TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Joke
31-7-2010
|
21-2-2010 19:44:26
Dag Lieve, Bij mij vooral denk ik voor de traditie en de droom om in een wit kleed door de middengang te lopen :-) Joke 31/07/2010
|
|
tania
|
21-2-2010 20:10:03
hallo wij kiezen om voor de kerk te trouwen omdat we dat schoon vinden maar ook voor de traditie.in zijn familie is iedereen in dat kerkje getrouwd.dat maakt het nog specialer natuurlijk. ook natuurlijk omdat we wel geloven(niet dat we elke week naar de kerk gaan,maar geloven doen we in ons hart) tania 19/06/10
|
|
Tine
28-8-2010
|
21-2-2010 20:18:39
Hey,
Ik trouw - als wekelijkste kerkganger - nog echt uit overtuiging. Ook mijn vriend is gelovig en gaat vaak naar de mis. Ondertussen voelt hij zich ook al thuis in mijn parochie, de kerk waar we trouwen en dat maakt ons kerkelijk huwelijk nog wat specialer!
Groetjes, Tine 28/08/2010
|
|
kristien
25-6-2010
|
21-2-2010 20:56:35
Ik trouw, als regelmatige kerkganger, ook wel uit overtuiging voor de kerk. ook al mag ons huwelijk dan niet worden ingeschreven in het huwelijksregister. Mijn vriendin is nog iets meer zoekende in haar geloof, maar we zijn wel allebei actief in de parochie waar we trouwen!
groetjes,
Karolien
|
|
Nancy
5-6-2010
|
21-2-2010 21:32:58
Hey Lieve,ik ben vele jaren als heel jong meisje van 19 jaar in de kerk getrouwd,nu bijna 23 jaar later ga ik terug trouwen en ook voor de kerk. Een dienst met alles erop en eraan,ons huwelijk kan wel niet ingeschreven worden in de registers maar voor mij en mijn vriend is vooral ons geloof en ons bijna wekelijks bezoek aan de kerk die het hem doen.De voorbereiding van dit huwelijk is ook heel anders dan het eerste,nu trouw ik ook in een echte bruidsjurk maar niet meer in het wit,maar nu ik ouder ben beleef ik alles zo intens en heb ik 4 kinderen 3 van mezelf en 1 stiefzoon die alles mee organiseren,tis zo anders,ik tel nu echt wel af naar onze dag (5/6/10) !! groetjes Nancy
|
|
Nathalie
7-8-2010
|
21-2-2010 21:46:58
Hallo,
Ik moet ook eerlijk bekennen dat het mij meer om de traditie te doen is dan om het geloof. Wij geloven wel iets maar wij zijn geen kerkgangers. Onze kinderen zijn wel gedoopt. Maar wij wonen ook in een klein dorpje, en ik wil niet dat onze kinderen 'de uitzonderingen' zijn. Moesten we echt niet geloven, zouden we het ook niet doen denk ik!
Succes, Nathalie 07/08/10
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
21-2-2010 23:25:23
Wij zijn beide overtuigde en praktiserende (protestantse) christenen. Ik denk dat 't bij velen wel is voor de schone schijn, want je kan wel "geloven", maar wil dat ook zeggen dat je trouwt omdat je wilt dat God Zijn zegen dan geeft? Da's essentie van kerkelijk huwelijk, dus als dat antwoord "neen" is, is 't voor mij puur voor de traditie/mooie plaatjes. Dat iemand dan gelooft in "iets" doet er dan niet toe denk ik.
Zonder over iemand te oordelen, want ikzelf kan de ingesteldheid van mensen niet zien hé, kan ik wel zeggen dat ik 't teleurstellend vind zoveel hypocrisie... Vind het ook vorm van zelfbedrog, wat is dan nog de ware toegevoegde waarde van zo'n mis? Dan heb ik veel meer respect voor mensen die zeggen niet te geloven en/of zich niet kunnen vinden in mis en dan maar voor iets alternatievers gaan of ervoor zorgen dat er niet dingen gezegd worden waar ze 't niet mee eens zijn.
|
|
Lieve
26-6-2010
|
22-2-2010 8:06:12
Merci voor de reacties. Ik begon het me af te vragen omdat ik vaker dingen zie staan over misboekjes, homilies ed, en ik dacht: zouden er echt nog zoveel mensen zijn die geloven? Dat is iets wat ik in 't dagelijkse leven bijna niet meer zie, en ook heel jammer vind. Mijn vriend en ik zijn (net als Kathleen) ook protestantse christenen, actief in de gemeente, en wij trouwen dus inderdaad ook voor de kerk omdat we echt geloven en graag Gods zegen willen. En daarom kijk ik ook het meeste uit naar de kerkdienst die dag :-)
Ik wens jullie allemaal een prachtige dag!
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
22-2-2010 8:56:11
@Lieve, da's 'n interessant gegeven, mag ik vragen welke kerk? Wij zijn meer evangelisch, om 't maar in 'n hokje te stoppen. ;) Ook voor ons is 't het hoogtepunt van de dag, burgerlijk beschouw ik puur als formaliteit.
Véél succes nog en als je mooie Bijbelteksten weet, hoor ik 't graag! ;)
|
|
Cynthia
30-4-2010
|
22-2-2010 11:04:35
Hallo,
Wij trouwen voor de kerk omdat we vinden dat da meer waarde geeft aan ons huwelijk. Onze 2 zoontjes zijn ook gedoopt in de kerk waar we trouwen.
Groetjes
30/04/10
|
|
Lieve
26-6-2010
|
22-2-2010 11:52:12
@Kathleen: onze tekst op de kaart is: Psalm 108:5 Hemelhoog is Uw liefde, tot aan de wolken reikt Uw trouw..
Voor de dienst zijn we nog aan 't denken, vind zelf het verhaal van Izak en Rebekka heel erg mooi, maar dat is iets waar we het nog samen over eens moeten worden :) Ook prediker 4:9-12 vinden we mooi, maar die is wat standaard he :) Jij nog tips voor mij? ;-)
Wij komen uit de chr gereformeerde kerk, om het een naam te geven. Als je het ergens wil situeren dan is het wat "zwaarder" dan evangelisch, als je dat zo kan zeggen. :)
Jij ook veel succes! Wanneer trouwen jullie?
|
|
nele
17-7-2010
|
22-2-2010 12:41:29
Heykes,
Ja wij nemen een alternatieve viering. We geloven ook in iets (noem het GOD). Maar ik ben ervan overtuigd dat je zal beoordeelt worden (op het einde van je leven) om wie je bent en doet dan dat ik voor de kerk zou trouwen. Ik trouw buiten in een mooie tuin. Allez ik begrijp dat mensen het mooi vinden in de kerk enz. Maar mijn geloof is in "GOD" en voor mij is het niet dat je pas een goed persoon of een goede gelovige bent omdat je in de kerk trouwt of elke week in de kerk zit. Maar ieder moet dat voor zich uitmaken.
Maar dat is mijn mening.
Groetjes
Nele
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
22-2-2010 16:54:52
@Lieve,
dan is kans ook groter dat je diegene was die ook in Antwerpen naar NL. consulaat moest gaan. Mijn aanstaande is (ook) NL'er en van huize uit van gereformeerde kerk, maar weet ni juist welk hokje, wij noemen 't zwarte kousenclub. Daarna richting hervormd. Zit jij dan in Deurne bij K. Groeneveld? Straks nog z'n dochter die ook Lieve heet. :)
Enfin, ge gelooft 't dus nooit, ma'k dacht aan passage uit Ps. 36, gelijkend op Ps. 108. Eigenlijk zitten we nog ni ver wat dat betreft, zullen eerst nog wat gesprekken hebben met oudste en dan kunnen we wellicht meer richting geven aan de dienst, iets wat we ook nog samen moeten doen dus.
|
|
Lieve
26-6-2010
|
22-2-2010 16:59:24
@Kathleen: lievegr@hotmail.com als je me ff een mailtje stuurt, dan reageer ik :)
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
Lillee's Land
in Tienen |
in Hasselt |
Rituelen voor mensen van nu
in Tielt |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires