Nu Online
Momenteel zijn er 554 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hulp nodigen bij onze tekst uitnodigingen

28-2-2010 0:30:24
fiogf49gjkf0d
Hey iedereen!

Wij zijn nu al even bezig met de tekst voor de uitnodigingen maar zijn er nog niet volledig uit. Ik ben nu ook wel een beetje een pietje precies :-) Hebben jullie dit ook?

Momenteel hebben we dit:

Dorien & Nicolas

geven elkaar hun ja-woord op zaterdag 10 juli 2010

om 10.30u in het gemeentehuis te ............

De huwelijksplechtigheid vindt plaats om 11.00u in de .................kerk te ...........

U bent van harte welkom om dit heuglijk moment samen met ons te beleven.

Ons adres blijft:

.........................

Onze trotse ouders:

.............................. ....................................

Wat vinden jullie hiervan?

Bij de tweede alinea twijfelen we of we anders ook niet zoiets als "De huwelijksplechtigheid waarop u van harte welkom bent vindt plaats om 11.00u in de ............kerk te ........" zouden zetten. Kunnen jullie eens zeggen wat jullie het mooiste vinden, of hoe jullie het doen?

Daarnaast vragen we ons ook af wie je eerst zet? Wij dachten bovenaan eerst de bruid en dan de bruidegom. Maar hoe doe je dit dan met de adresgegevens? Zet je daar dan "bruidegom - bruid", en hoe noteren jullie de ouders, eerst die van de bruid of van de bruidegom?

Wij werken ook met extra kaartjes voor de receptie, avondfeest en dessert. Hoe noteren jullie dit? Voor de eerste twee vinden we dit makkelijk "Dorien en Nicolas nodigen u graag uit op hun huwelijksfeest/huwelijksreceptie om........". Maar voor het dessert vinden we dit moeilijker. We hebben nu staan "Dorien en Nicolas nodigen u graag uit op hun dessert en dansfeest om ....", maar we vinden dit eigenlijk niet zo goed.

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Dorien

Dorien
10-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1130

Kim
27-8-2011
 Meld misbruik28-2-2010 11:12:36

Hey,
ik vind voor de tweede alinea het tweede beter passen, alhoewel de mensen weten dat ze steeds naar de kerk mogen komen worden ze toch graag "persoonlijk" uitgenodigd. En voor het kaartje van het dansfeest zou ik dansfeest met dessert nemen. klinkt beter veel anders zou ik het ook niet kunnen formuleren.

Kim

Stephanie
26-6-2010
 Meld misbruik28-2-2010 15:29:49

Dit hebben wij geschreven op onze annonce:

Stephanie en Laurent
trouwen op 26 juni 2010 om 14u

in de Onze-Lieve-Vrouwe Kerk van ...

Samen met onze ouders willen we u van harte uitnodigen om

met ons de huwelijksinzeging te vieren.

Onze ouders:

... (van de bruid)

... (van de bruidegom)

Het gelegenheidsadres: Ons adres:

... ....

Dorien
10-7-2010
 Meld misbruik1-3-2010 12:36:34

Hey Stephanie,

Ik zie vaak 'gelegenheidsadres' terug komen op de uitnodigingen. Kan jij me misschien eens uitleggen om welk adres dit juist gaat?

Groetjes,
Dorien

Stephanie
26-6-2010
 Meld misbruik3-3-2010 15:58:48

Dag Dorien,

Het gelegenheidsadres is een chiquere benaming voor het feestadres nl. de feestzaal :).
Ik zie ook dat "ons adres" per ongeluk op de volgende regel is gesprongen. Het gelegenheidsadres is links uitgelijnd en ons adres is rechtsuitgelijnd.

Groetjes!
Stephanie

Stephanie
26-6-2010
 Meld misbruik3-3-2010 16:03:15

Dorien,

Nog iets:
"De huwelijksplechtigheid waarop u van harte welkom bent vindt plaats om 11.00u in de ............kerk te ........" is een te lange zin.

Ofwel moet je die echt inkorten en er twee zinnen van maken (Onze huwelijksplechtigheid vindt plaats om 11u in ... We zouden het fijn vinden moest u daar ook aanwezig zijn (of iets in die zin), ofwel moet je komma's zetten:
"De huwelijksplechtigheid, waarop u van harte welkom bent, vindt plaats om 11u in de ... kerk in ...".
Wij hebben daarom echt gekozen om het ook zo te stellen "nodigen u van harte uit".
MAAR: is een annonce niet meer een uitnodiging om naar de plechtigheid te komen, dan gewoon vrijblijvend mee te delen "u bent welkom"?Je moet daar zelf ook maar eens over nadenken.groetjes!

Dorien
10-7-2010
 Meld misbruik4-3-2010 22:12:03

Hey iedereen!
Bedankt van jullie feedback! Wij hebben er uiteindelijk het volgende van gemaakt (dat vonden mijn ouders het mooiste :-) ) " De huwelijksplechtigheid vindt plaats om 11.00u in de .....kerk te .... We zouden het fijn vinden als u dit samen met ons wilt vieren."
Nu ik het zo opnieuw lees vind ik de verwoording weer minder goed, pff :-(
groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info