Nu Online
Momenteel zijn er 404 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Moeder van de Bruid

27-11-2005 15:13:12
Hey

De moeder van de bruid is toch ook iets speciaals hé. De mensen kijken toch naar wat 'de moeder van de bruid aanheeft'.

Mijn moeder wil niets nieuw kopen. Ze wil de aandacht niet afleiden van mij naar haar. Maar tis niet omdat ze iets mooi aanheeft dat men plotseling de bruid vergeet hé.

Zij wil in een gewoon mantelpakje gaan (waar ze anders in gaat werken), een blauwe broek met een witte blouse. Komaan zeg, de mensen gaan denken dat zij één van de serveersters is.

Mijn getuige en beste vriendin zegt ook dat dit totaal niet kan en dat ik haar op andere gedachten moet brengen.

Zo gezegd zo gedaan, dus toen ik nog eens ging passen voor mijn trouwkleedje heb ik haar eens naar de suitekledij laten kijken. Ik denk dat ik al weet wat het probleem is, dat waren allemaal kleedjes, en mama voelt zich meer op haar gemak in een mantelpakje. Dat bestaat toch hé, chique mantelpakjes voor in de suite te lopen. Maar waar? Kent er iemand goede winkels?

Ik heb hier ook eens gehoord dat je suitekledij kan huren (voor vrouwen), waar is dat?

Wat doen jullie moeders aan? En vinden jullie dat de moeder van de bruid duidelijk herkenbaar moet zijn, of moet ik haar gewoon laten doen?

Veel vragen, hopelijk ook veel antwoordjes want ik weet het niet meer :)

Vicky
09.09.06

Vicky
9-9-2006
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 3285

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik27-11-2005 17:12:34

Mijn moeder koopt ook zeker geen suitekledij die je in de bruidswinkels vindt. Das gewoon echt niks voor haar, en persoonlijk vind ik dat ook wel wat overdreven. Das echt wel in het lang en vreselijk duur meestal, bijna evenveel als de bruidskledij zelf.

Ze is al wel gaan kijken in de Inno. Daar hebben ze heel mooie, net iets specialere, collecties. Mijn moeder heeft daar haar oog laten vallen op de Nitya collectie.

Ik vind wel dat de moeder en schoonmoeder iets specialers mogen dragen, maar te speciaal hoeft toch ook niet. Als ze zich maar goed voelen. Je kan best in een gewonere winkel mooie feestelijke kledij vinden.

annelies

Meld misbruik27-11-2005 19:11:02

hallo,

mijn mama had ook geen kleed aan en toch was ze heel mooi.
ze had een zwarte broek aan met wijde pijpen en een paars topje maar ale speciaal he en dan nog typsche sjaal (kweet niet juist hoe ze dat noemen)
Het was wel suite en het heeft 16 000bef gekocht.

veel succes nog.

Els
1-4-2006
 Meld misbruik27-11-2005 19:15:46

Ik zou het ook wel spijtig vinden, moest mijn moeder kleren aandoen die gewoon in haar kast al hingen... maar als ze iets nieuws koopt, dan maakt het mij niet uit. Ik verwacht zeker geen knappe baljurk en als een mantelpakje gemakkelijk zit voor je moeder, waarom zou ze dan iets anders moeten aandoen?? jij kiest toch ook een kleed waar jij je goed in voelt?? Allez, je doet ermee wat je wil, maar ik vind dat iedereen zich goed moet kunnen voelen, en ik zal dus bv. nooit zoiets opleggen als iedereen moet zus of zo gekleed zijn (dat heb je wel vaak bij de suite). Maar tja, als jij het graag anders hebt, dan moet je je moeder overtuigen!

Sylvie
1-7-2006
 Meld misbruik27-11-2005 19:52:40

Hey Vicky,

Mijn familie en schoonfamilie is niet wat je noemt het type familie die zich in lange suitejurken hijst met hoed en zo. Ik ben er wel van overtuigd dat iedereen er piekfijn gaat uitzien, maar dan elk op z'n eigen manier ten slotte draag ik ook hetgeen waar ik me goed in voel op onze belangrijke dag. De schoonmama van mijn broer had tijdens het huwelijk van de oudste dochter een langere rok aan met daaop een topje en een jasje. Ze zag er heel goed uit, klassiek met toch dat ietsje meer.

Mijn schoonmama heeft tijdens vorige huwlijken van haar stiefkinderen (mijn vriend komt uit een nieuw samengesteld gezin) altijd voor een jurkje gekozen (op de knie) met daarover een licht jasje van ongeveer dezelfde lengte. Ze zag er altijd piekfijn uit, maar voor ons huwelijk van 1 juli volgend jaar, wilde ik haar toch in iets 'anders' krijgen. De winkel waar ze gewoonlijk gaat deed uitverkoop, dus wij daar heen. Na wat wikken en wegen hebben we gekozen voor een linnen 3/4 broek met daarover een tuniek in linnen met kant (best wel speciaal en al helemaal anders dan ze gewoon is te dragen. Omdat het zonder mouwen is komt er ook nog een stola bij om over haar schouders te leggen. Alles tesamen kwamen we aan een zo'n 150 euro (kledij alleen).
Ik ben er vast van overtuigd, ze zal er uitzien als een pareltje op onze dag, mijn vriend mag trots zijn op zijn 'maje'.

Ik denk ook nog aan het volgende misschien kiest jouw mama dan voor een mantelpakje een bijzonder juweel kan ook altijd dat ietsje meer geven aan de outfit.

Liefs Syl*

sonja
30-9-2005
 Meld misbruik27-11-2005 22:15:28

Men verhuurd suite kleding voor dames bij Fara Love in Zwijndrecht en ik weet dat er ook een winkel is in Oostende, maar daar weet ik de naam niet van. Maar je vind in alle goede kledingzaken ook wel een mantelpakje met dat ietsje meer.

Sofie
1-7-2006
 Meld misbruik28-11-2005 8:48:30

Misschien een tip: in het weekend van 12 februari is er bij Maxim's in Aarschot een opendeur speciaal voor de suite en dan zijn de nieuwste broekpakken binnen! Als ze daar is gaat kijken verandert ze misschien van gedacht. Mij moeder gaat ook resoluut voor een broekpak hoor!

An
13-8-2005
 Meld misbruik29-11-2005 21:06:43

Hoi Vicky,
Mijn mama is ook niet het suite-achtige type. Ze had wel een lange rok, met topje en bijpassend jasje.. best wel feestelijk en elegant, maar zeker geen typische suite-kledij. Ze kan het nog aandoen naar feestjes.
Je mama kan gerust wel iets vinden dat feestelijk is maar waar ze zich toch goed in voelt.
Groetjes en veel succes!
An

Evi

Meld misbruik30-11-2005 0:46:04

ik begrijp je hoor dat je wil dat je mama er die dag toch net ietsje anders uit ziet
mijn mama en schoonmoeder hebben wel suitekledij aangedaan van oni onik en van mathyro nu moet ik wel zeggen dat ze boven de 1000euro zaten voor hun kledij. Je mama moet gewoon doen waar ze zich goed in voelt en je hebt best chique mantelpakjes hoor. Veel succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...