Nu Online
Momenteel zijn er 240 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Afstand kerkelijk huwelijk - feestzaal

23-2-2010 13:56:16
Wat is volgens jullie de maximum afstand tussen kerk (woonplaats) en feestzaal voor het avondfeest? Ik wil nu naar een paar zalen gaan zien op ongeveer 45 km van waar het kerkelijk huwelijk wellicht zal zijn .. Is dit niet te ver? Is dit echt belangrijk of niet?

Kim
21-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 10747

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik23-2-2010 14:07:05

Hey

Wij zijn getrouwd vr wet in Hamme, foto's in Baasrode (Dendermonde), feestzaal in Beervelde. Was te doen.
Moest wel niet verder zijn.
Baasrode <-> Beervelde is toch wel zeker 30/40 km denk ik.

Grts

Marieke

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik23-2-2010 14:10:45

hej Kim,

niets aantrekken van de afstand
we hebben een zaal op 50 km omdat wij absoluut die zaal wouden voor ons feest.

Eva

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik23-2-2010 14:17:37

Onze feestzaal is een half uurtje rijden van de kerk.
Mag je niet naar kijken als jullie echt een zaal tegenkomen en je hebt zoiets van "dat is het", gewoon doen!!!
Het is jullie dag.

Gwen
14.05.2010.

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik23-2-2010 16:10:38

Wij zitten met hetzelfde probleem!
We zouden willen trouwen waar ik ben opgegroeid, maar wonen nu in Gent, dus zijn we op zoek gegaan naar een feestzaal rond Gent!
Wij zijn verliefd geworden op Kasteel Sanderling in De Pinte! Onze ouders waren moeilijk aan het doen over die afstand, daarom zijn we ook naar andere zalen gaan kijken die dichterbij de kerk is, maar nee... het is en blijft Sanderling!

Als het een zaal is waar je direct zegt "deze is het", dan maakt het niet uit hoe lang het rijden is! Dat is trouwens het enige moment van de dag dat je alleen met je man zal zijn!

Het is jullie dag;)!

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik23-2-2010 16:34:37

Het gaat er mij niet zo zeer om dat wij ver moeten rijden maar vooral de gasten (én ook terug naar huis 's nachts). Vrees ook een beetje dat er veel daardoor gaan afhaken voor de kerkdienst ..

We moeten nog naar heel wat zalen gaan kijken, in de buurt en minder in de buurt, maar de meeste zalen in de buurt spreken mij op het eerste zicht niet meteen aan .. Soms wou ik dat we gewoon ergens anders woonden, haha :)

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik23-2-2010 16:39:30

Goh, wij konden niet kiezen waar burgerlijke was, dus is sowieso in Antwerpen. Voor feestzaal hadden we oog laten vallen op Hof van Coolhem, Puurs.

We wouden niet dat de kerkdienst ook zo ver zou zijn van feestzaal, dus ipv eigen gemeente/kerk(parochie voor RKK)was niet handig. Hebben dan maar katholieke kerk gehuurd waar onze dienst zal doorgaan, dicht bij feestzaal en receptieplek. Dan zijn 't maar enkele mensen die wat heen en weer moeten rijden tussendoor, maar ze moeten allen komen vanuit Nederland of Halle (onder Brussel), dus dan maakt dat ook niet zoveel meer uit. Wij hebben wat midden gezocht.

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik24-2-2010 11:00:51

Hey

Wij zijn getrouwd in Hofstade Zemst (tegen Mechelen) en ons feest hebben we gedaan in de Residentie te Kasterlee, zeker een uur rijden. Dat viel heel goed mee, niemand die er iets tegen had. We hadden dan ook een hotel aan de zaal.

Groetjes, Laura

Alien
11-9-2010
 Meld misbruik26-2-2010 21:54:56

fiogf49gjkf0d
Hello,
We trouwen voor de kerk in Hasselt (ben daar geboren en heb daar altijd gewoond). Ons feest zal plaats hebben in Hof van Reyen in Boechout. Wel bieden we de gasten van Hasselt de mogelijkheid om te blijven overnachten. Voor ons was dit de beste oplossing!!

Nog veel succes met de voorbereidingen

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik25-7-2010 13:09:00

Hey

Niets van aantrekken, bij ons zal het huwelijk plaatsvinden in Boom en ons feest is in Pulderbos bij Zoersel. Dat is ook een 40km... en de foto's willen we laten trekken op de kaai in Antwerpen...

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik16-9-2010 16:11:12

Hey,

Wij rijden wel 100 km tussen ons wettelijk en kerkelijk huwelijk. Allis is mogelijk, zeker als je echt die zaal wil :)

Groetjes
Kendra

Brigitte

Meld misbruik27-3-2013 16:56:55

hallo ,
persoonlijk vind ik dit toch ver , ik denk dat er dan ook veel minder mensen komen naar jullie kerkdienst .
Jonge mensen maken hier misschien minder een probleem van , maar voor ouderen is dit niet zo evident .
naar de feestzaal komen is meestal niet een echt probleem , maar ze moeten deze afstand ook nog terug doen hé , meestal in een mindere goede toestand
een oplossing zou zijn een hotel met feestzaal , zodat de mensen die willen overnachten daar ook de gelegenheid voor krijgen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...