TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Wendy
28-5-2011
|
19-2-2010 12:48:56
Hey Kim,
Proficiat hé. Wij trouwen een weekje na jullie. Ons feest zal doorgaan in de schuur in Nieuwmoer. Wij waren meteen verkocht aan deze zaal (fototjes kan je vinden op de site van party town - de schuur). De uitbaatster is ook supper vriendelijk. De zaal bestaat uit een schuur (waar bij ons het feest zal doorgaan), een veranda (waar we de mensen kunnen ontvangen met een aperitiefje) en een tuintje/terras/speeltuintje voor kindjes (waar ruim plaats is voor een bbq ). Je kan er zelf een traiteur regelen of kiezen uit de 4 traiteurs waar de zaal mee samenwerkt. Voor de drank wordt er gewerkt met een soort all-in drankenformule.
De Kievit was onze tweede keuze. Ze werken ook met een voordelige drankenformule. De zalen zijn best wel mooi ( er zijn twee zalen dus er kunnen ook twee feesten tegelijk doorgaan), maar neutraler dan de schuur (de hoevestijl van de schuur spreekt ons enorm aan, maarja daar moet je natuurlijk voorstander van zijn hé).
De martinushoeve is Zandvliet is een iets (lees: veel) duurdere bedoeling.
Naar de Hortensiahoeve en het strijboshof zijn we niet geweest (vriendinnen van mij trouwen er dit jaar al :-( dus deze keuze viel weg voor ons)
Ik hoop dat de info je wat verder helpt. Maar bel gerust al die zalen een keertje af voor een afspraak (dan kan je inneens achter prijzen informeren). Je moet eigenlijk zelf merken of je een "klik" hebt met de zaal of niet. En of je je goed voelt bij de uitbaters ook hé.
groetjes Wendy
|
|
Kim
21-5-2011
|
19-2-2010 16:22:50
Bedankt voor de tip van de schuur! Gaan we zeker ook eens bekijken.
Heb ondertussen enkele afspraken gemaakt. De Kievit moest ik morgen voormiddag eens terug bellen. Hortensiahoeve en Strijboshof gaan we de komende weken bekijken.
Hof Ter Delft zijn we ook eens naar een feest geweest, vond ik echt geweldig!
Wat zijn zowat de duurdere en "goedkopere" zalen in de buurt? Ik las al dat Hortensiahoeve vrij duur is? (net als Hof Ter Delft).
|
|
v
1-1-2010
|
19-2-2010 17:24:39
wij vieren in keienhof te kamthout strijboshof is niet aan te raden
|
|
Kim
21-5-2011
|
19-2-2010 17:28:45
Keienhof zijn we ooit naar een babyborrel geweest. Was wel in orde .. Maar hier op het forum heb 'k andere verhalen gelezen ..
|
|
kristien
25-6-2010
|
19-2-2010 20:06:07
Wij hebben de martinushoeve in Zoersel. Over het veel duurder wil ik toch even iets zeggen. Op zaterdag moet de omzet inderdaad minstens 10 000 euro zijn, op vrijdag staat hier echter geen minimum op. Wij trouwen op vrijdag, en hebben daar dus helemaal geen dure zaal (duurder dan een andere die we gezien hebben, maar vééél minder duur dan heel wta andere zalen die we ook gezien hebben). En t is een mooie :) Ik zou zeker eens gaan kijken, kijken kost niks ;)
succes met je zoektocht! groetjes Kristien en Karolien
|
|
Kim
21-5-2011
|
19-2-2010 20:14:21
En wat was de andere die jullie gezien hebben? ;) Tja, we trouwen dus wel op een zaterdag .. Ben alvast wel van plan om veel zalen te gaan bekijken!
|
|
Kim
21-5-2011
|
19-2-2010 23:28:43
Oké, een bijkomende vraag .. We zijn eens beginnen tellen en komen aan zo'n 90 personen, dus pakweg 100 (vrij kleine families). Bij de meeste zalen zie ik staan "tot 250 personen" en dergelijke, zouden deze dan niet te leeg lijken of valt dat best mee? Met hoeveel personen zijn/waren jullie gemiddeld in deze zalen?
|
|
Kim
21-5-2011
|
19-2-2010 23:36:16
Heb ook nog maar net door dat "martinushoeve" en "domein martinus" 2 verschillende dingen zijn, haha :) Oeps.
|
|
Wendy
28-5-2011
|
20-2-2010 12:04:29
Hey Dames,
Effie ter verduidelijking: de veel duurdere zaal is de Martinushoeve in ZANDVLIET. Over die in zoersel heb ik geen flauw idee hoor. Wij zijn in die van Zandvliet gaan horen en hetzelfde feest als we nu geven in "de schuur" zou Dubbel zo duur zijn. Nee bedankt dus hihi.
|
|
Wendy
28-5-2011
|
20-2-2010 12:12:25
Kim,
Wij doen het eten voor een 50tal personen. Daarna komen der nog 120 bij voor de bruidsfuif. Het voordeel is dus dat we iedereen een plaats kunnen geven. OOk de mensen die enkel komen voor de fuif. Het eten wordt bij ons een buffet. Dit buffet wordt in de schuur midden op de dansvloer opgesteld. Zo lijkt de zaal minder "kaal" ondanks we maar met 50 mensen eten. Een honderd tal mensen gaat dus perfect in die zaal. Ook in de kievit is dit een mooi aantal en zal de zaal zeker niet leeg lijken.
Ik denk dat veel afhangt van de opstelling van de tafels in de zaal.
|
|
Kim
21-5-2011
|
20-2-2010 12:31:40
Wendy, valt de schuur wat mee qua licht en zo? Op de foto's lijkt het mij nogal donker ..
|
|
Wendy
28-5-2011
|
20-2-2010 22:12:38
Kim,
Qua licht viel het wel mee (alsk mij goed herinner). Op de eerste en de zesde foto kan je zien dat er verschillende raampjes zijn.
|
|
Wendy
28-5-2011
|
23-2-2010 21:16:40
Hey Kim,
Vermits we toch uit dezelfde buurt zijn: Weten jullie al waar je foto's gaat laten maken (eventueel binnen- en buitenlocatie)? Wij wonen hier namelijk nog niet zo lang en kennen de mooie plekjes nog niet.
groetjes Wendy wendyke92@hotmail.com (mail is mss makkelijker, moet ik niet telkens het onderwerp op het forum terugzoeken ;) )
|
|
leen
9-10-2010
|
28-3-2010 15:55:00
Hey, Wij hebben een optie genomen op de Kievit in Kalmthout. De zaal is net gerenoveerd en ziet er nu heel mooi uit. Heeft iemand ervaring met deze zaal? Zij werken met een eigen kok. Hoe is de catering? Groetjes,
|
|
leen
9-10-2010
|
28-3-2010 15:55:02
Hey, Wij hebben een optie genomen op de Kievit in Kalmthout. De zaal is net gerenoveerd en ziet er nu heel mooi uit. Heeft iemand ervaring met deze zaal? Zij werken met een eigen kok. Hoe is de catering? Groetjes,
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|