieve
26-6-2010
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 827

Elena
19-6-2010
 Meld misbruik2-2-2010 9:12:07

Hey Lieve,

Wij zijn over 2 weken geweest wij trouwen een week vroeger dan jullie, wij konden ook geen uur meer kiezen.

Groetjes

Inge
26-6-2010
 Meld misbruik2-2-2010 11:54:11

je kon de datum en uur reeds op voorhand vastleggen en nadien in ondertrouw gaan.

Wij trouwen ook 26/6/2010 en het uur ligt al een maand vast. nu donderdag gaan we in ondertrouw.

Groetjes,
Inge

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik2-2-2010 12:01:37

Ah, bij ons kon dat niet. Ben nl in december geweest, en daar zeiden ze dat ik het uur pas kon vastleggen bij de ondertrouw... Maar maakt niet zoveel uit, verschuiven we gewoon wat in de planning :-) No stress!

Geniet van de ondertrouw! :-)

kristien
25-6-2010
 Meld misbruik2-2-2010 12:18:10

Wij zijn gisteren ook in ondertrouw gegaan :) Ons uur ligt wel al vast van in december, toen we de aangifte zijn gaan doen. Gisteren waren dan alle geboorteaktes opgevraagd en moesten we nog gaan tekenen en kregen we alle papieren mee!
Wij trouwen een dagje voor jullie, kunnen we samen aftellen!

Groetjes,

Karolien

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik2-2-2010 13:05:23

Wij 24/07, maar enkel de allereerste kan 't uur kiezen, we waren tweedes... Dus konden net voor hun of net achter hun, dat ze altijd één blok hebben en niet gaten ofzo tussenin. Ik snap da persoonlijk niet, want 't is continu aan de lopende band in stadhuis Antwerpen... Achjah, niks aan te doen.. Als er iemand ook die dag zou trouwen en ze willen kwart voor elf ipv wat later... let me know! ;)

Erika
18-9-2010
 Meld misbruik2-2-2010 14:36:49

Is het niet zo dat je dat slechts 6 maand vantevoren pas kan doen die ondertrouw? Ik dacht dat wij daarvoor pas ten vroegste op 18 maart terechtkonden op ons gemeentehuis. Moet je behalve je identiteitskaart nog iets meenemen naar het gemeentehuis dan?

Inge
26-6-2010
 Meld misbruik2-2-2010 14:38:04

bij ons doen ze precies niet moeilijk :)
Wij trouwen wel lekker vroeg 10.30u. maar we hebben in de namiddag het ja-woord in een bloementuin!

veel succes iedereen!

Inge

Erika
18-9-2010
 Meld misbruik2-2-2010 14:38:36

is het niet zo dat je ten vroegste 6 maanden voor je huwelijk in ondertrouw kan gaan?
Wat moet je precies allemaal meehebben in het gemeentehuis als je in ondertrouw gaat? Gewoon je identiteitskaart? Of ook nog andere dingen? Moet je iets extra doen als je al een kindje hebt samen?

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik2-2-2010 14:49:06

Wij konden vanaf 6 maanden in ondertouw gaan en hadden ook niet veel keus meer gahad maar ik heb het in het potlood laten opschrijven vanaf wij het juiste uur wisten.Is idd een leuke ervaring en dat wordt alleen maar beter.
Nog veel plezier met de voorbereidingen.

Gwen
14.05.2010.

kristien
25-6-2010
 Meld misbruik2-2-2010 14:58:20

Wij hadden enkel onze identiteitskaart bij in december. We moesten dan een formulier invullen met onze gegevens, geboorteplaats en dergelijke, en geboortedatum en woonplaats van de getuigen.
Met die gegevens hebben ze dan alle geboorte-aktes opgevraagd, en de huwelijksakte opgesteld, die we gisteren hebben gecontroleerd.
Gisteren hebben we dan alle nodige papieren meegekregen voor de aanvraag van voorhuwelijkssparen, verlof op werk etc, en de papieren voor in de auto's die in het park mogen staan op die dag.
Volgens mij moet je niks extra doen als je al een kindje hebt samen hoor!

Wij hebben ons uur zelfs als eerste niet mogen kiezen, we hebben gewoon het eerste vrije uur gekregen! (Wij trouwen in Hoboken trouwens)

Groetjes,

Karolien

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik2-2-2010 16:34:23

Wij konden dit ook niet op voorhand laten vastleggen in onze gemeente. Wij zijn ook zo snel mogelijk gegaan en er waren al 2 koppeltjes voor ons! Maar gezien we op andere dag voor de wet trouwen dan voor de kerk/feest maakte het uur niet echt uit.

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik2-2-2010 17:00:57

Bij ons was 't nogal gortig, had al gebeld wat we allemaal bij moesten hebben, gelukkig ook specifiek voor m'n aanstaande gevraagd die Nederlander is.

Beiden ID-card/paspoort en m'n aanstaande moest op consulaat van Nederland 'n attest gaan halen om hem Nederlander te laten verklaren. (Ja, je leest 't goed!) Snappe wie 't snappe kan, want waarvoor dient dat paspoort dan nog??? (Ze hebben der wel 30 euro aan verdiend.)
Goe, nu bleek dat ze nog geboorteaktes moeten opvragen en dat we dus nog ni in ondertrouw zijn, maar kregen wel al 'n uur. Had liever zelf voor geboorteakte gezorgd, met m'n meter op stadhuis (van geboortestad) ging da veel sneller dan dat zij er over doen. :)

Maureen
11-9-2010
 Meld misbruik2-2-2010 17:06:06

Wij trouwen 11 september 2010 en zijn vorige week ons uur gaan vastleggen op de gemeente. Ze hadden die dag ook niemand opstaan dus we hebben ons uur mogen kiezen.
In maart moeten we dan terug gaan met een kopie van de ID van de getuigen en dan worden alle documenten opgemaakt. Ze gaan dan ook nog de geboorteaktes opvragen.
We trouwen in Landen en daar hebben ze pas de trouwzaal vernieuwd dus dat is ook weer een pluspunt.

groetjes
Maureen

Saar
5-6-2010
 Meld misbruik2-2-2010 17:10:27

Wij trouwen in juni en heb in oktober gemaild, we waren de eerste en mochten dus zelf een uur kiezen. volgende week moeten we de papieren in orde brengen bij die zeer aardige dame, ben blij dat wij wel de keuze hadden want wilden graag zo vroeg mogelijk...

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik2-2-2010 17:34:05

Ah, Kathleen, dat had ik dus ook! Mijn vriend komt ook uit Nederland, en wij hebben nogal mogen wachten op dat consulaat! manman! En dan inderdaad 30€ betalen, en dan nog een uur wachten op de handtekening van de consul... wa ne zever! Enfin, dat hoofdstuk hebben we gesloten :)
Ga jij in Nederland wonen ook?

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik2-2-2010 19:21:28

@Lieve:

Hadden jullie dan geen afspraak op 't consulaat? Bij hem was 't vlug in en uit, grof hé, zo 30 eurokes voor nen onnozele print en 'n handtekening. :)

Neen hoor, ik blijf lekker in België, 't is me anders te ver van mijn familie. Ik zou er ook ni echt kunnen aarden, voel me al genoeg ontworteld zo ver van m'n familie. ;)

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik2-2-2010 19:31:16

@Kathleen: nee, wij zijn gewoon naar daar gegaan op het moment dat het open was. Wist niet dat je een afspraak kon maken...
Maar idd zeg, 30€ voor zo'n papiertje dat je dan op 't gemeentehuis weer moet afgeven. Ze kunnen toch even goed een hoop van die papieren klaarleggen op het gemeentehuis? Die zijn toch allemaal hetzelfde, of niet?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...