Nu Online
Momenteel zijn er 431 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Notariskosten

18-2-2010 19:28:08
Hoi,

Ik vroeg me af: Mijn vriend en ik zijn al 5 jaar samenwonend en hebben 2 kindjes; In september gaan we trouwen. Bij onze samenwoning is er niets speciaals vastgelegd bij de notaris. Wij zijn dit nu ook niet van plan. Alles wat we hebben is van ons beiden en niemand maakt echt aanspraak op iets speciaals. Zelfs onze bankrekeningen niet. Wij vinden het comfortabel zo.

Moeten wij nu persé langs bij een notaris om 'niets' te laten noteren?? En wat geeft dit dan aan notariskosten??

Groetjes Kitty

kitty
11-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 765

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik18-2-2010 20:35:05

Hey Kitty

Je moet geen huwelijkscontract nemen hoor. Als je bij de notaris iets ondertekent is dit dus zeker niets maar iets!
Maar, het kan best zijn dat in jullie geval het wettelijk stelsel het gunstigste is. En hier val je automatisch onder als je geen huwelijkscontract hebt.

Maar wat bij jou past hangt van veel factoren af dus je kan best gewoon eens op gesprek gaan bij de notaris, een informatiegesprek is volledig gratis!

Kim
9-4-2010
 Meld misbruik19-2-2010 10:15:46

wij hebben afgelopen maandag de afspraakgehad bij notaris...
omdat wij ook ons huis enzo hebben... mijn vriend is in het hele avontuur gestapt met heel veel spaarcenten en ik met niks en ik zou het ook niet eerlijk vinden als het toch moest mislopen en ik met alles ga lopen... wij trouwen met scheiding van goederen met een aparte clausule voor alles wat op de gezamelijke binnen en buiten gaat en het huis.

Notariskosten: iets minder dan 300 euro

Evelyn
24-7-2010
 Meld misbruik19-2-2010 11:23:10

Bij mij hier dezelfde situatie. Wij hebben ook twee kindjes, een gezamelijke rekening en voor de rest is het huis van ons beide. Maar nu vroeg ik me ook af of we best naar de notaris gaan. Ik denk dat ik de komende weken eens ga bellen.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik19-2-2010 13:52:28

Wij zijn niet bij de notaris langsgegaan.
Wij hebben samen ons huis gekocht nog voor we trouwden. Dit hebben we 50-50 betaald, dus is evenveel van ons beide.
Trouwens, als je trouwt onder het gewone stelsel, dan blijft alles wat voor jullie huwelijk was van jullie en alles wat na het huwelijk verworven wordt, van jullie beiden. Mijn man is een boerenzoon en heeft enkele akkerlanden. Die blijven van hem, ook al zijn we nu getrouwd.
Anders is het natuurlijk als één van jullie beiden een zaak heeft of zo.

Groetjes,

Véro

Anke
19-6-2010
 Meld misbruik2-3-2010 8:59:43

Hoi! Wij hebben een huwelijkscontract omdat wij kozen voor scheiding van goederen. Willen jullie dat alles fifty-fifty wordt verdeeld en alles 1 potje is dan hoef je echt niet te gaan, wettelijk stelsel is automatisch zo! Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...