Terug naar overzicht
bijna alle huwelijken die ik heb meegemaakt hadden een eucharistie. Wij doen dit echter niet omdat ik in een eucharistie vaak de boodschap ervan mis,en enkel de symboliek duidelijk is. Maar als jij dit niet hebt bij de eucharistie, vind ik dat je hier echt wel voor moet gaan. Ik heb van dat 'wordt niet veel meer gedaan' nog niets gemerkt, en toch al wel wat huwelijken gezien en gezongen...
Hallo.Wij hebben gekozen voor een woord- en gebedsdienst. Bij een eucharistieviering mochten we geen vrije teksten kiezen en de muziek moest ook religieus zijn.Groetjes Keshia17/07/2010
Wij doen ook een woord- en gebedsdienst zonder eucharistie.We vinden het veel te stijf en te lang met...
Dag,Bij ons was het zonder maar wel met een euchanische gebed ( onze vader). Wij hebben al de liedjes vrij mogen kiezen en er waren 4 personen die iets voorgelezen hebben.Wij vonden het echt een persoonlijk.Groetjes Frida 6.2.2010
Wij hadden wel een eucharistieviering, omdat we nu eenmaal de christelijke waarden belangrijk vinden, ook al gaan we zeker niet wekelijks, laat staan maandelijks naar de kerk. Dat hoeft ook niet. Je moet echt niet wekelijks naar de kerk te gaan om er wel waarde aan te hechten.Wij hadden zelfs nog het drinken van de wijn (wat tegenwoordig écht niet veel meer voorkomt) waarbij het bruidskoppel drinkt van de beker.Toch was onze viering superpersoonlijk, hoor! Eigenlijk is zo'n viering hetzelfde als een gebedsviering, alleen komt er de communie e.d. bij. Wij hebben ook al onze teksten gekozen met veel andere lezers dan enkel de priester, moderne muziek,...Groetjes,Véro
Wij hadden een eucharistie viering. OK, een deel staat vast maar de rest hebben wij toch ook zelf kunnen invullen hoor. groetjes, Carolina