Nu Online
Momenteel zijn er 380 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dillema planning

25-2-2010 9:34:36
fiogf49gjkf0d
Verdorie, ik ben nog maar net bezig met de organisatie van onze trouw en stuit al op het eerste dillema: de wettelijke trouw en het avondfeest gaan door in Limburg, maar we twijfelen waar we de kerkelijke viering willen laten doorgaan. De opties zijn de volgende:
* We zoeken een leuk kerkje in de buurt van stadhuis en feestzaal (dan is de planning op zaterdag: stadhuis ->viering ->feest)
* We trouwen in een supermooi kapelletje in de buurt waar we momenteel wonen (maar helaas 1 uur rijden van stadhuis en feestzaal). Ofwel trouwen we dan vroeg de zaterdagochtend op stadhuis, rijden dan 1uur naar de kerk, daarna weer 1 uur terug naar feestzaal. Ofwel doen we dan de burgerlijke trouw op vrijdagavond, gaan dan iets eten met dichte familie. En doen dan op zaterdag enkel misviering en avondfeest.

Wat denken jullie ? De laatste optie lijkt me wel leuk (2 dagen feest ipv één, maar kost helaas ook meer. Ik twijfel dan ook of ik mijn trouwkleed al op de wettelijke trouw zou dragen of niet)

Isabelle
12-2-2011
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1269

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik25-2-2010 10:32:59

Hey

Wij hebben gekozen voor de 2e optie:
Burgertrouw in Edegem op 3 juli
Kerkerlijke trouw in Hofstade Zemst op 11 juli
Feest in Kasterlee op 11 juli. (ook een uur rijden van de kerk)
Alles lag dus ver uiteen. En ik was kei hard voor alles op 1 dag te doen maar het ging niet anders (en Zemst had een heel lelijke trouwzaal). achteraf gezien was het kei plesant. Nu hebben we 2 fotoshoots. Heb op 3 juli wel gewoon een wit rokje en oranje blousje aangedaan. Mijn trouwkleed enkel op 11 juli zelf. Lastige is wel dat in de trouwring 11 juli staat maar op officiele papieren moet je 3 juli invullen....

Tina
1-5-2010
 Meld misbruik25-2-2010 10:52:24

Hey,

Wij doen het ook zo hoor !
Maar de reden ligt bij ons gewoon wat anders (op 1 mei is het gemeetehuis niet open).

Wij trouwen voor de wet op vrijdag 30 april.
Onze ceremonie en het feest gaan door op zaterdag 1 mei !

2 x feestje dus.
+ de hele familie blij omdat ze 2 verschillende outfits mochten aandoen (kort voor burgerlijk en lang voor feest). Probeer het niet te snappen, 't nu eenmaal een rare familie

Je aan die 2 datums vooral niet storen, en doen wat gemakkelijk is.
Want niets is zo er op zo een dag als extra stress dat je eigenlijk had kunnen missen ...

TINA

evy
1-3-2009
 Meld misbruik25-2-2010 11:21:10

fiogf49gjkf0d
Zelf zou ik dan weer kiezen voor een kapel/kerk in de buurt van het stadhuis of de feestzaal.
Misschien gewoon een viering in de zaal zelf? Is ook een mogelijkheid he ;-)

kristien
25-6-2010
 Meld misbruik25-2-2010 19:02:20

fiogf49gjkf0d
Als jullie op 2 dagen willen trouwen zou ik echt aanraden er minstens een week tussen te laten. Mijn schoonbroer is een paar jaar geleden getrouwd en hadden ook vrijdagavond en zaterdag, en dat was echt zo vermoeiend ... Misschien voor hen niet (maar dat betwijfel ik) maar wel voor de gasten...

Wenke
4-9-2010
 Meld misbruik26-2-2010 10:06:34

fiogf49gjkf0d
Wij zaten ook met dat probleem:
We moeten trouwen in het gemeentehuis van Hasselt maar ik ben eigenlijk van
de kanten van Leuven en natuurlijk wil ik graag in mijn eigen dorp voor de kerk trouwen.
Dus doen we vrijdag 27/08 onze burgerlijke trouw gewoon met de ouders, broers en getuigen en gaan we daarna gezellig samen iets eten!
En de week erna, 04/09; doen we rond de middag onze kerkelijke viering in Leuven en daarna gaan we door naar Halen voor het feest!

Om alles op één dag te doen, dat zag ik echt niet zitten! Je krijgt dan alleen maar meer stress door het rondcrossen :)
En ik kan nog eens rondkijken voor een leuk kleedje dat ik kan aandoen voor de burgerlijke trouw :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...