Terug naar overzicht
IneDe voorlezers kies je eigenlijk zelf hè, dit mogen zeker ook mensen zijn buiten de suite. Getuigen (= vrienden) lezen bij ons ook voor.Bij ons zullen er twee stoelen vooraan staan, wel met de rug naar de mensen, maar het grootste deel van de mis zullen we eigenlijk naast de diaken staan. Hij en wij vinden dit aangenamer. Maar hij zei ook dat we onze stoelen mochten omdraaien en naast het altaar zetten zodat we de mensen zouden zien. Dus waarschijnlijk mag dit bij jullie ook wel, eens navragen bij jullie pastoor wat kan en mag!Groeten
Meestal zit je met de rug naar de mensen heb het nog nooit anders geweten.Bij ons zijn de voorlezers zelf ook vrienden dus mag je zelf kiezen.Gwen14.05.2010.
Wij hadden uit elke 'groep' iemand: mijn papa die het gezin vertegenwoordigde, mijn schoonzus voor de getuigen, mijn nicht, een goede vriend en een collega. Zo kende iedereen wel iemand die voorlas.Groetjes,Véro
Dag Inge, Ik denk dat je altijd met de rug naar de mensen zit. Anders zitten jullie met de rug naar het Altaar.Wij hadden 4 mensen die iets voorgelezen hebben en die zaten gewoon in de kerk.Groetjes Frida
Wij zitten met onze rug naar de mensen maar we zitten wel in het midden van een halve cirkel, aan mijn kant mijn ouders en mijn zus met haar vriend en aan mijn vriend zijn kant hetzelfde, zij zien dus onze rug niet en we kijken allemaal naar de pastoor...
Dag IneOnze pastoor stelde zelf voor om met ons gezicht naar de mensen te zitten. Enkel voor de hostie zullen we ons richting altaar zetten. Vond dat een super-idee van hem, dus bespreek het eens met je pastoor, of hij ervoor openstaat. Onze lezers zijn vrienden & familie, dus niet enkel suite!groetjes en succes!
hallo Ine,ik laat ook vrienden voorlezen (de voorbeden), eerste lezing door mijn zusgroetjes tine veel succes met de voorbereidingen9-10-10
@ annelieshoe zitten jullie dan praktisch? de opstelling?bedanktIne