Nu Online
Momenteel zijn er 426 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

7/07/2007 - Dilemma!

5-12-2005 8:41:35
Mensen toch! Nu zitten we toch even met onze handen in ons haar, hoor!

Wij gingen normaal op 27/05/2006 trouwen (en hiervan was de hele familie op de hoogte), maar vermits we alles zelf moeten betalen en we zagen dat we er financieel niet gingen komen, hebben we onze trouw een jaartje verplaatst (naar 7/07/2007). Enkel ouders, grootouders, zussen en broers, en een nicht waren hiervan op de hoogte.

Nu stuurt een nicht mij zaterdag een sms: "Ela nichtje, ik heb slecht nieuws vernomen. Naar het schijnt zouden jullie op dezelfde dag als ons trouwen? Spijtig genoeg ligt onze zaal al vast. Omdat ik aanvankelijk dacht dat het voor 27/05/2006 zou zijn. Ik zou het wel erg vinden moesten jullie er niet bij kunnen zijn. Het feest zal doorgaan in Hekelgem, Brouwershof. Dikke knuffel."

Héélp! Wat moeten we daar nu mee doen? Ik ben al een heel weekend aan het piekeren.

Maar wij hadden alles al eens vastgelegd voor 27/05/2006 en daarna verplaatst naar 7/07/2007, nu durven wij echt niet nóg eens alles verplaatsen, hoor! De mensen gaan denken: wat een sociale gevallen zijn dat...

Bij hen ligt enkel de feestzaal al vast, bij ons de feestzaal, het gemeentehuis, de kerk, de DJ, de videograaf, de ceremoniemeester,...

Dit is dus echt heel erg voor mijn familie, hoor. Ik weet echt niet hoe we er gaan uitkomen, maar mijn vriend wil niet nog eens onze dag verleggen. Hij zegt dat mijn nicht wist dat we gingen trouwen en dat we de datum naar later verplaatst hadden, dus dat ze ons maar iets moesten vragen.

Bovendien heb ik meteen als we verloofd waren naar iedereen een sms gestuurd met het goede nieuws, van mijn nicht wist niemand in de familie dat zij en haar vriendin verloofd waren, enkel haar ouders en haar zus...

Wat zouden jullie doen in onze plaats?

Snif snif, het is precies of ons huwelijk màg niet doorgaan: eerst moeten verplaatsen van datum (wat ook al niet leuk is om overal gaan uit te leggen) en nu dit...

Groetjes,
Sofie
7/07/2007

Sofie
7-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 387

cindy
10-6-2006
 Meld misbruik5-12-2005 9:21:50

eeuuuhhh amai das niet zo simpel he.
maar miss dat je wel alle bei zou kunnen trouwen.
en dan bv de receptie voor de familieleden samen doen en de rest van de dag appart.
zo hebben jullie families wel samen op jullie feest geweest he.

maar amai das eigenlijk niet mooi van je nicht he en wist die het al dat jullie datum al verandert was.

en adners moet je u datum een week veranderen en zeggen tegen de familie dat er geen plaats was die dag ofzo.
maa ja ik snap jullie ook wel zenne das ook een speciale datum he 07/07/2007, en nee zenne zo snel denken de mensen niet dat je een sociaal geval bent :)))).

ik hoop dat jullie eruit komen want het is net simpel.

grts 10.06.2006

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik5-12-2005 9:58:08

Hey

Ik vind niet dat je je datum moet verzetten. Zij kan evengoed haar datum verzetten hé.

Zijn er veel mensen die jullie allebei zouden uitnodigen? Als dit niet het geval is, zou ik gewoon je datum behouden en haar ook op 07/07/07 haar feest laten doen. Als jullie een andere vriendenkring hebben enzo, dan zijn het enkel maar een paar mensen van de familie die met twee trouws zitten.

Hopelijk geraak je er uit...

Groetjes

Vicky
09/09/06

Sofie
7-7-2007
 Meld misbruik5-12-2005 13:10:33

Ja, mensen, leuk is anders hé?

Ik had al voorgesteld om ons feest samen te doen, maar dat zag ze absoluut niet zitten.

Achteraf gezien ben ik er ook blij om, want dan is het toch niet echt "jouw" dag, hé.

De familie die zou moeten kiezen tussen ons of hen, betreft 11 personen: haar ouders, zus + vriend, een nonkel + tante met hun 2 kinderen + hun 2 vriedinen. En mijn meter!

Dat haar ouders en zus naar haar feest gaan, is natuurlijk normaal. Maar wat met de andere broer van mijn vader en zijn kinderen? En dan nog mijn meter!

Ik vond het al zo erg dat we de eerste keer de trouw een jaar hebben uitgesteld, want ik dacht je weet maar nooit dat er intussen iets aan mijn grootouders overkomt dat ze er niet meer bij kunnen zijn. Het is al erg genoeg dat mijn peter (die overleden is) er niet bij zal zijn. Maar nu zegt mijn meter dat als het zo zit, ze naar geen enkel huwelijk gaat... Ze houdt sowieso al niet van al die drukte en als het dan nog 2 feesten op 1 dag zijn, dan blijft ze nog liever thuis zegt ze.

Ik vind het ook heel spijtig dat mijn nicht zelf er dan niet zal bij zijn, maar dat zou ik begrijpen. Enkel mijn grootmoeder, daar zou ik echt niet goed van zijn...

Mijn ouders zeggen dat ik me moet kalmeren, dat er wel een oplossing zal gevonden worden. En dat sowieso ons huwelijk al bekendgemaakt was en dat van hen niet. En dat er bij ons véél meer vastligt dan enkel de zaal. Enkel de zaal van datum veranderen, dat gaat toch nog?

Maar ik begrijp ook wel dat 7/07/2007 voor hen een speciale datum is, zoals voor zovele mensen...

Ik durf nu niet echt meer verder plannen. We gingen normaal gezien deze week de fotograaf vastleggen, maar ja, misschien wachten we nu best nog even tot er eventueel een oplossing uit de bus komt.

Alhoewel dat ik denk dat de enige oplossing zal zijn dat we beiden tóch trouwen, maar elk onze eigen feest doen. Ik wacht met een bang hartje het verdere verloop af...

Bedankt voor jullie steun, ladies!

Groetjes,
Sofie
7/07/2007

Gaëlle
16-9-2005
 Meld misbruik5-12-2005 13:56:17

hoi Sofie

Plan gewoon verder, meid! Ze zal dan wel inzien dat het je menens is, je staat ook al veel verder in je voorbereidingen he!! 'k Zou er niet teveel over twijfelen, hoewel het natuurlijk echt niet meevalt. 't Is jammer voor je nicht, maar je zal zien dat ze wel bijdraait ... aangezien jouw huwelijk eerst in 2006 gepland was, is het voor jullie tenslotte toch al wat concreter en het is al erg genoeg dat je't één keer hebt moeten uitstellen ... sterkte ermee en laat het je voorbereidingen niet verpesten!!

groetjes
Gaelle

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik5-12-2005 14:59:32

Ja Sofie

Ik zou echt niet gaan veranderen. Op den duur kan je dat voor alles doen en geraak je nooit getrouwd.

Misschien eens afspreken met haar en zien wat er uit de bus komt. Als ze eens speciale datum zoekt: 20/07/2007. Den 21ste juli heeft zowat iedereen verlof, dus dan kan je ook wel trouwen en dat is toch heel mooi hé 2007 2007! Tenslotte moet ze dan maar 20 dagen verzetten, jullie hebben al een jaar moeten verzetten...

Veel succes

Vicky
09.09.06

Isabelle

Meld misbruik5-12-2005 16:40:41

Ik zou dat gewoon eens proberen met je nicht te bespreken, eens zien wat de mogelijkheden zijn en misschien komen jullie er nog gemakkelijker uit dan je nu vreest.
Isabelle.

Els
1-4-2006
 Meld misbruik5-12-2005 17:26:30

Als je nicht niet wist dat je datum veranderd was, kan zij er niets aan doen hé... dan vind ik persoonlijk dat jijzelf moet veranderen!!

Nathalie
29-8-2006
 Meld misbruik5-12-2005 20:11:59

Hey Sofie,

Wat lees ik nu allemaal?! Da is wel erg he! Persoonlijk vind ik dat je jullie datum NIET moet veranderen!!! Zij kan de zaal nog verzetten als het moet en misschien als ze toch op dezelfde dag trouwt, kunnen jullie misschien overeenkomen om op verschillende uren te trouwen en receptie te geven, zodat de familie op de 2 plaatsen bij kan zijn. En op het feest is het toch het belangrijkste dat je vrienden er zijn he, want de grootouders zijn het vlug beu als er zoveel muziek is. Hopelijk komen jullie er uit!!

Lieve groetjes van je mailvriendinneke,
Nathalie - 07/07/2007

Debra
11-8-2006
 Meld misbruik5-12-2005 20:48:53

Hoi Sofie,

Ohnee, dat is echt wel een nachtmerrie!!!!! Ik zou echt niet weten waar te beginnen! Maar 1 ding weet ik zeker jullie hebben al meer gepland dan je nicht dus voor haar is het gemakkelijker om de feestzaal te verleggen van datum dan bij jullie! Maar wie had nu eigenlijk die datum eerst? Je nicht of jullie? Ik weet wel als ik eerst die datum had dat ik niet zou willen verzetten of er dan al dan niet veel gepland is of niet! Maar begrijp me niet verkeerd ik heb echt wel met je te doen maar ook met je nicht! Die dag is voor hen evenveel waard dan voor jullie dus begrijp ik hen ook wel moesten ze niet willen verzetten! Maar beeld je in dat het voor jullie familie ook niet makkelijk zal zijn hé! Ik zou dan ook liever naar geen een van de 2 huwelijken gaan dan dat ik moet kiezen! Ik zal eerlijk zijn ik zou niet graag in je schoenen staan!
Moesten je nicht en jij nu eens samen zitten en erover praten dan zal je nicht wel zien hoe erg jullie dit willen en hoe moeilijk het voor jullie is om weeral de datum te verzetten!
Hou ons op de hoogte hoe het verder verloopt he en hopelijk komt er een oplossing en valt de stress weg want je moet ten volle van je voorbereidingen kunnen genieten! Veel succes!

Grtz Debra
(11/08/06)

Mireille
1-9-2006
 Meld misbruik6-12-2005 0:14:24

Goh sofie, das nou echt moeilijk. Oms allebei water bij de wijn te doen zou ik voorstellen om dan maar alletwee ee nandere datum te kiezen...en niet weer allebei dezelfde dan! Maar ik kan me voorstellen dat dat misschien ook niet de oplossing is... Gan eens enkel met jullie 4 rond de tafel, zonder verdere mensen erbij die invloed kunnen uitoefenen, zeg hoe vervelend je de stiuatie vind en dat je het wilt oplossen. Daar zullen zij toch ook baat bij hebben?
En een smske...dat vind ik al onpersoonlijk hoor voor zoiets belangrijks..maar goed.
Probeer het op te lossen anders zal het je voorbereidingen en misschien de dag zelf alleen maar in de weg gaan staan.
Succes !!
Mireille 01-09-2006

Sofie
7-7-2007
 Meld misbruik6-12-2005 8:30:18

Hoi allemaal,

Hartelijk bedankt voor de steun, ik vind het echt geweldig tof van jullie.

Ja, ik wil ook graag een oplossing zoeken, maar ik vrees dat ik onbewust wil dat zij haar datum verlegt. Wat niet mooi is van mij, dat weet ik... Maar zij zal ook wel zo denken.

Inderdaad, een sms'ke is echt heel onpersoonlijk voor zoiets belangrijks... Zij stuurde mij vrijdagavond dat sms'ke en ik heb haar meteen terug gebeld om meer uitleg te vragen en erover te babbelen. Maar ze zei dat ze maar een kwartiertje de tijd had voor ze naar de voetbal vertrok. Na 2 minuutjes babbelen onderbrak ze me en zei ze: "Sorry, zenne, maar ik moet u laten, we moeten vertrekken". Je kan toch gerust verder babbelen in de auto zeker? Daaruit concludeerde ik dat ze er niet wou over babbelen, dat sms'ke kwam ook zo over van: jullie trouwen op dezelfde dag als ons. Waarom zegt ze niet: wij trouwen op dezelfde dag als jullie? Dat wil toch al veel zeggen? Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze er wíl over babbelen... Och, we zien wel.

Ik vind het gewoon spijtig: als zij haar een jaar of twee outte als lesbiënne en mijn grootmoeder haar nooit meer wou zien, ben ik met mijn grootmoeder gaan spreken en heb ik haar toch aan haar verstand gebracht dat het beter is dat ze gelukkig is als dat ze heel haar leven ongelukkig moet zijn bij een man, alleen maar om haar familie een plezier te doen... Dat hou je toch niet vol! Ze was me daar echt heel dankbaar voor.

Daarom vind ik het ook niet mooi van haar dat ze me gewoon rap-rap afscheept aan telefoon. Ik vind dat ze dan voor mij toch ook eens wat moeite mocht doen. Ze had evengoed kunnen zeggen: "ik zal je nog terugbellen hierover als ik wat meer tijd heb". Maar nee...

En ja, wie z'n datum éérst vast stond, zullen we nooit weten, hé. Zij kunnen zeggen wat ze willen. Feit is dat bij ons de hele familie op de hoogte was en bij hen enkel hun ouders en zus.
Maar een maand geleden zat ik bij diezelfde zus en heb ik het haar verteld dat onze datum een jaar verlegd was naar 7/7/2007, en zij reageerde hier niet op.
Moest ik in haar plaats zijn, zou ik meteen zeggen van: "Oei, mijn zus die trouwt al op die dag". Zo een datum vergeet je toch niet, hé. Voor mij wil dat evenveel zeggen als dat ze het toen nog niet wist, hé. Maar ja, we zullen het wel nooit te weten komen waarschijnlijk...

Ik vind: als je verloofd bent, zeg je het best meteen, dan heb je die problemen niet! Bij mij wist de hele familie het de dag van het aanzoek zélf nog...

Groetjes en bedankt voor de reacties, girls!

Sofie
7/07/2007 (nu toch nog...)

Joke
17-12-2005
 Meld misbruik6-12-2005 12:48:39

Ja, geestig is anders.
Ik zou zeker mijn datum niet verplaatsen mocht ik jou zijn.
Probeer haar gewoon voor te zijn door de uitnodigingen eerder te versturen.

groetjes,

Joke
17/12/05, nog 11 dagen

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik6-12-2005 17:26:35

Hallo,

Mocht ik jou zijn, dan zou ik de datum ook niet verleggen. Ik zou doen zoals Joke zegt: heel vroeg de uitnodigingen versturen en iedereen al zoveel mogelijk op de hoogte brengen dat jullie de datum NIET verleggen.

Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik7-12-2005 8:20:26

Joke en Gerlinde,

Jullie zijn stout...!
Zou ik dat durven?

Wij dachten om 2 maand op voorhand de uitnodigingen te versturen, zouden we het dan nóg eerder moeten doen? Want dat vind ik zo lang, en ik ben bang dat men het dan zal vergeten...

Groetjes,
Sofie
7/07/2007

Katja
29-9-2006
 Meld misbruik7-12-2005 18:50:35

hey sofie,
voor uw uitnodigingen vroeger te sturen moet je toch geen schrik hebben. Uw BRUILOFT zoiets vergeet men toch niet! Moest ik in u plaats zijn zou ik ook de datum ni meer veranderen. Jij hebt al meer vastgelegd en bij u weet iedereen al dat de datum verlegd is. Bij uw nicht weet enkel haar ouders en haar zus het. Ik zou ni twijfelen. Gewoon doen die dag!

Groetjes katja

Martine
29-7-2006
 Meld misbruik8-12-2005 18:36:14

ik zou inderdaad iedereen ervan verwittigen dat jullie trouwdatum behouden blijft. Mail het, bel het, laat het op elke mogelijke manier weten. Die nicht van jou is het niet waard dat jij alles zou moeten verleggen. Ze houdt met jou ook geen rekening.

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik8-12-2005 20:13:10

Twee maanden op voorhand zal waarschijnlijk wel vroeger zijn dan je nicht, want normaal worden uitnodigingen maar zes weken op voorhand versuurd.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...