Terug naar overzicht
Bij de "Homlie" en "communie" heb ik ook niks staan.Onderteking huwelijksregister:Mag ik dan nu x en Y uitnodigen om het huwelijksregister te ondertekenen.Kom jullie liefde bevestigen op papier, niet zomaar een krabbeltje. Het tekenen van dit huwelijksregister bevestigt nogmaals jullie geloof in de liefde, het huwelijk en jullie leven met elkaar.En mag ik ook X en Y uitnodigen om hier vooraan te komen tekenen dat ze geloven in het huwelijk van X en Y.Zet jullie handtekening als teken van vriendschap en steun doorheen hun huwelijkstocht.Wij hebben enkel een huwelijkskaars. Een kruisje is niet verplicht.Gwen14.05.2010.
De homilie is normaal iets wat de priester zelf kiest en schrijft...Best de volgorde aan je priester vragen. Wij hebben volgorde gekregen!groetjes,hilde
De homilie is de eigenlijke preek van de priester. Dit is het persoonlijke woordje van hem. Logisch dus dat je dit in bijna geen enkel misboekje terugvindt.Wij hadden géén offerande. Ik heb zelf nooit geld bij als ik naar een huwelijksviering ga. Ik vind ook dat je zo al genoeg betaald voor de viering zelf, dat de gasten géén geld meer moeten geven.Wij hadden geen huwelijkskruisje. Dit is het kruisbeeld dat in jullie huis komt te hangen en dat dan wordt gezegend.Groetjes,Véro
Véro,Wordt er in de offerande steeds rondgegaan om geld? Ik dacht dat dit in een huwelijksmis niet gedaan werd en dat de priester op dat ogenblik enkel de communie voorbereidde?Groetjes,Dorien
Offerande = het ophalen van de giften.Wat jij bedoelt, de voorbereiding op de communie, is het Grote Dankgebed.Groetjes,Véro
offerande is eigenlijk het voorbereiden van de communie. In de gewone mis wordt dan geld op gehaald, in een huwelijksmis niet. Dus hier wordt enkel het brood enz klaargezet en gezegend door pastoor zelf. kruisje is kruisbeeldje dat je thuis kan hangen om je huis samen te zegenen Dit is niet verplichtGrtjs Karin