Nu Online
Momenteel zijn er 515 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Workshop huwelijksviering

25-2-2010 18:27:35
fiogf49gjkf0d
Wij hebben zelf besloten om deel te nemen aan zo een workshop
(geen verplichting,heb gelezen dat dit bij sommigen wel verplicht was?)
en vroeg me af of er nog koppels zijn die hieraan deelnemen?
Of die dit gedaan hebben?

WERKEN AAN DE HUWELIJKSVIERING - WORKSHOP

Er wordt gestart met een kort creatief moment en voorstellingsronde.

De verschillende delen van een huwelijksviering worden overlopen en er

worden tips, suggesties en voorbeelden gegeven om van jullie viering iets heel

persoonlijks en creatiefs te maken.

Eén of meerdere delen van de huwelijksviering kunnen uitgewerkt worden.

Doorlopend is er een infostand met voorbeelden van vieringen en ander

materiaal.

De namiddag wordt afgesloten met een bezinnend moment.

Wij volgen dit op 12/3 in Torhout.

isabel
23-10-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 524

kristien
25-6-2010
 Meld misbruik25-2-2010 18:45:29

fiogf49gjkf0d
wij hebben dat niet gedaan. Gaat dit van de parochie uit? Want heterokoppels die bij ons in de parochie trouwen moeten in onze parochie (Borsbeek, en Linkeroever ook alvast) op huwelijkscatechese. Maar is nog iets anders dan hierboven...

Petroeska
16-4-2010
 Meld misbruik25-2-2010 18:47:07

fiogf49gjkf0d
Heykes

Wij hadden die brochure ook gekregen van onze gemeente Kortemark. Maar wij hebben dit niet gevolgd daar ik en mijn vriend die dag moesten werken.

groetjes
Petroeska

isabel
23-10-2010
 Meld misbruik25-2-2010 18:54:23

fiogf49gjkf0d
Nee we hebben dat niet van de pastoor gekregen,wel gezien op de huwelijksbeurs in Kortrijk.
Het gaat uit van de gezinspastoraal Brugge.
Aangezien de pastoor niets zei,denk ik niet dat er verplichte catechese is en
anders dat dit dan ook geldt hé

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik25-2-2010 20:08:33

Wij moesten 2 huwelijksavonden volgen, dat zag er ongeveer hetzelfde uit...

Julie
2-10-2010
 Meld misbruik26-2-2010 13:56:43

fiogf49gjkf0d
Hallo,

Wij gaan dit deze zondag volgen. Het begint om 9u en eindigt om 17u. Het zal doorgaan in Drongen (wij trouwen in Oostakker). Ik ben ook benieuwd naar wat er daar allemaal gaat gebeuren. De pastoor raadde het ons sterk aan tijdens onze eerste ontmoeting met hem voor de dekenale voorbereiding maar het was zeker geen verplichting. Het zal ons ook wel 35 € kosten maar daar zit ook de prijs van de maaltijd, die we 's middags ontvangen, in.
Bij ons kon je kiezen om deel te nemen in groep (m.a.w. met een aantal andere koppels die in 2010 gaan trouwen) of enkel met 2 (m.a.w. mijn verloofde en ik plus 1 getrouwd paar die ons zou begeleiden). Ik verkoos de groep omdat ik denk dat het interactiever zal zijn. Ik vind het wel overdreven dat het een hele dag in beslag neemt maar blijkbaar valt er veel te vertellen.

Alvast veel succes op jullie workshop op 12/03. Wij moeten op 12/3 bij de pastoor voor de ondertrouw.

Mieke
30-7-2011
 Meld misbruik12-3-2011 8:17:28

Amai,
ik heb dit ook gevolgd. Workshop noemen ze da, je moet meer dan de helft van de tijd zitten luisteren. Het is precies bezinning zoals in het middelbaar, alleen, je mag nog minder doen, enkel luiseren en lezen. Creatief moment, kweet niet hoor. En van een infostand heb ik ook niet veel gezien. Heb sinds die workshop heel wat minder zin om voor de kerk te trouwen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info