Terug naar overzicht
Angelawij nemen geen ceremoniemeester. Dit is natuurlijk een eigen keuze! Bij ons idee van een huwelijk past dit gewoon niet, we zien wel hoe alles verloopt! Vrienden van ons hebben wel allemaal voor een ceremoniemeester gekozen, zij vonden dit onmisbaar... dat hangt natuurlijk af van jullie karakter en planning. Als je voor een losse, gemoedelijke sfeer gaat waarbij kindjes in de kerk mogen lopen en dergelijke is dit volgens mij niet nodig. Als je een strak schema hebt, met weinig speling tussen de activiteiten misschien best wel iemand inhuren? Succes!
Bij ons zijn dat een zus en een broer. Zij houden de tijd in de gaten en zorgen voor alles, zodat wij op onze dag nergens aan moeten denken. Wij moeten wel alles vantevoren organiseren en regelen, maar dat is iets dat ik dan ook liever niet uit handen geef ;-)
Wij nemen ook geen ceremoniemeester hoor.We vonden dat zowat weggesmeten geld. De chauffeur houdt alvast onze autodeur open en verder neem mijn toekomstige schoonzus de taak van 'ceremoniemeester' op zich in de zin dat zij de timing goed in de gaten houdt en erop let dat we niets vergeten enzo...Het enige waar ik een beetje mee zit (en dat weet een echte ceremoniemeester dan wel)... wanneer moet je in de kerk rechtstaan en wanneer mag je weer gaan zitten enz?
Hallokes,Wij hebben een goede kennis van ons genomen, zou er zeker ook nooit geld aan uitgeven hoor. Maar dat is ieder zijn eigen mening.Gwen
Hey AngelaWij hebben wel een ceremoniemeester, het lijkt mij heel gemakkelijk. Vooral omdat we zo'n grote suite hebben en ik wil vermijden dat het zo'n chaos wordt. Maar echt noodzakelijk is dat niet hoor. Dat kies je volledig zelf!Groetjes
Wij hadden er ook geen. In het stadhuis leidt de bode alles (gratis!) in goede banen. Ook in de kerk zegt de pastoor duidelijk wanneer je naar voor moet komen of rechtstaan of zo.Wel zeker zorgen dat je iemand hebt die je bloemen aan de kerk naar de auto brengt (bij ons deden onze getuigen dat).Groetjes,Véro
Wij hebben ook geen ceremoniemeester.We zullen wel aan iemand vragen om de tijd mee in't oog te houden, en onze getuigen mogen bloemenmeisjes zijn :)Sowieso zullen we wel duidelijk maken dat we liever niet teveel bloemen hebben aangezien wij meteen na het feest op huwelijksreis vertrekken voor 2 weken. In de kerk zal de priester wel duidelijk maken wie wanneer moet rechtstaan!
Wij nemen er wel een maar is vooral ter ontlasting van m'n moeder. We vertrekken van bij ons thuis en ze is nogal 'n zenuwachtige en ik weet dat ze zich anders veeeel te druk zou maken dat we te laat zouden doorgaan etc.In vergelijking met de rest is ceremoniemeester het goedkoopste dus als ik daarmee mijn moeder wat gerust kan stellen, graag!