Terug naar overzicht
he, Ik vind dit goed idee zo jaag je pa niet op stang en als je moeder toch alles afkeurd waarom zou je iets anders doen? Frida
Ik kan me nu wel indenken dat je mama het moment van het afhalen niet wilt missen eigenlijk... Je kan natuurlijk aan je mama en papa vragen om zich voor 1 dag niet als kleine kinderen te gedragen. Het is per slot van rekening jouw dag... Maar ja, als ze alles afkeurt... Maar ik vind niet dat je van je hele familie mag verlangen dat zij het moment van het afhalen missen omdat zij zich niet verstaan...
Het ophalen van de bruid is toch een belangrijk moment? Ik kan goed verstaan dat je mama dat erg zou vinden als ze er niet bij zou zijn. Wonen jullie al samen? Anders zou het kunnen dat jij gewoon in jullie huis blijft en je toekomstige naar z'n ouders gaat? Anderzijds..als je papa je mama niet op zijne hof wilt, hoe gaan ze dan de rest van de dag tegen elkaar doen? Kunnen ze de strijdbijl niet voor 1 dag begraven?
ik zit met hetzelfde probleem, alleen zal mijn moeder niet lastig doen maar mijn vader wel. ik hoop dat mijn vader voor 1 dag zijn haat opzij zet voor mijn moeder en dit voor mij doet. tenslotte is het de dag van de bruid en bruidegom en moeten zij voor 1 keer maar de strijdbijl begraven. ik denk dat ze er achteraf wel spijt van zullen hebben als ze echt kinderachtig blijven doen en misschien zo wel jou dag een beetje verpesten. je dochter trouwt (hopelijk) maar 1 keer.
Ik DENK (maar ja, extremen heb je altijd) dat je meeste bereikt door onverschillig te zijn, om geen oren te hebben naar hun geruzie. Gewoon van: "dit zijn de feiten, om dat uur wordt ik daar opgehaald". En je zegt dan maar tegen je vader dat als je moeder niet eens op z'n hof kan staan, dat 't voor jou niet hoeft, en andersom ook... als je moeder haar niet kan gedragen in bijzijn van je vader, hoeft zij ook niet voor jou. Klinkt hard en denk dat weinigen dat in praktijk kunnen, maar als je volhardt, DENK IK DAN, zullen ouders zich sneller gedragen. Gek toch dat net de kinderen volwassener zijn dan die ouders...al geconfronteerd met hun eigen idiote gedrag?