Terug naar overzicht
Nee hoor, vroeger trouwde iedereen vooraleer er werd samengewoond. Na je getrouwd ben wel denk ik toch :-) Groetjes, Evie
nee je hoeft niet op hetzelfde adres ingeschreven te staan! je kan wel enkel (wettelijk) trouwen in dorp/stad/gemeente waar 1 van jullie gedomicilieerd is. veel succes, inge
nee hoor !! ik woonde in Gent en mijn vriend in de Vlaamse Ardennen. Je kan alleen maar trouwen in de plaats waar je gedomicileerd bent. dus of wel trouw je in jou gemeente of in de gemeente van je vriend. Voor de kerk is dit van geen belang je mag in elke kerk trouwen van België. groetjes Frida
om te willen te trouwen moet zijn adres voor het huwelijk niet bij jou staan, maar eenmaal getrouwd moeten jullie denk ik wel op hetzelfde adres gedomicilieerd zijn
voor de kerk is het normaal wel op de plaats waar het meisje woont, tenzij je het anders afspreekt met de priester. Als de priester van jou gemeente akkoord is, mag je ook elders trouwen. Voor de wet is het inderdaad in de gemeente van jou of van je aanstaande
Al wat hierboven staat klopt Wou alleen nog even zeggen dat je na je huwelijk idd je domicilie op zelfde adres moet hebben. Samenwoning is immers een van de huwelijksplichten waar je bij huwelijkscontract niet van kan afwijken. (en om dit te bewijzen moet je dus zelfde domicilie hebben)
Heel erg bedankt voor jullie reacties!!!