Terug naar overzicht
ik draag mijn trouwring links en verlovingsring rechts
idem hier ik draag ook mijn verlovingsring rechts en mijn trouwring links.groetjes
ik ga da ook doen, trouwring links, verlovingsring rechts xxx
idem. aan elke hand een ring lijkt mij gewoon mooier !
Ik heb het ooit eens opgezocht en er bijken zowaar regionale verschillen te zijn (maw in Limburg een andere traditie dan in W-Vl enzo). Ik trek het me dus niet aan: voorlopig draag ik mijn verlovingsring rechts omdat hij daar beter past dan links (hij is nochtans voor de linkerhand op maat gemaakt).
Heykes Misschien nog een tip, ik had links ook nog een gewone ring dat ik van men ventje gekregen had in het begin van mijn relatie. Mijn ceremoniemeester zei me die ring uit te doen als ge gaat zonnebanken want er is gauw een verschil te merken. Dus bruidjes geen ringen links als je gaat zonnebanken.groetjes
verlovingsring links, trouwring rechts
Ik ga ze samen dragen.
Hey,Ik ga ze samen dragen!Groetjes,Edel07/08/2010
Ons hebben ze het volgende gezegd: Verloofd - nog niet getrouwd: verlovingsring aan rechter ringvinger...Getrouw: trouwring aan rechter ringvinger en verlovingsring links OF samen als ze samen passen... Groetjes en succes!
ik heb hier een hele discussie over gehad met mijn vriendin:)blijkbaar wordt de trouwring in Antwerpen rechts gedragen, daarbuiten links. Verlovingsring dus linls in antwerpen.Ik heb een grote moedervlek op mijn rechterhand , dus draag mijn trouwring links. Antwerpen of niet :)
Dit is afhankelijk van welk Provincie je bent, ieder provincie heeft zijn tradities.Zo is het bij ons in West-Vlaanderen zoals je zegt om de trouw- en de verlovingsring op dezelfde linker-ringvinger te dragen. Nu, ik weet zelf ook nie of ik ze beide op dezelfde vinger ga dragen want ik vind dit persoonlijk niet zo mooi. Om de tradities te weten van je eigen provincie kan je dit zeker vragen bij je Juwelier, die gaat het wel weten.
het romantische verhaal rond deze discussie:je draagt je trouwring links, aan de kant het dichtst bij je hart...
De verkoper had inderdaad gezegd dat het van de provincie afhangt. Maar ik heb ook één gekozen die bij mijn verlovingsring past dus ik ga ze samen dragen.
Het hangt dus idd af van de provincie waarin je je bevindt. Wij hadden dit aan onze ceremoniemeester gevraagd. Deze tradities zouden van in de middeleeuwen afstammen zei hij. Wij wonen in oost-vlaanderen en dragen links. In Antwerpen was het rechts. De andere provincies weet ik niet vanbuiten. Mss eens op google zoeken?Maar als ik het goed begrijp dragen jullie allemaal wel nog jullie verlovingsring op de dag? Ik dacht dat deze werd uitgedaan zodat iedereen zou zien welke je trouwring is.Groetjes,Dorien
Ik draag mijn verlovingsring rechts en ik hou hem aan op de trouwdag. Mijn trouwring zal ik links dragen omdat ik dat gemakkelijker vind omdat ik mijn linkerhand minder gebruik. Mijn verlovingsring en trouwring kunnen ook samen gedragen worden. Ik draag nu links een ring die ik van mijn verloofde heb gekregen in het begin van onze relatie, maar die draag ik vanaf 1 oktober niet meer :-)