TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
stefanie
|
29-11-2005 15:37:08
hoi Karen,
ook wij trouwen volgend jaar in het godshuis. Weet alleen dat het een unieke locatie is. Ben er wel zelf nog nooit naar een trouwfeest geweest. Wij weten ook nog niet welke catering wij zullen nemen. Toen wij onze zaal vastlegden in maart hadden wij de keuze tussen MDV en B&B. Blijkbaar is de keuze tussen de cateraars intussen wat veranderd... (of is B&B hetzelfde als Belgocatering???). In elk geval... oook ik ben benieuwd naar de reacties op je vraag!
groetjes,Stefanie
|
|
Karen
16-9-2006
|
30-11-2005 12:51:00
Hallo Stefanie, proficiat met je trouw! Ik denk ook wel dat we een goede keuze gemaakt hebben met het godshuis. De catering is inderdaad wat veranderd. Maison Vandamme van Damme zou héél goed zijn, maar ook wel duur... Van MDV hebben we zowel positieve als negatieve reacties gekregen... vandaar dit oproepje...
|
|
stefanie
|
1-12-2005 13:58:59
hoi karen,
Jammergenoeg heb je nog niet meer reacties gehad... Was nochtans benieuwd... In elk geval toen ik begin dit jaar met de voorbereidingen begonnen ben en af en toe al eens op dit forum kwam piepen, was er net een zekere nancy die net ging trouwen in het godshuis. Zij stuurde me achteraf alleen maar positieve commentaren. Zij hadden ook gekozen voor MDV, en het eten was lekker en ruim voldoende! (ik denk, maar ben het niet zeker, dat zij gekozen hadden voor een buffetvorm). Verder kan ik je ook vertellen dat iedereen die ik ken die daar al zelf geweest is, enkel maar positief praat over het eten ginder. De negatieve reacties die ik te horen krijg, is altijd via via via... Bovendien blijft het zo dat smaken verschillen, dus zal je toch nooit voor iedereen goed kunnen doen. Als wij het maar lusten, zou ik zo zeggen... ;-)
MDV is al niet erg goedkoop (allez, de drankforfaits bedoel ik dan), dus ik vrees dat het dan niet Maison Vandamme zal worden als die nog duurder zijn. (Hebben vorige week net een huis gekocht, het budget moet dus wat worden ingekrimpt!!!)
Ben bovendien eens benieuwd welke zaal jullie nemen? Wij nemen de middenzaal omdat we toch met een relatief grote bende zullen zijn (+/-150 à 160 man).
Is het bovendien nog steeds zo dat discobar Ludwigs wordt aanbevolen??? Wij hebben in elk geval onze eigen Dj en die is er alvast niet erg over te spreken dat wij reeds 250 euro moeten betalen voor het materiaal. En als je dan eens informeert wat dat precies inhoudt, is het eigenlijk niet zo'n vetten. Maar enfin, onze Dj beschikt zelf nog over heel wat (professionele) lichtinstallaties, zodat we hopen dat we die zullen mogen gebruiken (en dus niet zullen moeten bijbetalen aan Ludwigs discobar als we nog wat extra's willen.)
En tot slot nog een vraagje: weet jij soms hoe het zit met de aankleding van de zaal? Daarmee bedoel ik eventuele bloemstukken, etc... Op de foto's zie je vaak buxussen en rode lopers, maar ik veronderstel dat men daarvoor zelf voor moeten zorgen?? Heeft Bjorn jullie daar iets meer over verteld?
Mijn excuses voor al mijn vragen, maar als ik jou nog ergens mee kan helpen, laat maar iets weten!
Groetjes, Stefanie
Ps: van welke streek ben jij afkomstig? Wij wonen (voorlopig althans) in Maldegem-Donk
|
|
Karen
16-9-2006
|
6-12-2005 16:56:47
Hallo Stefanie, inderdaad jammer van de weinige reacties... Nu... ik denk toch dat we ons weinig zorgen moeten maken, en ook bij ons kwamen de negatieve reacties ook meestal van via, via, via... en de positieve van mensen die er effectief geweest zijn... I.v.m de zaal, wij hebben het volledige gebouw genomen omdat we de ceremonie in de crypte zouden willen doen (met een moreel consulente of rent-a-priest), de receptie buiten (als't weer een beetje meezit) of de kapel en dan het het avondfeest in de grote zaal (ignatia ofzoiets). Over de aankleding van de zaal weet ik ook niet zoveel... ze zijn daar ook niet echt duidelijk over... ik denk dat enkel het bloemstukje op de tafels inbegrepen is... voor de stoelbekleding is het bij te betalen (weet de juiste prijs niet meer). Wij hebben 14/12 een afspraak met Bjorn en Ludwigs discobar, ik zal daar nog eens extra over informeren en zal het je laten weten. Wij zijn een beetje 'verplicht' om met Ludwigs te werken aangezien de zoon van een collega daar werkt... ook van hen heb ik al negatieve en positieve reactie gehoord... wie moet je nog geloven,he! Inderdaad wel stom dat ze ons eigenlijk bijna verplichten om met hen te werken... Wanneer trouwen jullie eigenlijk? Wij 16.09.2006, en wij wonen in Lovendegem... trouwens, proficiat met jullie grote aankoop! Blijven jullie in Maldegem wonen?
Nog een vraagje : blijven jullie na het 'diner' in de grote zaal of verhuizen jullie voor het dansfeest naar de kapel? Die van Ludwigs vonden dat origineler, maar wij twijfelen of dat wel praktisch is voor de ouderen...
Ik ben een beetje gehaast nu, maar als je nog nieuwtjes, vragen, ideeën,... hebt, laat maar weten,he! tot later
|
|
stefanie
|
9-12-2005 13:53:22
hoi karen,
dankjewel voor je reactie! Echt fijn om iemand te leren kennen die er ook zijn feest geeft. kDenk ook dat het een goede keus zal zijn. Bovendien moet je de ambiance en sfeer toch vooral ook zelf creeëren. Wij trouwen er op 5 aug 2006. Dus het wordt tijd dat we eens in gang binnen schieten. Want als ik dat hier op dit forum zo allemaal eens goed lees, dan heb ik precies nog niet veel gedaan! Moet zelfs nog trouwkleedjes en zo beginnen passen!... In elk geval volgende week ga ik naar een modeshow en heb ik een afspraak in twee winkels.
Aangezien wij enkel de grote zaal (Ignatia) hebben gehuurd, hebben wij,zo denk ik, niet de mogelijkheid om te gaan dansen in de kapel. Lijkt me wel een leuk ideetje, anderzijds vind ik het ook niet erg praktisch. Hier bij ons in de buurt heb je ook het kasteel van Moerkerke, en daar moet men voor het dansfeest ook telkens veranderen van zaal... En dat nu net op een moment dat je je buikje goed hebt volgestouwd, dat je je eens lekker laat onderuitzakken op je stoel, ... enfin leuk vonden wij dat toch niet. Maar de kapel is inderdaad iets aparts, kzou het ook niet direct weten...
Mocht je nog iets wijzer geworden zijn na je gesprekje op 14dec, laat me gerust iets weten! Je mag me ook steeds mailen : stefanie_huyvaert@hotmail.com !
Groetjes, en tot binnenkort Stefanie
Ps: het huis dat wij gekocht hebben, ligt in Moerkerke-Damme; vlak naast Maldegem-Donk dus.
|
|
joke
16-9-2006
|
14-12-2005 20:12:42
Hallo Karen,
Ook ik kan niets nuttig zeggen over de zaal, want ik kom uit de kempen. Wil enkel maar zeggen dat wij op dezelfde dag zullen trouwen...
|
|
Karen
16-9-2006
|
20-12-2005 13:27:48
Hey Stefanie, ik had dus 14/12 een afspraak in het Godshuis maar ik heb jammergenoeg Bjorn daar niet gezien... Er was daar enkel iemand van Ludwigs discobar... had me een beetje vergist... Maar we gaan binnenkort toch nog een afspraak maken met Bjorn om nog enkele dingen (zoals rode loper enz) te verduidelijken. Ik heb je email-adres, dus als ik meer info heb laat ik je zeker en vast iets weten! Wij hebben eigenlijk ook nog niets geregeld... volgende week dinsdag heb ik een afspraak bij Linea raffaelli (in Brugge), maar voor de rest... denk wel dat we nog even tijd hebben... na januari gaan we eens deftig beginnen plannen denk ik...
Ik hou je zeker op de hoogte en jij mag me ook altijd verwittigen bij nieuwe info... mijn email : karendedecker@telenet.be alvast bedankt en tot binnenkort,he!
|
|
Karen
16-9-2006
|
20-12-2005 13:34:01
Hallo Joke, proficiat met jullie trouw, perfecte datum trouwens...
Hebben jullie al veel voorbereidingen getroffen voor de trouw? Wij moeten nog volop beginnen plannen... we hebben nog veel eventjes, hé...
groetjes, Karen
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|