Nu Online
Momenteel zijn er 427 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

HELP!!!!!

2-3-2010 19:56:09
Hey iedereen, op oudejaarsavond werd ik ten huwelijk gevraagd door mijn vriend. We zijn dan tot het besluit geraakt om volgend jaar in april te trouwen. Er is 1 groot probleem, financieel hebben we het niet breed en we zitten alle 2 met zeer grote families en vele vrienden. Daar mijn ouders ons niet financieel te steunen moeten we alles zelf bekostigen. Spijtig hebben we maar een budget van -+ 5000 euro om 160 man uit te nodigen en toch er de gelukkigste dag van ons leven van te maken.
Heeft er iemand ideeen want ik ben het spoor bijster

Maaike
7-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 1433

Evi
17-4-2010
 Meld misbruik2-3-2010 20:13:47

Is je budget ook al voor de kledij en alles of enkel voor het feest? Als het enkel voor het feest is denk ik dat je budget wel lukt, een zaaltje huren, catering zelf doen of inhuren. Hier op het forum vind je vast veel ideën!

Ook kan je natuurlijk een kleine lening aangaan op korte termijn, moet je zelf even zien. Veel succes met de verdere planning.

wendy
2-10-2010
 Meld misbruik2-3-2010 20:18:40

hangt er van af hoe je het ziet :)
Ben deze zomer op een trouwgeweest en daar werkten ze met bonnentjes voor de vrienden en "all in " bandjes voor familie .
Zijn ook locatie die gratis zijn als je dan hun drank gebruikt
xxx

Petroeska & Christophe 16/04/2010
16-4-2010
 Meld misbruik2-3-2010 21:12:06

Heykes

Eerst en vooral een dikke proficiat met u verloving.
Ik begrijp heel goed dat je met een bepaald budget moet werken (hebben wij ook) maar veel van de zaken kan je zelf doen, en bespaar je ook wel uit. Zo hebben wij zelf onze uitnodigingen gemaakt, onze menu's. En op bepaalde dingen bespaard.
Je kan bijvoorbeeld ook een zaal huren en een bbq laten doorgaan ofzo of in plaats van een groot bruidsfeest een bruidsfuif ofzo geven met een frietkraam. Ideeen genoeg maar is ook te zien wat je zelf wilt doen op uwen grote dag

groetjes
Petroeska

Carmen
20-10-2010
 Meld misbruik2-3-2010 22:53:47

Hey,

Wij houden het budget ook zo laag mogelijk. Ik laat mijn trouwjurk maken, weliswaar door een vriendin. De stoffen waren 233 euro en mijn vriendin vraagt ongeveer 230 euro = - 500 euro. Dan hebben wij besloten om enkel met de getuigen en ouders te gaan eten. Bespaar je ook al geld. Wij trouwen woensdag en gaan dan eten. 's zaterdags geven wij een huwelijksfuif met broodjes en hapjes. Wij hebben geluk hebben gratis de zaal (vrienden van mijn ouders) en DJ is ook een kennis van schoonvader.
Uitnodigingen ga ik zelf maken. Suitevervoer enz doen wij niet aan mee.
Zaaltjes van parochie zijn niet zo duur heb ik al vernomen. Veel succes met de zoektocht en hopelijk geraak je er allemaal uit.

grtjes

kitty
11-9-2010
 Meld misbruik2-3-2010 23:02:07

Hey,

Wij zitten met hetzelfde budget voor 100 personen. We gaan 's middags eten emt getuigen en (groot)ouders en 's avonds is er een fuif met broodjes.

Heb de indruk dat dit welgaat lukken. Belangrijk is dat je keuzes maakt...
Trouwringen van staal ipv goud
Dj is vroegere kameraad
Uitnodigingen via vistaprint
Kleed online besteld
Kostuum bij zara ofzo ipv bruidswinkels
...

Ik wens je alvast succes!

x Kitty

kitty
11-9-2010
 Meld misbruik2-3-2010 23:02:13

Hey,

Wij zitten met hetzelfde budget voor 100 personen. We gaan 's middags eten emt getuigen en (groot)ouders en 's avonds is er een fuif met broodjes.

Dj is vroegere kameraad
Kleed online besteld
...

x Kitty

kitty
11-9-2010
 Meld misbruik2-3-2010 23:02:15

Hey,

Dj is vroegere kameraad
Kleed online besteld
...

x Kitty

Tinny

Meld misbruik2-3-2010 23:34:58

Zoals hierboven al is opgemerkt:
Trouwringen niet in goud, maar staal/titanium... even mooie ontwerpen, maar veel goedkoper.

Parochiezaaltje zoeken: goedkoop en leuk om zelf helemaal aan te kleden.

BBQ, frieturen, slabars... er zijn keuzemogelijkheden genoeg om je eten goedkoop aan te pakken, kijk maar eens bij www.dehongerkiller.be

Trouwkledij: www.dianawielemaker.nl --> erg mooie trouwkledij voor weinig geld. Je haalt er de kosten van de benzine echt wel uit.

Uitnodigingen zijn gemakkelijk zelf te maken en het is bovendien ook erg leuk. Houdt gewoon een beetje de reclame in de gaten, er zijn altijd periodes waar knutselmateriaal voordelig te verkijgen is. Deze week bijvoorbeeld, kun je in het Kruitvat materiaal voor 3D kaarten en dergelijke kopen en in de Zeeman en Wibra vindt je altijd leuke stickers en dergelijke.

Vervoer: Spreek af met familie om met eigen wagens te gaan en versier deze eventueel.

DJ: er zijn genoeg goedkope DJ's te vinden, zoek maar eens even rond. Ik trouw zelf in april dit jaar, ik zal je als je dat wenst laten weten hoe hij draaide.

...

Ga geen lening aan om te kunnen trouwen, het is absurd om geld te moeten lenen om te spenderen aan één dag en erna met een nog strakker budget te moeten werken omdat je de extra lening erbij hebt.

Liesbeth
15-5-2010
 Meld misbruik3-3-2010 8:06:37

Hey eventjes een opmerking over de stalen ringen: ik heb me laten vertellen dat het bij stalen ringen niet mogelijk is om die na verloop van tijd te laten vergroten / verkleinen!

Wij hebben ook een budget trouwfeest, maar op de ringen heb ik echt niet willen besparen, want die draag je uiteindelijk nog elke dag van je leven, en als je later dikke vingers krijgt (of net hele smalle) dan kan een juwelier die niet bewerken zoals ze met gouden ringen doen, je moet de ring dan volledig laten smelten en opnieuw laten gieten, dus uiteindelijk heb je niet langer dezelfde ring als degene die je op de dag zelf aan elkaar hebt gegeven...

Denk hier dus goed over na zou ik zeggen.

Ik kan je alvast dit adres aanraden: Perles d'amour uit Halle-Zoersel. Deze man heeft enorm veel keuze in ringen en zitten verspreidt over werkelijk alle prijsklasses.

Succes met de voorbereidingen
Liesbeth
15/05/10

angela
2-10-2010
 Meld misbruik3-3-2010 8:16:16

We proberen ons budget ook zo veel mogelijk te beperken. maar van de genodigden krijg toch meestal ook geld,waardoor er al een klein deel van het feest betaald is. Wij nemen al geen vervoer of ceremoniemeester om te besparen. Wij gaan voor ons feest denk ik op een 8000 euro komen.

groetjes Angela

frida
6-2-2010
 Meld misbruik3-3-2010 8:21:39

He,

Ik denk dat je het zelf zo duur maakt als je zelf wilt. Als je natuurlijk een groot feest wil hebben met alles er op en er aan tja dat kost geld. Maar ben je daarom gelukkiger???
Wij hadden ook geen groot buget.(Lenen dat zou ik nooit doen voor die dag).

Hoe hebben wij het opgelost?

De uitnodigingen zelf gemaakt,
Een parochiezaal gehuurd en al wat er bij kwam zelf gedaan:
Wij hebben een grote uitgebreide receptie gegeven,schuimwijn, fruitsap en witte wijn kregen ze als ze binnen kwamen daarna was er koffie en allerei dranken alleen geen korte drank, ook hadden wij broodjes voorzien dit voor ongeveer 100 man. 3 vrienden van ons hebben de bediening gedaan.

Huwelijkstaart heb ik zelf gemaakt ( heb wel daar een opleiding voor).
DJ was er niet omdat wij geen dansers zijn maar dat heeft eigenlijk niemand gemist. ( we hadden wel een vriend die dit wilde doen ).De fotograaf was een vriend en hij heeft echt prachtige foto's gemaakt, iedereen reed met zijn eigen auto.( bespaar je echt veel geld mee uit.)

Ik durf het bijna niet te schrijven maar zonder onze kleren heeft onze trouwfeest 1200 euro gekost.( ik word soms niet goed wat ik hier voor bedragen leest op dit forum, maar iedereen moet dat voor zijn eigen uit maken he).

Dus wat ik wil zeggen geef de moed niet op je kan best een mooie trouwfeest krijgen zonder diep in de geldbeugel moeten zitten.
Vraag een rond bij familie of vrienden wie wat kan doen.
Je bespaart heel veel geld...................................

Tot slot hadden wij een prachtige dag hoor!!

Frida

Nathalie
17-9-2011
 Meld misbruik3-3-2010 8:54:26

Hoi!

Ik herken het hoor, wij hebben ook maar een klein budget. Maar zoals velen hier al gezegd hebben: veel zelf doen.

Het helpt ook door op internet sites te zoeken naar goedkope bruidskleding en goed uit te kijken, dat helpt veel. Je kan het eten zo goedkoop maken als je zelf wilt hé! Het is alleen kwestie van ook hier weer goed uit te kijken en te zoeken.

Als je een fotograaf of visagiste wil, kan je misschien bij een syntra of andere scholen waar ze die opleidingen geven, een papier ophangen met de vraag of iemand het ziet zitten om jouw bruiloft mooi vast te leggen.

Groetjes

Rik

Meld misbruik3-3-2010 10:19:29

Je kunt ook nog efkens doorsparen, je hoeft niet april 2011 te trouwen.
Doch een duur feest is niet altijd een geslaagd feest.
Een gehuurd parochiezaaltje kan misschien veel leuker zijn dan een luxueus feestkasteel.
grtz

Kristina
26-6-2010
 Meld misbruik3-3-2010 11:24:41

Hey Maaike,

zoals Nathalie zegt : prioriteiten stellen, goed uitkijken en véééél rondvragen maar dan wel overal ; in je vriendenkring, bij collega's met studerende jongeren, bij buren, kennissen van jullie ouders, plaatselijke chiro of andere jeugdbewegingen, (sport)clubs waar jullie lid van zijn, enz... En zoveel mogelijk zelf doen (uitnodigingen, zaalopmaak). Dat is echt hoofdzaak.

Voor een mooie jurk kan je bv terecht bij "Tati" in het Franse Lille (zie www.tati.fr ). Het eenvoudige model Syndella (in wit of ivoor- maat 36 tot 60) kost 99 € ! Heb nog nergens goedkoper gezien. Of het stijlvolle Sofonie met mooie sleep en kant : 299 €. Vermijd echter een zaterdag te gaan ; op een weekdag heb je 3 x minder volk en anders wacht je ùren om te passen ! Ze verkopen ook kostuums. Voor kinderen blijft www.humpiedump.nl echt één vd goedkoopsten (vanaf 30 €). Je kan via internet bestellen en wordt mooi op tijd geleverd.

Een parochiezaal of zaal van café of zo, zal veruit het minst dure zijn en heeft dikwijls een tapinstallatie/frigo's.

Met laatstejaarsstudenten werken (fotografie, haartooi, schoonheidszorgen hoewel je make-up ook zelf evtl kan doen).

Eigen vervoer gebruiken (mss heeft iemand in jullie vriendenkring een mooie auto die als bruidswagen kan dienen en die wil rijden ?) Chiro of dergelijke vragen om te komen tappen/opdienen evtl., dat kost véél minder.
Eens rondhoren wie een goedkope slager of traiteur kent voor buffet of zo. Hapjes, belegde broodjes, koude slaatjes, soep en/of dessertjes kan je zelf (laten) maken door familie (chocolademousse, wafels, taarten, ...) of je bestelt taarten bij een goede banketbakker. Zoek mensen die goed kunnen bbq-en en verzamel meerdere barbecues om het bakken te versnellen. Of huur een frietkraam (o.a. bij Papa Chico : zie www.papa-chico.be )

Drank halen bij brouwer (voordeel is dat je kan teruggeven wat niet gedronken is) is vaak duurder dan bv zelf halen bij Aldi of Lidl...)
Voor DJ : rondvragen. En als je die niet zou vinden, kan je nog op internet zoeken. Vraag toch eens bij Chiro want die doen regelmatig fuiven. Voor een goede DJ, voorzie 300 à 500 €. Andere optie : zelf CD's graveren en laten spelen op een defitge HI-FI installatie.

Als je géén kerkelijk huwelijk doet, spaar je ong. 250 € uit ! (UVV : vrijzinnige vieringen kosten bij mijn weten niets ; meestal geven de bruidspaartjes wat ze kunnen/willen geven). En sommige gemeenten slagen er ook niet naast ; op een vrijdag trouwen : 25 €, maar op een zaterdag 250 € !! Dus weer eens : goed bevragen.

En zo gaat het voor elk onderdeel van je feest. Je zal wel zien ; het kan allemaal veel minder duur ook Als je maar goed organiseert en van tevoren duidelijke afspraken maakt met iedereen.

alina
28-8-2010
 Meld misbruik3-3-2010 21:28:43

Hey!

Wij hebben ook een beperkt budget. En zullen inderdaad ook zelf veel moeten doen, maar eigenlijk is dat nog plezant!! :-)

Keb al voor mijn kleed gaan kijken in de Tati-winkel in Lille! En keb echt mooie dingen gezien, ben trouwens van plan om daar mijn kleed te kopen (300 euro)!

Wij gaan ook een gewoon zaaltje huren (rond 200 euro) en een traiteur zoeken.

Mijn haar en make-up ga ik bij de moeder van een vriendin doen. Schoenen in een gewone winkel kopen. De zaal zelf versieren en de uitnodigingen ook zelf maken.

Drank kopen we in Duitsland, echt lekkere champagne en niet voor zo veel geld + mooie flessen speciaal voor een huwelijk versierd.

Foto's willen we door een hobby-fotograaf laten trekken. Ook via via leren kennen.

En zo voort en zo verder...

Ik wens jou alvast veel succes met de organisatie!!!

Het kan een geweldig feest worden ook met een klein budget!!!

Joska
23-7-2010
 Meld misbruik21-3-2010 11:05:51

hallo,
je kan altijd ook eerst met de dichtste familie eten, en daarna de andere gasten uitnodigen. en hen mss laten mee genieten van de bruidstaart. en het avondfeest. zal ook veel schelen in het budget. wij hebben onze kleren gekocht in de solden geweest. dat is de collectie van vorig seizoen. maar ook zeer mooi. en scheelt veel in geld. bloemstukjes hebben gaan wij zelf maken, uitnodigingen via vistaprint. 80st voor +-86€. en witte ballonnen - versiering vanuit de ava, fun, dreamland. hema, Ikea enzo.. wij hebben 2 kindjes die zijn aangekleed van uit de promo fashion alles heeft 80€ gekost, en ze mogen zicht vuilmaken en plezier maken zonder er zorgen over te maken wat een geld dan hun kleren gekost hebben. wij hebben wel voor een menu gekozen. maar dat geluk hebben wij dat onze ouders daar een deel in betalen. DJ = 250€ en speelt zolang jij het zegt. trouwringen hebben we nog niet. maar in Izegem zou er een goedkope zaak moeten zijn. het lukt je zeker wel. het hoeft geen luxe te zijn. zolang het maar tof en er veel leute is is alles geslaagd.

Wij zijn van regio Brugge. ik weet niet van waar jij bent? Anders kan ik je wel een paar adresjes doorgeven. zotkoppeltje2007@hotmail.com
Groetjes en veeeeeeel geluk!!!!

Joska
23-7-2010
 Meld misbruik21-3-2010 11:07:54

Dit is het email adres van die juweliers winkel voor trouwringen

http://fededioro.be/content/fededioro.asp

Patty

Meld misbruik4-4-2010 21:45:08

voor je dessert kan je een ijskar laten komen dat kan binnenrijden zoals een vriend van ons er een heeft.
is goedkoop en orgineel.

Patty

Meld misbruik5-4-2010 17:02:57

ik weet niet of ik dit langs deze site mag doorgeven maar dit is de nummer voor zo een karretje 0498825508.
hoop dat ik hier geen probleem op de site voor krijg

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...