Terug naar overzicht
WERKEN AAN DE HUWELIJKSVIERING - WORKSHOP
Er wordt gestart met een kort
De verschillende delen van een
worden tips, suggesties en voorbeelden gegeven om van jullie viering iets heel
persoonlijks en creatiefs te maken.
Eén of meerdere delen van de huwelijksviering kunnen uitgewerkt worden.
Doorlopend is er een
materiaal.
De namiddag wordt afgesloten met een bezinnend moment.
fiogf49gjkf0dwij hebben dat niet gedaan. Gaat dit van de parochie uit? Want heterokoppels die bij ons in de parochie trouwen moeten in onze parochie (Borsbeek, en Linkeroever ook alvast) op huwelijkscatechese. Maar is nog iets anders dan hierboven...
fiogf49gjkf0dHeykes Wij hadden die brochure ook gekregen van onze gemeente Kortemark. Maar wij hebben dit niet gevolgd daar ik en mijn vriend die dag moesten werken. groetjes Petroeska
fiogf49gjkf0dNee we hebben dat niet van de pastoor gekregen,wel gezien op de huwelijksbeurs in Kortrijk. Het gaat uit van de gezinspastoraal Brugge. Aangezien de pastoor niets zei,denk ik niet dat er verplichte catechese is en anders dat dit dan ook geldt hé
Wij moesten 2 huwelijksavonden volgen, dat zag er ongeveer hetzelfde uit...
fiogf49gjkf0dHallo, Wij gaan dit deze zondag volgen. Het begint om 9u en eindigt om 17u. Het zal doorgaan in Drongen (wij trouwen in Oostakker). Ik ben ook benieuwd naar wat er daar allemaal gaat gebeuren. De pastoor raadde het ons sterk aan tijdens onze eerste ontmoeting met hem voor de dekenale voorbereiding maar het was zeker geen verplichting. Het zal ons ook wel 35 € kosten maar daar zit ook de prijs van de maaltijd, die we 's middags ontvangen, in. Bij ons kon je kiezen om deel te nemen in groep (m.a.w. met een aantal andere koppels die in 2010 gaan trouwen) of enkel met 2 (m.a.w. mijn verloofde en ik plus 1 getrouwd paar die ons zou begeleiden). Ik verkoos de groep omdat ik denk dat het interactiever zal zijn. Ik vind het wel overdreven dat het een hele dag in beslag neemt maar blijkbaar valt er veel te vertellen. Alvast veel succes op jullie workshop op 12/03. Wij moeten op 12/3 bij de pastoor voor de ondertrouw.
Amai, ik heb dit ook gevolgd. Workshop noemen ze da, je moet meer dan de helft van de tijd zitten luisteren. Het is precies bezinning zoals in het middelbaar, alleen, je mag nog minder doen, enkel luiseren en lezen. Creatief moment, kweet niet hoor. En van een infostand heb ik ook niet veel gezien. Heb sinds die workshop heel wat minder zin om voor de kerk te trouwen.