Terug naar overzicht
Hey KittyJe moet geen huwelijkscontract nemen hoor. Als je bij de notaris iets ondertekent is dit dus zeker niets maar iets!Maar, het kan best zijn dat in jullie geval het wettelijk stelsel het gunstigste is. En hier val je automatisch onder als je geen huwelijkscontract hebt.Maar wat bij jou past hangt van veel factoren af dus je kan best gewoon eens op gesprek gaan bij de notaris, een informatiegesprek is volledig gratis!
wij hebben afgelopen maandag de afspraakgehad bij notaris...omdat wij ook ons huis enzo hebben... mijn vriend is in het hele avontuur gestapt met heel veel spaarcenten en ik met niks en ik zou het ook niet eerlijk vinden als het toch moest mislopen en ik met alles ga lopen... wij trouwen met scheiding van goederen met een aparte clausule voor alles wat op de gezamelijke binnen en buiten gaat en het huis.Notariskosten: iets minder dan 300 euro
Bij mij hier dezelfde situatie. Wij hebben ook twee kindjes, een gezamelijke rekening en voor de rest is het huis van ons beide. Maar nu vroeg ik me ook af of we best naar de notaris gaan. Ik denk dat ik de komende weken eens ga bellen.
Wij zijn niet bij de notaris langsgegaan.Wij hebben samen ons huis gekocht nog voor we trouwden. Dit hebben we 50-50 betaald, dus is evenveel van ons beide. Trouwens, als je trouwt onder het gewone stelsel, dan blijft alles wat voor jullie huwelijk was van jullie en alles wat na het huwelijk verworven wordt, van jullie beiden. Mijn man is een boerenzoon en heeft enkele akkerlanden. Die blijven van hem, ook al zijn we nu getrouwd.Anders is het natuurlijk als één van jullie beiden een zaak heeft of zo.Groetjes,Véro
Hoi! Wij hebben een huwelijkscontract omdat wij kozen voor scheiding van goederen. Willen jullie dat alles fifty-fifty wordt verdeeld en alles 1 potje is dan hoef je echt niet te gaan, wettelijk stelsel is automatisch zo! Groetjes