Terug naar overzicht
Meestal doet de zaal er niet moeilijk over als het feest dan toch bij hen doorgaat, al zijn er uitzonderingen. 't Lijkt me het beste om eens contact op te nemen met jullie zaal en het hen gewoon te vragen. Veel succes!
Hoi, ook wij hadden eerst een andere datum om te trouwen en hebben die ook verzet, maar wel met reden omdat we een andere en mooiere feestzaal gevonden hadden. Ik had naar de eerste zaal een mail gestuurd om te melden dat onze feest geannuleerd werd en heb niet eens een antwoord gekregen!! Dus ook geen annulatiekosten. Maar dit zal uiteraard overal anders zijn denk ik.. Wij hadden ook geen contract getekend bij de eerste zaal, enkel per mail bevestigd.
@An, ik zou toch zien dat je officiële annulatie hebt. Als zij ooit beweren dat ze jouw annulatie-mailtje nooit gehad hebben, maar kunnen jouw schriftelijke bevestiging (eerder mailtje) wel nog vinden, zouden ze jullie proces kunnen aandoen.
Goedemorgen dames, Alvast bedankt voor de reacties. Evy, wij zijn zeker van plan dat rechtstreeks met de zaal op te nemen alleen weten we nu nog niet echt of het nodig zal zijn de datum te verzetten, dat weten we pas over een maand. Vandaar dat ik het liever nog niet met hen opneem. We trouwen wel pas in december en is een zaal die zeker niet alleen voor trouwfeesten gebruikt wordt, ik weet dat er ook vaak evenenementen georganiseerd worden. Ik kan mij ergens dus wel niet goed voorstellen dat ze geen alternatief zouden vinden, maar dat weet je nooit natuurlijk. Groetjes Esmée
Vaak hangt het er ook van af hoe lang op voorhand je hen iets laat weten, of ze nog tijd genoeg hebben om de zaal door te verhuren.
Als de eigenaars een beetje eerlijke en redelijke mensen zijn, zouden ze daar geen probleem van mogen maken. Tenslotte ga je niet naar een andere zaal hé, of je nu een maand later of vroeger trouwt, voor hen maakt dat financieel geen verschil uit. groetjes