Terug naar overzicht
Het hangt er net wat vanaf hoe ze erin gaan schrijven. Onze boek had wel 100 pagina's ofzo en dan beginnen ze recto verso te schrijven, 3 tot 4 op 1 kant dan nog wel???? ipv telkens een nieuw blad te nemen. Maar ja niks aan te doen zeker. 20 of 50 ??? 20 is nu precies wel weinig? Ik durft niet zeggen. groetjes, Carolina
Hey, Net daarom nemen wij geen gastenboek. We hadden bij onze dochter haar eerste verjaardagsfeest de foto-album gelegd met op de bedoeling de laatste bladzijden te laten beschrijven en verder dan proficiat kwamen de meeste mensen niet. Ik vrees voor onzen trouw een beetje hetzelfde dus pakken we het anders aan... Met het feestviltje in het achterhoofd heb ik foto's van ons in grijswaarde gezet end an vragen op gedrukt. Hierop kunnen de mensen antwoorden met pennen die dienen voor foto's te beschrijven. Deze gaan dan in een album/gastenboek. Zo konden we ook foto's van onze kindjes nemen (bv. welke eigenschappen hoop je dat Myrthe kreeg van haar mama en papa; Wat vond Tony zo aantrekkelijk aan Kitty dat hij ze moest hebben; waarvan zal Kitty het nog op haar heupen krijgen; waarvan valt Tony zijn haar uit; Geef drie tips aan het koppel voor een langdurend huwelijk...) Zo kan je de mensen wat triggeren in hun feedback :) Succes! Kitty
Wij doen het ook anders. Wij maken met pc op dik papier (210 g/m2) dubbelgevouwen kaartjes van 7 x 7 cm. Vooraan staat erop : "Mijn wensen aan het bruidspaar" en in de linkerhoek beneden : "vanwege". De dubbele binnenzijde (14 x 7 cm) kan beschreven worden. Op de achterzijde staat : "hier niet schrijven aub". Die kaartjes + balpennen liggen op de tafels (evenveel als er gasten aanzitten) en worden ook gegeven aan de vestiaire. Elk kaartje heeft een lintje en de kaartjes kunnen de avond zelf opgehangen worden in een "wensboom". Achteraf worden ze dan hier en daar (met de achterzijde) rond onze foto's gekleefd in een album.
Hier hetzelfde... Veel mensen schrijven op hetzelfde blad verder en komen niet verder dan 'proficiat'. Wij hebben ons gastenboek gebruikt voor de mensen van de receptie, de avondgasten en de dansgasten (in totaal toch een kleine 200 personen). Velen hebben wel iets geschreven (ook al is het dan enkel hun naam...) en wij komen aan 31 bladzijden (dus zo'n 16 pagina's).
Wij hebben een boek gekocht met 60 zijden (dus 30 pagina's). Het is eigenlijk een foto-album zonder tussenvelletjes dus we vonden het even geschikt als gastenboek. Nu dacht ik dat het voor receptie én avondfeest te weinig zou zijn en dacht ik dat het enkel de gewoonte is het boek op het avondfeest te leggen. Maar blijkbaar wordt dit bij allebei gedaan? Zouden we dan toekomen volgens jullie? Wij hebben over de 100 receptiegenodigden en 114 avondgenodigden. Groetjes, Dorien
Hallo, wij gaan een map aanleggen met daarin A4-bladen die we we personaliseren. Nadien laten we de ingevulde bladen inbinden, zo hebben we geen overschot aan witte pagina's. Grtjs