TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Eva
10-7-2010
|
12-2-2010 11:43:54
hej Ellen,
stuur je me even een emailtje op eva_naessens@hotmail.com? Wij hebben een gelijkaardige situatie en hebben dit wel opgelost gekregen, ik kan je dan even onze tekst doorsturen.
groetjes eva 10/07/10
|
|
Véronique
31-7-2009
|
12-2-2010 13:05:47
Ik vind het gek om uitnodigingen te sturen, zonder dat ze zijn uitgenodigd op een feest of receptie of zo. Veel mensen voelen zich dan verplicht om 'iets' te geven... Waar je dan commentaar op zult krijgen, vrees ik... Je kan dan beter mondeling iets zeggen, denk ik, dat is vrijblijvender.
Groetjes,
Véro
|
|
joke
1-8-2009
|
12-2-2010 13:17:42
hey!
wij hebben enkel uitnodigingen gestuurd naar mensen die we ook hebben uitgenodigd voor ons avond en/of dansfeest. Ik heb nog nooit een uitnodiging gekregen om enkel naar het gemeentehuis of kerk te komen... grtj P.S. mss dat je je buren ook een aankondiging kan sturen?
|
|
ellen
4-7-2009
|
12-2-2010 13:35:27
hey,
ikzelf sluit me aan bij joke en veronique... Vind het vreemd om iemand uit te nodigen voor je trouw in het gemeentehuis zonder dat die persoon uitgenodigd is op receptie of feest. De geruchtenmolen zal snel genoeg zijn werk doen en dan kan je bepaalde mensen nog altijd mondeling op de hoogte brengen he. Moest ik zo'n uitnodiging krijgen zonder uitgenodigd te worden op receptie of feest, zou ik dit vreemd vinden en mij beetje verplicht voelen een attentie te geven voor hun huwelijk. groetjes
|
|
Ellen
|
12-2-2010 13:54:48
Het waren mijn collega's zelf die daar over begonnen... Wij krijgen toch ook een uitnodiging... Ik had toen wel al gezegd dat op het feest geen collega's werden uitgenodigd omdat we al zo'n grote familie hebben... En komt idd raar over om een aankondiging te krijgen zonder meer...
Ik denk dat ik dan voor de gemakkelijkste oplossing ga kiezen :-) 1 uitnodiging, voor iedereen hetzelfde :-)
|
|
Nathalie
7-8-2010
|
12-2-2010 14:25:34
Hoi, wij geven ook enkel aankondigingen aan de mensen die uitgenodigd zijn! IVM je lege plaatsen op je aankondiging, je kan toch de cadeautip, de feestlocatie en de vraag voor bevestiging op je aankondiging zetten, dat blijft toch voor iedereen hetzelfde. Of je kan er nog een gedichtje bij zetten natuurlijk. Zo staat er van ons nog op: Wat wij al heel lang weten, willen we nu echt nooit meer vergeten. Wij blijven voor altijd bij elkaar, en dat bezegelen met ringen, lijkt ons een mooi gebaar. Succes, Nathalie 07/08/10
|
|
Jennifer
30-7-2010
|
12-2-2010 17:04:14
wij hebben ook 2 groepen, mensen die we voor de kerk uitnodigen en de mensen voor het avondfeest. bij de mensen van het avondfeest steken we een extra kaartje. je kan op het originele kaartje altijd een kado-tip vermelden. maar eigenlijk staat er bij ons ook niet veel meer op hoor. De kaartjes voor de mis stuur ik ook naar collega's, vrienden en vriendinnen die ik niet uitnodig voor het avondfeest, en mijn buren van vroeger toen ik nog bij men moeder woonde, mensen van mijn hobby's (toneel, klasgenoten, ..) denk dat het dit zowat is xxx veel succes
|
|
Jennifer
30-7-2010
|
12-2-2010 17:07:38
ahja,... ik lees,.. oeps :) even ter verduidelijking. wij geven na de mis een grote receptie waar alle genodigden van de misviering welkom zijn om gelukwensen over te brengen. Dus sowieso zijn alle mensen uitgenodigd voor zowel kerk als receptie. en nadien volgt voor de genodigden 's avonds een 2e receptie en het avonddiner met feest. xxx
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
13-2-2010 1:05:02
@Ellen, begrijp ik 't goed? Je zou dus 'n tweede versie van uitnodiging maken, enkel en alleen voor je collega's die zinnes zijn om enkel naar burgerlijke trouw te komen (welk veelal maar 15 min. duurt) ZONDER dat ze 'n kleine drink/receptie verwachten???!!!
Bij ons is 't zo dat ik immens veel goede collega's heb, maar ook grote familie, we nodigen dus enkel die van op bureau uit. Maar voor collega's geef ik wel achteraf eens nen drink. Misschien kan je al zo goed gewoon daarvoor 'n aparte uitnodiging maken. 't Is maar 'n suggestie, maar ik -en niet alleen ik blijkbaar- vind het maar erg raar om mensen alleen uit te nodigen voor burgerlijke...
|
|
kristien
25-6-2010
|
13-2-2010 19:58:53
Wij nodigen op het avondfeest en op de receptie ook niet iedereen van de familie uit. Maar we sturen hen wel een aankondiging, uit beleefdheid. Zo weten ze het teminste dat we getrouwd zijn. Helemaal niet met de bedoeling dat ze een cadeau geven, maar gewoon ter kennisgeving. Voor het eten komen er nog veel minder mensen, nog niet de helft van de familie. Wij voelen ons daar goed bij, t is onze trouw. Dus trek je niet teveel aan van 'het hoort zo' en 'ze verwachten dat'. op onze uitnodiging staan verschillende dingen. wij doen wel een viering, maar je kan deze evengoed vervangen in jouw situatie door het stadhuis. bij ons staat er 'Ja! wij gaan trouwen, en dat willen we graag met jou vieren in de St-jan berchmanskerk te borsbeek om 14u.
En vanboven staat er nog een kort gedichtje.
groetjes,
Kristien en Karolien
|
|
kristien
25-6-2010
|
13-2-2010 20:00:55
en we sturen een aankondiging naar vrienden van ouders, kennissen, klasgenoten en collega's die niet naar het feest komen (sommige komen wel), familie die niet naar het feest komt!
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|