Nu Online
Momenteel zijn er 583 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

iemand enig idee wat een gemiddelde trouw kost

9-2-2010 19:37:44

stefanie

Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 881

Ellen
26-5-2012
 Meld misbruik9-2-2010 19:45:39

Uiteindelijk bepaal je zelf wat je eraan wil geven, wat voor soort je wil.
Ik weet gewoon dat dit meestal klein start en dan toch groter gebombardeerd wordt.

Wij zitten rond de 20 000 €.
Tja...

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik9-2-2010 19:54:08

Die van ons komt op ong 10.000€ Sparen, sparen en nog eens sparen! En veel zelf doen ;)

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik9-2-2010 20:06:00

Ik denk dat de cijfers hieronder idd goed beeld geven en hoe hard het ervan afhangt wat voor feest je wil.
Ook is het v belang wat je hier dan in meerekent, bv ook huwelijksreis, trouwkleed...
Bij ons zal het tegen de 12000euro zijn wss maar dit is exclusief onze huwelijksreis en alle kledij, schoenen, make-up etc.

Joke
31-7-2010
 Meld misbruik9-2-2010 20:08:02

ons feest op zich kost rond de 18 000 euro. Dan hebben we het natuurlijk nog niet gehad over de kledij en al de rest :-)
Sparen he!

Lindsay
9-10-2010
 Meld misbruik9-2-2010 20:52:08

Dit hangt vooral het grootste deel af van hoeveel mensen je vraagt op het feest...

Groetjes Lindsay
09/10/2010

An
26-6-2010
 Meld misbruik9-2-2010 21:24:59

Het onze zal iets van een 4 à 5000 euro kosten, kledij en feest (bbq voor naaste familie en trouwfuif voor ongeveer 100 man) inbegrepen, huwelijksreis niet.
als je weinig budget hebt, kan je best eens 'netwerken' (maw vrienden van vrienden en kennissen kunnen vaak een uitkomst zijn, wel mee oppassen natuurlijk).
groetjes,

An

kristien
25-6-2010
 Meld misbruik9-2-2010 23:21:35

ons feest: receptie voor ongeveer 80pers+ receptie en eten 45pers + avondfeest met dessertenbuffet en drankenforfet voor iedereen: totaal komt op 12 000 euro. Hebben de goedkoopste menu, varieert van 45 tot 95euro per persoon in onze zaal. Kwestie wat je zelf wil dus.
Prijs van de zaal zit erin.
Bruidskleedjes (2vrouwen,2kleedjes),schoenen, handtas,komt op 3000 euro ongeveer. Niet de goedkoopste kleedjes, zeker ook niet de duurste, maar als ik hier wat rondkijk heb ik de indruk dat we een normale prijs betalen voor de kleedjes.
uitnodigingen komen op ongeveer 200euro, wel zelfgemaakt met foto's bij kruidvat.
Je zal sowieso wel op een aantal dingen kunnen besparen, maar ik denk dat je er toch vanuit kan gaan dat dit geen duur feest is... (onze zaal kon trouwens enkel op vrijdag voor ons, op zaterdag moeten ze nl. een omzet hebben van minimum 20 000 euro, en dat willen en kunnen we er niet aan geven...)

Joke
31-7-2010
 Meld misbruik10-2-2010 6:49:48

Toen ik het eerder over 18 000 euro had voor het feest alleen had ik het over een receptie voor 170 man, een avondfeest van 190 man en later ook nog 50 man extra voor het dansfeest.
Dan kom je al gauw aan zo'n bedrag voor eten, aperitief, drank à volonté en middernachtsnacks

Evy
31-7-2010
 Meld misbruik10-2-2010 7:59:57

hey!
laat je niet te zeer ontmoedigen door de prijzen die je hier ziet. Een huwelijk kost veel geld, maar uiteindelijk blijven jij en je partner diegenen die beslissen hoeveel geld je waar aan uitgeeft. Het mag en moet zelfs een heerlijke dag worden, dus je mag jezelf eens goed verwennen. Toch heeft de vrouw die 'netwerken' zegt een heel goed punt. Vaak kan je een huwelijk veel persoonlijker en leuker maken door zelf dingen te maken en/of knutselen. Misschien ken je iemand die een trouwjurk kan naaien (patronen vind je genoeg op het internet), misschien kennen je vrienden wel een goede bakker enz... Denk er aan het is het feest van jullie liefde! In ieder geval een heel fijne dag gewenst.

PS onze bruiloft gaat ongeveer 5000 euro kosten, drank, eten , kleding en ringen inbegrepen. De dag erna gaan we kijken hoeveel geld we nog over hebben, dan gaan we waarschijnlijk een last minute boeken: lekker spannend!

monica
22-5-2010
 Meld misbruik10-2-2010 9:50:45

goeie raad van Evy. je kiest zelf wat je r aan geeft! Wij hebben beiden altijd gedroomd van een "alles-erop-en-eraan"huwelijk..dus de prijs is navenant. Ik maak een schatting, maar ik denk toch rond de 25 000 a 30 000 euro te zitten met alles op en aan (dus kleren, schoenen, make-up, echt alles inbegrepen).
Anderzijds heb ik evenveel appreciatie voor mensen die het er niet kunnen/willen aan geven en die een trouw knn organiseren voor nog geen 10 000 euro! Ieder zijn ding. Maak eerst voor jezelf uit dus wat je r wil aan geven. Maar let op: wat je vooropstelt: er komt altijd wel ergnes een klein beetje bij tijdens het parcours :-)

evy
1-3-2009
 Meld misbruik10-2-2010 10:32:07

Onze droomdag kostte 12.000€, alles erop en eraan.
Veel hangt af van aantal gasten, menu, zaal, vervoer, fotograaf...
Je kan op veel dingen besparen hoor.

Veel plezier met de voorbereidingen en een fijne trouwdag!

Els
29-5-2010
 Meld misbruik10-2-2010 11:16:27

ik heb het even ruw nagerekend en wij komen uit op zo'n 12000 euro. Het enige dat ik hierbij niet bijtel, is de huwelijksreis omdat dat op zich niet bij het feest hoort en voor iedereen heel erg verschillend kan zijn. Wij houden het allemaal vrij bescheiden, zonder dat we echt onze smaak en verlangens moeten aanpassen. We hebben bv. onze trouwringen gekocht bij een juwelier die zijn zaak stopzette, kostuum van man komt uit de solden, feest is voor 100-tal genodigden, uitnodigingen komen van bij Ava. Je spaart daar nu ook geen schatten mee uit, maar alle beetjes helpen. De grootste besparing kan je volgens mij uit je feest halen, je kan bijvoorbeeld kiezen voor een BBQ ipv een klassiek diner en het aantal genodigden ook beperkt houden. De grootste kost is bij ons ook het feest, maar dat wordt door de beide ouders betaald, dus daar hoeven we ons geen zorgen in te maken. Mocht dit niet het geval geweest zijn, dan zouden we zeker ook nog trouwen, maar 't zou een beetje uitgesteld worden om nog wat te kunnen sparen.

groetjes
Els

angela
2-10-2010
 Meld misbruik10-2-2010 12:51:21

ONS FEEST ZAL EEN 9000 EURO KOSTEN DENK IK. (FEEST MET ALLES OP EN AAN 7.300 EURO, TROUWKLEED WORDT DOOR EEN COLLEGA GEMAAKT MOET DUS ENKEL STOF GAAN HALEN, FOTOGRAAF IS BROER VAN MIJN VRIEND ZEN BAAS EN WE NEMEN GEEN AUTO'S OF CEREMONIEMEESTER) HEBBEN HET ZELF ZO GOEDKOOP MOGELIJK PROBEREN TE HOUDEN.

Sylvia
18-9-2010
 Meld misbruik10-2-2010 12:56:21

Wij hebben een budget van 16.000 euro zonder huwelijksreis. We proberen ook op alles goed te letten, maar moeten toch ook goed puzzelen. Het lijkt veel geld, maar is toch gemakkelijk uitgegeven. Verschiet ik echt van.

stefanie

Meld misbruik10-2-2010 13:26:36

Hallo, allemaal bedankt voor de info en idd zeer veel variatie in prijzen en soort feesten. Wij weten vrij goed wat we willen en ook goed wat we niet willen. Het moet natuurlijk een dag zijn om niet te vergeten, maar wij zijn niet echt traditioneel op dat vlak. een uitgebreide receptie en luxe bbq met deftige fuif nadien waar iedereen zich vrij en gemakkelijk voelt lijkt ons zalig om te realiseren. Ook enkele extrvagante dingen om de sfeer te bepalen willen we erbij,.... we denken verder maar mijn idee was ook dat je zeer snel aan 10000 euro zit en dan heel makkelijk naar omhoog gaat.
sparen dus!!!

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik10-2-2010 21:35:24

Inderdaad, sparen. Wij wilden eerst ons budget op 5000 leggen, maar als je dan voor 100 man eten wil voorzien in een mooie zaal, dan lukt dat niet. Wij komen op 8500€ uit, en dan betalen mijn ouders de receptie en jurk. Kostuum, schoenen en huwelijksreis niet inbegrepen. Mijn broer en een vriend doen de foto's, een vriendin ontwerpt de kaartjes, mijn familie speelt de muziek in de kerk, en zo kan je wel besparen.

Nu wordt onze huwelijksreis hoe dan ook een budgetreis (paar daagjes bed & breakfast, en verder een lange vakantie met de tent). Dus dat gaat ook de kosten niet maken.

Geniet vooral! En sparen ;)

Caroline
4-9-2010
 Meld misbruik12-2-2010 0:08:15

wij zitten ruw geschat op ongeveer 17000€ met de huwelijksreis inbegrepen.

Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik21-2-2010 12:29:25

Wij betalen voor alles ongeveer 12000 euro, Daarbij zit mijn outfit en die van mijn aanstaande, ringen, kerk, gemeente, foto- videograaf, lifemuziek mis, ceremoniemeester en onze huwelijksreis. Haar doet een vriendin, en make up doe ik zelf. We zitten zelf ook nog met verbouwingen dus willen het een beetje binnen de perken houden, maar al bij al heb ik al veel meer dan ik ooit had gedacht, en valt het al bij al nog mee van prijs xxx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...