TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ann
20-5-2006
|
28-11-2005 14:22:47
Wij nemen geen huwelijkslijst, maar willen een centje. Voor mijn vriend is het het tweede huwelijk en we hebben de meubels en het huisgerief van mijn overleden grootouders (die nog in een degelijke staat zijn). De meubels zijn wel aan vervanging toe, maar om dat te vragen ... (??). Nu gaan we vragen om ons te laten sparen voor een reuze-groot plasma tv.
Ann 20/05/2006
|
|
Els
7-5-2005
|
28-11-2005 14:47:10
Sylvie,
Wat de Inno betreft: je kan geen huwelijkslijst leggen in Gent daarvoor moet je naar Brussel gaan. Je kan je die moeite dus gerust besparen. Ik spreek uit ervaring, ik heb het ook geprobeerd.
groetjes, Els
|
|
Patricia
17-6-2006
|
28-11-2005 14:47:51
Hallo Sylvie,
Als je enkel een lijst zou leggen om een servies en bestek te krijgen, dan kan je misschien beter centjes vragen en daarmee jullie keuze bekostigen. Hierdoor heb je meer mogelijkheden en tijd om het ideale servies te vinden.
Patricia,(17/06/06)
|
|
An
22-7-2005
|
28-11-2005 16:18:42
Sylvie, Ik ben ook voor het idee om centjes te vragen ipv een huwelijkslijst aan te leggen. Dan kopen de mensen naar een bepaald bedrag en is jouw servies of bestek niet volledig en moet je toch nog de rest zelf bijleggen. Ze kiezen meestal losse dingen die niet zo heel duur zijn. Zet gewoon subtiel een hint op de uitnodiging, een envelopje of een tekstje in de aard van onze droom van huisje en tuintje zijn reeds werkelijkheid geworden, nu nog ... Persoonlijk hebben we het ook zo gedaan en iedereen heeft er zich aan gehouden. Dit wordt nu trouwens het meest gedaan omdat de meeste koppels reeds samenwonen voor ze trouwen.
Maar je kiest er natuurlijk zelf voor hé. In ieder geval veel succes
Groetjes An
|
|
Gaëlle
16-9-2005
|
28-11-2005 16:24:30
hoi Sylvie,
Voor een mooi bestek+servies zou ik bij een andere zaak gaan voor huwelijkslijsten. Het enige voordeel van de Inno is dat ze er veel keuze hebben, verder zijn ze drie keer zo duur als elders, in Brussel doorgaans onbeleefd en onbehulpzaam en is de klantenservice er niet bijster goed. Ik ben echt niet voor anti-reclame maar ik heb er mijn lijst gelegd en ik ondervind nu meer dan twee maanden na onze trouw nog problemen van (servies maar gedeeltelijk beschikbaar, verkeerde pannen meegeven uit de stock, ...).'k Wou het maar meegeven!
Groetjes! Gaelle
|
|
Els
1-4-2006
|
28-11-2005 16:29:28
Hey,
wij leggen absoluut een huwelijkslijst, elektrische apparaten bij de collishop en de andere dingen (potten, pannen,...) bij een speciaalzaak in Ranst (hebben ze echt mooi gerief). Een lijst zorgt ervoor dat mensen dingen kunnen geven die je echt graag hebt. Zelf geef ik nooit geld, alleen cadeaus. Als je geld geeft, dan lijkt het ten eerst nooit genoeg (zie maar enkele maanden geleden op het forum, geld kan blijkbaar nooit genoeg zijn), en bovendien vind ik het verschrikkelijk dat ik niet weet wat ermee gekocht wordt, ik heb dan ook de indruk dat het geld gewoon mee in de grote pot verdwijnt... maar ja, je doet ermee wat je wil natuurlijk! Els
|
|
Vicky
9-9-2006
|
28-11-2005 17:18:35
Hey
Ik zou ofwel geld vragen ofwel een lijst leggen. Maar zeker niet niets zeggen want dan komen ze inderdaad met vanalles af en vooral de dingen die ge niet nodig hebt :)
Natuurlijk, als ge geld vraagt kunt ge zelf kiezen wat ge ermee koopt en kunt ge dat ook in verschillende winkels doen, een servies is misschien goedkoper in één winkel terwijl een bestek weer in promotie staat in een andere winkel.
Wij gaan geld vragen voor een mooie reis te maken. We hebben alle huishoudelijke apparaten (in drievoud want we hebben allebei op kot gezeten), we hebben er zelfs al verkocht op een rommelmarkt. En we hebben ook een mooi porseleinen servies en een zilveren bestek dat nog van mijn vriend zijn ouders was. Alle apparaten zijn wel redelijk oud, maar we zouden binnen 5 jaar beginnen bouwen en ik weet nog niet hoe ik mijn huis dan ga inrichten, dus ik ga zeker nu niet investeren in zo'n zaken als dat dan niet bij onze toekomstige keuken gaat passen of zo.
Ik ga wel zeker zeggen dat men geen bloemen moet geven vermits we op huwelijksreis vertrekken. We gaan daar geen plezier van hebben en de mensen geven daar toch veel geld aan uit.
Zo, hopelijk kom je er uit.
Groetjes
Vicky 09.09.06
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|