Nu Online
Momenteel zijn er 643 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Aankondiging/uitnodiging gemeentehuis/kerk

8-2-2010 23:19:00
Hey bruidjes!

Ik zit een beetje in de problemen met onze uitnodigingen. Wij gebruiken twee kaarten: de aankondiging en op een apart kaartje de uitnodiging. Aangezien we een receptie, avondfeest en dessertbuffet houden, hebben we dus drie verschillende kaartjes voor de uitnodiging. Nu vraag ik mij af wat ik het beste op de aankondiging zet. We zouden het gemeentehuis liefst enkel onder familie houden maar zouden heel graag hebben dat er wel veel volk naar de kerk komt. Ik weet niet goed hoe ik dit op de aankondiging noteer. Gewoon aankondigen 'geven elkaar het jawoord om 10u30 in het gemeentehuis' en 'de kerkelijke inzegening vindt plaats in de Sint-Pieterskerk om 11u00'? Dan heb ik zo schrik dat de genodigden niet gaan doorhebben dat ze wel naar de kerk mogen komen. Of ook met twee verschillende aankondigingen werken; 1 'wij nodigen u uit in het gemeentehuis en de kerk' (voor de familie) en 2 'geven elkaar het jawoord in het gemeentehuis en nodigen u uit in de kerk' (voor alle andere genodigden)? Ik heb het een beetje simplistisch proberen uitleggen maar hoop dat jullie me kunnen begrijpen. Hoe lossen jullie het op?

Alvast ENORM bedankt!

Groetjes,
Dorien

Dorien
10-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1478

Joke
8-5-2010
 Meld misbruik9-2-2010 5:55:42

Onze uitnodigingen zijn net op de bus!
Wij hebben een sigarendoosje met een tekening van ons erop, daarin steken dan de kaartjes!
We hebben 6 kaartjes,
1. met onze namen
2. aankondiging gemeentehuis
3. aankondiging ceremonie
4. uitnodiging receptie
5. uitnodiging diner
6. routeomschrijving
En zo konden we ook kiezen welke kaartje bij wie we plaatsen!!
Groetjes Joke

Joke
31-7-2010
 Meld misbruik9-2-2010 6:47:55

Dag Dorien,
mijn vriend houdt het gemeentehuis ook liever intiem. Dus we waren van plan om op onze uitnodigingen enkel de kerk te vermelden. Er zijn nog veel mensen die dit doen hoor, daar moet je niet mee inzitten en dan zullen ze het wel begrijpen.
Trouwens, ik denk dat de meeste mensen wel weten dat het gemeentehuis enkel voor naaste familie is :-)
Wij werken trouwens ook met drie verschilldende delen op het feest.
We hebben bij buromac een kaart gevonden waarbij er al een apart kaartje bevestigd wordt aan de uitnodiging zelf waarop staat wanneer ze verwacht worden. Zo kan je kiezen welk kaartje je bij wie plaatst.
Veel succes!
Joke
31/07/2010

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik9-2-2010 9:05:47

Hallo,

Wij trouwen op andere dag voor de wet maar als ik in jouw situatie zat zou ik enkel het uur van de kerk vermelden op de aankondiging. En tegen de familie/vrienden die je er graag bij hebt voor de wet, kan je het gewoon zeggen hoe laat ze waar verwacht worden.

Wij gaan een apart kaartje hebben voor diner en dessertenbuffet, en eentje voor enkel dessertenbuffet. Misschien ook nog een apart voor de huwelijkslijst maar daar ben ik nog niet uit.

Succes nog!

Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik9-2-2010 10:50:18

Ik denk dat dit bijna altijd gebeurd. Enkel de kerk vermelden op je uitnodiging.

Dorien
10-7-2010
 Meld misbruik9-2-2010 11:34:21

Bedankt voor jullie hulp!
Op alle uitnodigingen in de voorbeeldboeken stonden zowel het gemeentehuis als de kerk vermeld, vandaar dat ik twijfelde hoe ik het beste deed. Jullie vermelden dan alleen de kerk als ik het goed begrijp?

Groetjes,
Dorien

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik9-2-2010 16:43:39

Aangezien wij onze ceremonie doen voor het avondfeest zetten wij enkel de gemeente op het kaartje.
De mensen voor het avondfeest (familie en beste vrienden) worden uitgenodigd voor een verrassing gevolgd door het avondfeest, een kleine hint krijgen ze dus.

Eva

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info