Terug naar overzicht
Hoi,Op onze kaartjes voor de receptie of avondfeest zetten wij het volgende:Om deze dag te vieren lijkt het ons fijn als u, Jan en Ann, om 19 uur op de desgewenste locatie kan zijn. Wij hopen op de dag van onze dromen u door voor het avondfeest te verwelkomen.Nathalie07/08/10
Hoi, ik nog eensOp onze algemene uitnodiging schrijf ik het volgende:Zo gelukkig zijn we nog nooit geweest, jullie zijn uitgenodigd op ons huwelijksfeest!Nathalie en Diederikstappen op zaterdag 7 augustus 2010 in de huwelijkswagen en worden dan naar de OLV-Kerk van Nieuwkerke gereden, waar zij om 13 uur in het huwelijk zullen treden.Dan namen van de oudersWat wij al heel lang weten, willen we nu echt nooit meer vergeten. We blijven voor altijd bij elkaar en dat bezegelen met ringen lijkt ons een mooi gebaar!dan adres, feestadres, cadeautipSucces,Nathalie07/08/10
Hallo Erika,tja, hangt van jullie stijl af, he ? Een vaak voorkomende is deze :Wij zullen elkaar trouw beloven op zaterdag (datum) 2010 en nodigen U van harte uit op de plechtigheid die doorgaat in de Sint-...kerk van (gemeente) te ...h. Als je hierop géén receptie vermeldt, kan je ook niet echt een kadotip vermelden, dat lijkt nogal logisch (er is immers geen receptie voor diegenen die enkel een aankondiging krijgen maar wel naar de kerk komen). Wel jullie adres en dat van ouders evtl + tel.nrs vermelden, voor geschreven wensen of bloemen. Voor de receptie zou je kunnen schrijven : Nadat we "ja" hebben gezegden zijn verbonden in de echtnodigen wij U, na de ceremonie, graag uit op onze receptie !en tenslotte voor het avondfeest :Laat Uw feestschoenen vast zolenStem trompetten en violenwant wij verwachten U, U raadt het alop ons avondfeest en bal !Op de kaartjes voor receptie en avondfeest wel een kadotip vermelden. Bv. :"Al zijn we dan een prinsenpaarOns kasteel is nog niet klaar !"Hieronder een icoontje van een envelop of rek.nummer. Ziezo, ik hoop dat je nu weer verder kan :)
Hey Leen,Hiermee heb ik alweer een hele resem tips en ideetjes, maar ik vroeg me af of we dat tekstje ivm de receptie wel konden gebruiken omdat onze dagplanning er als volgt uitziet:10u45: wet11u30: kerk13u: broodmaaltijd met de dichte familie en getuigen15u: fotoshoot bruidspaar17u: receptie19u: avondfeestbij ons is het dus ergens een nadeel dat de receptie niet echt aansluit op de misviering...Misschien moeten we die uitnodigingen dan toch een beetje anders aanpakken?
Erika,misschien kan je het zo formuleren :Nadat we "ja" hebben gezegden zijn verbonden in de echt,ontvangen wij U graag, met of zonder koketterie,vanaf 17 h op onze huwelijksreceptie !Of : ...ontvangen wij U graag met enige ceremonievanaf 17 h op onze huwelijksreceptie !Het hoeft misschien niet allemaal in rijm maar gewone tekst maakt de mogelijkheden wel beperkter. Een rijmpje blijft toch een tekst met een knipoog, vind ik. Groetjes en veel sukses nog,Leen