Nu Online
Momenteel zijn er 526 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kosten

7-2-2010 12:17:48
wij trouwen in 2011 ma ik ben nu zo eens aant zien wat een gewone trouw allemaal kost het moet ni veel chichi zijn ma gewoon al het traditionele erop

joachim
1-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1051

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik7-2-2010 13:04:59

ons huwelijk is ook met geen chichi, enkel hetgeen er traditioneel bij hoort.
een kleed, kostuum, bruidskindjes, enkel trouwvervoer voor ons zelf, fotograaf, zaal, traiteur, ringen,...
en wij zitten toch met een kostenplaatje van rond de 10000 euro. wel rekening mee houden dat mijn trouwkleed daar zelfs nog niet mee inzit want dit krijg ik van mijn grootouders.

lesley

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik7-2-2010 13:15:02

hey,

ik kan je volgende prijsindicatie geven

uitnodigingen: 70 euro voor 80 uitnodigingen (via website)
DJ: 350 euro
Live zang: 300 euro
Drukwerk: dienstverloop (soort misboekje, maar zonder teksten in), allerlei: 90 euro
vervoer: 990 euro
kledij bruidegom: 350 euro
schoenen bruidegom: 150 euro
Feest + receptie 6500 euro
(feest 65 personen, receptie 75 personen, drank na de viering voor 140 personen)
Kleed Bruid: 1800
Gemeentehuis + trouwboekje: ?
fotograaf + fotoalbum: 1000 euro (cadeau ouders)
Kerkdienst: afhankelijk van gemeente (wij hadden een viering met het uvv - gratis)
bruidsboeket: geen idee van kostprijs, maar dit kan oplopen
Make-up
kapsel
Ringen: 1800 euro
Manicure,pedicure,gelaatsverzorging

Misschien ben ik nog wat dingen vergeten. Als ik dat hier nog zo allemaal eens bekijk, pfff, 't loopt inderdaad allemaal op
Veel succes nog

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik7-2-2010 13:22:39

Het allergrootste budget gaat naar het avondfeest zelf, en dat maak je zelf zo duur/goedkoop als je wilt. Bij ons zitten we op receptie met +200 pers., dit komt dan op zo'n 3400 euro, op avondfeest met 120 pers. (dus voor buffet met aperitief, voorgerecht, hoofdgerecht, dessertenbuffet en kaastafel incl. dranken)maakt dit dan weer ca. 12000. Goedkoop is 't niet, maar we zitten zeker ook niet in de duurste categorie, maar je ziet... het allegrootste zit hem in die twee dingen, maar 't "leuke" is dat je 't zelf het meest in de hand hebt. Hoeveel personen wil je uitnodigen, hoe wil je de catering/drank? ...

Trouwkleed, fotograaf, etc... heb je al iets minder in de hand, want je vindt hem mooi/goed of niet, en de prijs staat dan al vast.

De meeste klassieke jurken zitten in prijsklasse 1000-1500 euro, kostuum huren: 100-150 euro, kopen ca. 600 euro (dan wel echt over trouwkostuums). Schoenen/juwelen kan je zelf wat beslissen.
Vervoer beslis je zelf of je dat voor hele suite doet, daar gaat best ook wel veel geld in kruipen, bij ons zou dat met zo'n grote aanhang al snel op ca. 800 euro uitkomen, daarom doen we enkel voor onszelf en bruidskindjes: 200 euro.
Fotograaf: schommelt tussen 700-1200, hier en daar paar uitzonderingen, maar daar is altijd iets mee, of veelal volzet of kwalitatief povertjes. Videograaf: hadden we 't geluk dat we dat voor 435 kunnen, maar die vragen meestal rap 1000 euro ong.

Kaartjes maak je zelf ook zo duur als je wil, en geef je 't meeste af of gaat dat op de post, valt dat onder genormaliseerde post of niet...
De ringen, varieert veelal tussen 800-1500 euro.
Als je kerk huurt zoals bij ons, is 't al snel 200 euro.
Prijzen DJ ken ik niet, daar dit familie bij ons is die 't gratis doen.
Wij voorzien hotel voor aantal familieleden, omdat ze van erg ver moeten komen, maar da's bij meeste koppels ni nodig gelukkig.

Vanaf dan komen de "kleinere" kosten.

Trouwboekje, bedankjes, bloemen, bleaching, zonnebank, lunch suite, huwelijkskaars, etc...

Nog een grote uitgave maar één die je ook helemaal zelf in de hand hebt, is uiteraard tot slot de huwelijksreis.

Hopelijk ben je er iets mee.

Bij ons is alles tesamen ongeveer 26155 euro, maar dat komt uiteraard door het grote aantal genodigden, want receptie en avondfeest tesamen neemt al 65% in beslag daarvan als je huwelijksreis ni meetelt.

Ik wens je dan ook toe dat 't bij jullie minder complex en uitgebreid kan met de genodigden, tenzij je al 't geld hebt ervoor. :)

Caroline
4-9-2010
 Meld misbruik7-2-2010 13:30:04

hey,

wij zijn in het begin enorm geschrokken van de kosten die een huwelijk met zich meebrengen...
Wij hebben helemaal geen uitzonderlijke dingen en komen toch gemakkelijk aan 17000€. Ik moet wel zeggen dat de huwelijksreis hierbij gerekend is.
De grootste kosten die wij hebben zijn:
- het restaurant om met de getuigen, ouders en grootouders te gaan eten: 1000€
- zaal voor ons dansfeest met catering en DJ: 7000€
- bruidsjurk: 1200€
- vervoer: 300€
- ringen: 1100€
- bloemen en bruidsboeket: 400€
- fotograaf: 850€
- huwelijksreis: 3700€
- drukwerk, notaris, bedankjes: alles samen ongeveer 1000€
- kledij en schoenen van mijn toekomstige: kleine 1000€

Ik moet er bij zeggen dat wij enorm blij zijn dat onze ouders een beetje mee inspringen! En gelukkig hebben ze vroeger ook voorhuwelijkssparen gedaan.

Caroline

Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik7-2-2010 13:42:44

Na een kleine optelsom komen wij toch al snel aan30000 euro.
Heel veel, dat wel. Enkel onze receptie + ons avondfeest komt al op 15000 euro. Dus al de helft van ons totaal bedrag.
Zitten aan 180 mensen voor receptie en 150 voor avondfeest.
Onze huwelijksreis zit er wel al in.
Onze mama en papa sponseren ook een beetje mee en we hebben ook voorhuwelijkssparen. In totaal moeten we 2/3 zelf betalen.

Groeten,
Nathalie

Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik7-2-2010 15:04:32

wij zitten nu op een totaal van 10000 euro met onze huwelijksreis bij. we moeten nog de ringen, het costume voor hem, boeket, en kerk. en hopen dat we met een maximum van 12000 euro toekomen xxx

Melissa
13-8-2010
 Meld misbruik7-2-2010 19:23:03

Hoi,

Ik ken ook nog niet alle kosten helemaal juist, maar dit is bij ons ongeveer de kost/schatting:

- Bruidsjurk: 650
- Kostuum: 250
- onze 2 kindjes (wordt door schoonmama gemaakt + schoenen voor onze oudste): ik schat een 100-200 euro
- Ringen: 200 euro (wij hebben een soort van staal, zijn ring was 50 euro en de mijne 150, zitten ook 5 briljantjes in en is net zo mooi als de echte dure ringen)
- Fotograaf: 500 euro
- DJ: 300 à 400 euro (schat ik, dat zijn de prijzen die ik doorgaans zie)
- Zaal (huur): 150 euro
- Eten en drank 's middags: 250 euro (voor 20 personen ongeveer)
- Eten en drank 's avonds: 400 euro (ook voor 20 personen)
-Avondfeest met broodjes, drank en hapjes voor 150 personen schatten we op 2100 euro (ze zeiden te tellen voor een schatting op ongeveer 14 euro per persoon om alles aan te bieden van drank en hapjes maar hoeveel het ons effectief kost, weten we pas nadien natuurlijk omdat het berekend wordt op wat we effectief gebruiken)
- Bediening schatten we op 400 euro (10euro/uur/garçon en dat is een vaste prijs die we in verschillende zalen gehoord hebben)
- Huwelijkstaart is 375 euro (ook voor 150 personen)
- Gemeentehuis 50 euro (geloof ik)
- Trouwen met Rent a priest: 250 euro
- Vervoer: 250 euro

- Schoenen voor ons: geen idee
- Bloemen: geen idee

Huwelijksreis: we gaan eigenlijk niet écht na ons huwelijk, maar er voor al met onze kindjes en dat kost ons 2000 euro. We weten nog niet of we nadien nog eens gaan.

Ik vind het toch ook veel geld allemaal eigenlijk...

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik8-2-2010 15:25:07

Ringen: €860 (geel goud zonder steentjes)
Kleed Pronovias: +/- €1300 incl retouches
Accessoires Linea: +/- €200
Schoenen (2 paar, niet uit bruidswinkel): €130
Huren zaal: €250
DJ: €450
Fotograaf: €300
Foto-album (zelf gemaakt): €100
Kledij van mijn man (costuum, das, riem, hemd voor kerkelijke trouw en hemd, vest en jeans burgerlijke trouw): €1000
Kapper: €40 (zonder proefkapsels welteverstaan)
Make-up aan huis: €40
Bruidsboeket: +/- €70
Vervoer (paard en koets) had normaal gezien €400 gekost, maar dit kregen we cadeau
Avondfeest: €3500 excl. drank
Receptie: €750 excl. drank
Kerk: €200
Gemeentehuis: €12,50

s
1-6-2007
 Meld misbruik8-2-2010 16:22:46

Trouwdag en kleine huwelijksreis: 11 000 euro, waarvan 7000 euro voor avondfeest.

Grotere huwelijksreis van 3 weken: 5000 euro.

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik8-2-2010 16:49:40

bij ons zal dit op een 13000 € komen (zonder kledij die betaald word door de ouders) waarvan we toch de helft zelf moeten betalen, daarnaast nog een mooie huwelijksreis die ook wat geld kost, maar dat reken ik niet bij het budget voor de trouw.

Maar je maakt het inderdaad zo duur of goedkoop als je zelf wilt. Het aantal personen dat je vraagt bepaalt veel.

groeten
eva

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...